  • 21. Data: 2016-06-23 13:30:44
    Temat: Re: Unia Europejska chroni oszustów i złodziei
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Ale dlaczego np. Inspekcja Pracy lub choćby US/IS ma mieć możliwość
    > przywalenia kary od której można się odwołać, a UKOiK nie?
    >
    > Zakładam że od kary UKOiKowej nie można się odwołać.

    Od każdej instytucji można się odwołać, ale to *nie zawsze wstrzymuje*
    egzekucję nałożonej kary.

    I teraz:
    - Urzednik wyda interpretację z którą się nie zgadzasz i dosoli Ci 1 mln
    - W konsekwencji albo jesteś na tyle duży by to przeżyć, albo blokują Ci konta,
    tracisz płynność
    - jeśli sąd orzeka, że jednak postępowałeś zgodnie z prawem, to generalnie
    już orzeka na rzecz podmiotu, który zbankrutował, przez ten czas nie odprowadził
    podatków, nie zatrudniał ludzi i generalnie był *tylko* kosztem dla państwa

    A teraz proszę popatrzmy czy sądy nie uchylają przypadkiem decyzji UOKiK/US/ZUS?
    Bo jak uchylają, to jednak nie wszystkie decyzje urzędnicze są słuszne.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 22. Data: 2016-06-23 13:35:19
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, m <m...@g...com> wrote:

    > Stąd że chochlik komputerowy wkleił mi słowo "nie", bo miałem na myśli
    > "Zakładam że od kary UKOiKowej można się odwołać". Przy takim założeniu
    > - nie rozumiem czego się KE czepia.

    Może o to, że co do zasady wniesienie odwołania do sądu ochrony konkurencji
    i konsumentów nie powoduje automatycznego wstrzymania wykonania wydanej
    decyzji.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2016-06-23 14:53:16
    Od: z <...@...pl>

> [...]
    > podatków, nie zatrudniał ludzi i generalnie był *tylko* kosztem dla państwa

    Ale to nie jest powód żeby zmieniać prawo tylko argument żeby sądy
    działały sprawniej.
    To jest zabieranie się do problemu od du... strony.
    Jak już chcemy logiki i ludzkiego podejścia.

    PS. A jak urząd skarbowy wyda decyzję z którą się nie zgadzasz to
    wstrzymuje egzekucję jeśli się odwołujesz?

  • 24. Data: 2016-06-23 15:05:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Unijne organy przyczepiły się właśnie do automatycznego nakładania
    >kar przez UOKIK na przedsiębiorców za stosowanie w swoich umowach
    >klauzul niedozwolonych.
    >Tak nie można mówi unia. Idźcie do sądu i jak po kilku latach
    >udowodnicie że białe jest białe a czarne jest czarne to może
    >pozwolimy wam ukarać firmę co oszukiwała klientów na miliony.
    >A na razie kary do zwrotu.
    >Żałość

    A mnie sie zajecie tematem podoba, i oczekuje jakiejs dobrej zmiany.
    Bo teraz jest tak:
    Firma A zastosowala jakas formule. Jednemu z klientow sie nie
    spodobala - podal ja do sadu.
    Firma A moze wynajela kiepskiego prawnika, moze to dla niej
    nieistotne, moze to jakis margines dzialalnosci, moze sie jej nie
    chcialo po sadach wloczyc - i sad stwierdzil, ze to klauzula
    niedozwolona.

    A ja mam firme B, w ktorej taka klauzula jest stosowana od dawna,
    uzasadniona, klienci sie nie skarza, i powiedzmy, ze bylbym w stanie
    przekonac sad, ze to jest dobra i potrzebna formula. Ale nikt sie mnie
    nie pyta. Nikt nie daje szansy sie wypowiedziec.

    >PS. Co będzie następne? Policja, Straż Miejska, Urząd skarbowy,
    >Sanepid, inspekcja pracy...
    >Co kur... jest? Brukselskie biurwy się naćpały czy robią to
    >specjalnie?

    No, ale w w/w instytucjach masz jednak prawo odwolac sie do sadu ...

    J.

  • 25. Data: 2016-06-23 15:19:10
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-23 o 15:05, J.F. pisze:
> [...]
    > moze to jakis margines dzialalnosci, moze sie jej nie chcialo po sadach
    > wloczyc - i sad stwierdzil, ze to klauzula niedozwolona.

    Rozumiem Twoją optykę ale są też i inne:
    Firma A (i wiele im podobnych) zastosowała formułę która nie podoba się
    wielu klientom i doprowadza ich do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.
    Firma A ma dobrych prawników i żadne sądy nic nie mogą jej zrobić a
    pozwy zbiorowe z masy klientów to jeszcze realnie pieśń przyszłości.

    Optyka w której trzeba bronić "biednego" przedsiębiorcę przed złym
    prawem właśnie doprowadziła do takie burdelu na rynku.

    Poprawa jest potrzebna ale w szybkości działania Sadów żeby
    przedsiębiorca miał szansę się wybronić od niezasadnego zarzutu.

    Ale to nie powód żeby wpier... się do normalnego działania instytucji
    nakładającej karę zgodnie z prawem w ochronie słabszej strony umowy jaką
    jest konsument. Ato właśnie przyświeca unijnym dyrektywom.
    Dlatego o co kamon chodzi UE? Na złość bo nei ci doszli do władzy czy z
    głupoty po prostu już samie nie wiedzą z kim i co walczą?

    > No, ale w w/w instytucjach masz jednak prawo odwolac sie do sadu ...

    Jest organ odwoławczy: Sąd Konkurencji i Konsumentów a kary nie są tak
    dotkliwe jak tu jęczą niektórzy :-)

  • 26. Data: 2016-06-23 15:25:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ponieważ KE po cichu reprezentuje interesy międzynarodowych instytucji finansowych,
    to pewnie te instytucje chcą mieć jeden typ umowy bez klauzul niedozwolonych innych w
    każdym kraju UE.

    I w tym ma pomóc rozpatrywanie tego przez sąd? Niby jak?

  • 27. Data: 2016-06-23 15:36:51
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Ale to nie jest powód żeby zmieniać prawo tylko argument żeby sądy
    > działały sprawniej.
    > To jest zabieranie się do problemu od du... strony.
    > Jak już chcemy logiki i ludzkiego podejścia.

    Znaczy wg Ciebie najpierw logiczne jest ukarać, a potem udowadniać
    winę?

    > PS. A jak urząd skarbowy wyda decyzję z którą się nie zgadzasz to
    > wstrzymuje egzekucję jeśli się odwołujesz?

    Nie wiem jak obecnie, ale niedawno "co do zasady" egzekucja
    w przypadku odwołania była wstrzymywana. Były oczywiście wyjątki,
    ale inna była zasada.

    Rozumiem, że wg Ciebie wykazywać nalezy niewinność, a nie winę?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 28. Data: 2016-06-23 15:41:53
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Optyka w której trzeba bronić "biednego" przedsiębiorcę przed złym
    > prawem właśnie doprowadziła do takie burdelu na rynku.

    Optykę w której przedsiębiorca to duża, zła, korporacja ze świetnym
    prawnikiem również.

    Czyli może inny przypadek:
    jak Jan Kowalski, kierowca zawodowy, dostanie mandat
    niesłusznie (nie zgadza się z nim), w dodatku przyjęcie
    będzie skutkowało odebraniem PJ (i środków do życia),
    to postulujesz drogę odwoławczą, w której policjant
    nakłada karę, zabiera PJ, a potem niech się dzieje
    co chce?

    Czy może postulujesz nierówność wobec prawa tylko dlatego,
    że ktoś prowadzi DG?

    > Jest organ odwoławczy: Sąd Konkurencji i Konsumentów a kary nie są tak
    > dotkliwe jak tu jęczą niektórzy :-)

    Ale rozumiesz o jakim temacie dyskutujemy, czy nie bardzo
    (o tym, że odwołanie *NIE* wstrzymuje wykonania kary)?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 29. Data: 2016-06-23 16:03:32
    Od: z <...@...pl>

    > Znaczy wg Ciebie najpierw logiczne jest ukarać, a potem udowadniać
    > winę?

    Tu nie mówimy o areszcie tylko o wpłacie kilku cyferek z konta.
    niczym nadzwyczajnym jest zabezpieczenie fizyczne czy materialne do
    czasu wydania wyroku. O co Ty się tak burzysz? Masz jakiś procent od
    takich smsów:
    "
    Uaktywniono serwis Wiosenne Kawały. Koszt 30.75 zł
    Aby wyłączyć Poślij wiad
    ag.dos pod nr 92590
    Potem uzyskany kod przekaż w odpowiedzi na tego smsa
    "

    Zdarza się że zarzut może być niesłuszny. Ale nie można robić z tego
    reguły. Delikwent dostanie zwrot i zadośćuczynienie w odsetkach.
    Czy to jest coś dziwnego, niespotykanego?
    Ot normalna procedura durnego opiekuńczego państwa należącego do UE.

    Nienormalne jest natomiast bezkarne okradanie ludzi posługując się
    drobnymi druczkami i przeciąganiem procesów sądowych.

    Tu jest miejsce do poprawy a nie w działalności UOKIK.

  • 30. Data: 2016-06-23 17:17:34
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

    > Tu nie mówimy o areszcie tylko o wpłacie kilku cyferek z konta.

    A co za różnica jaka to jest kara?
    Chodzi o zasadę przecież.

    > niczym nadzwyczajnym jest zabezpieczenie fizyczne czy materialne do
    > czasu wydania wyroku.

    Czym innym jest (wyjątkiem od reguły) możliwość nałożenia rygoru
    natychiastowej wykonalności (obłożona warunkami), a czym innym
    robienie czegoś "w domyśle".

    > O co Ty się tak burzysz?

    O nierówne traktowanie podmiotów wobec prawa.

    > Masz jakiś procent od takich smsów:

    Mam problem przeciwko:
    - generalizowaniu
    - procedurze w której trzeba udowadniać niewinność
    żeby ktoś łaskawie "przestał" Cię karać
    - obrazowi przedsiębiorcy który prezentujesz

    Czy Ty masz korzenie komunistyczne?
    Bo sorry, ale masz podejście, że każdy przedsiębiorca
    to wyzyskiwacz i złodziej.

    > Zdarza się że zarzut może być niesłuszny. Ale nie można robić z tego
    > reguły. Delikwent dostanie zwrot i zadośćuczynienie w odsetkach.

    O ile "przetrwa".

    > Czy to jest coś dziwnego, niespotykanego?

    Tak. Dokładnie.

    > Ot normalna procedura durnego opiekuńczego państwa należącego do UE.

    Raczej "z rodowodem komunistycznym".

    > Nienormalne jest natomiast bezkarne okradanie ludzi posługując się
    > drobnymi druczkami i przeciąganiem procesów sądowych.

    To jest zupełnie inny temat i bez związku z przedmiotową sprawą.
    Z faktu że jakiś podmiot zostanie ukarany nie wynika absolutnie nic
    w kwestii której poruszyłes, a w szczególności nic nie odzyskają
    i nic się konkretnego nie wydarzy "tym ludziom" o których mówisz.
    Co najwyżej mogą mieć problem z odzyskaniem należności w drodze
    sądowej od upadłego podmiotu.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com