  • 11. Data: 2016-06-23 09:47:07
    Temat: Re: Unia Europejska chroni oszustów i złodziei
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

    > Twoje obawy o kondycję firm typu "pobieraczek"
    > (nie chce mi się ty wymieniać bo można się porzygać)
    > Jest dla mnie dziwne.

    Twoja generalizacja firm do tylko takich jest
    zastanawiająca. Czy mały przedsiębiorca stawiający
    sklep internetowy i obrywający co rusz zmieniającymi
    się klauzulami prawnymi również jest wg Ciebie "pobieraczkiem"?

    Czy statystyki wykazują, że 99% firm zajmuje się działalnością
    jak "pobieraczek"?

    > Akurat zapisy klauzul niedozwolonych są dość jasne (są coraz bardziej
    > rozszerzane) i nie wiem o czym tu dyskutować.

    Tak jak i mandaty za przekroczenie prędkości.
    A tam odwołać się możesz, nie przyjąć i wtedy ni płacisz. Czyż nie?

    > Unia każe chronić konsumentów przed takimi zapisami i każde niejasności
    > interpretować na korzyść strony słabszej czyli konsumenta.

    Tak. I w czym tu przeszkadza *możliwość* odwołania się do sądu?

    > Kary Sanepidu też chcesz wstrzymywać bo są wątpliwości? :-)

    A ten Twój "pobieraczek" coś Sanepidowi podpadł? Czy znowu wybierasz
    sobie w myślach jakiś głośny przypadek i do niego pijesz?

    Kary? Tak. Przy czym co innego to nakaz usunięcia zagrożenia,
    a co innego "kara".

    > Lepiej żeby to przedsiębiorstwo przestrzegało obowiązującego prawa.

    Ty też nie przestrzegasz. Więc?

    > Takie podejście, może drastyczne i wydawałoby się "nieludzkie" :-) jest
    > na dłuższą metę zdrowsze dla wszystkich i dla przedsiębiorców i dla
    > konsumentów.

    Jest przede wszystkim nierealne dla mikro i małych firm.
    I m.in. dla Ciebie. Chcesz położyć 99% przedsiębiorstw bo
    masz taką fenaberię?

    > Są ludzie którzy tego nie rozumieją oszołomieni liberalnym "róbta co
    > chceta". Szanujemy ich :-)

    Ale z Ciebie hipokryta. Przecież też prawa nie przestrzegasz.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 12. Data: 2016-06-23 09:49:38
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

    > W ten sposób to te malęńkie kary już na tych grubych rybach nie będą
    > robić żadnego wrażenia.

    I tak nie będą. Jeśli mówisz o firmach w rodzaju "pobieraczek", to
    podmiot na który zostanie nałożona kara zostanie zamknięty, otworzony
    zostanie drugi i będzie robił swoje dalej.

    > Jeśli uważasz że nieskuteczne prawo to dobre prawo to masz do takiego
    > poglądu prawo :-)

    Polskie prawo jest nieskuteczne, ale system nakładania kar akurat
    nic w tym zakresie nie zmienia. A Ty zamiast myśleć że w Polsce istnieją
    tylko duże firmy, może być pomyślał szerzej?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 13. Data: 2016-06-23 09:50:50
    Od: z <...@...pl>

    > Ale z Ciebie hipokryta. Przecież też prawa nie przestrzegasz.

    Napiszę tylko że jesteś żałosny.
    Mam nadzieję że nie uczysz dzieci.

  • 14. Data: 2016-06-23 09:55:03
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

    > Napiszę tylko że jesteś żałosny.
    > Mam nadzieję że nie uczysz dzieci.

    Ale powiało merytoryką.
    Jeśli przeszedłeś chociaz raz na czerwonym, to złamałeś prawo.
    Jesli chociaż raz przekroczyłeś prędkość, to złamałeś prawo.
    Jeśli chociaż raz zapłaciłeś komuś do ręki bez faktury, by nie płacić VAT, to
    złamałeś prawo.

    I jesteś hipokrytą.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 15. Data: 2016-06-23 10:00:04
    Od: z <...@...pl>

    > Jeśli przeszedłeś chociaz raz na czerwonym, to złamałeś prawo.
    > Jesli chociaż raz przekroczyłeś prędkość, to złamałeś prawo.

    I poniosłem tego konsekwencje a nie szukałem druczków i poparcia w
    lobbystach żeby przejście na czerwonym dla ludzi powyżej 100k wagi ;-)
    było może jednak dozwolone albo przynajmniej karanie trudne przewlekłe i
    nieskuteczne.

    > Jeśli chociaż raz zapłaciłeś komuś do ręki bez faktury, by nie płacić VAT, to
    złamałeś prawo.

    A tu pisz za siebie.
    Wiem że będziesz zdziwiony ale to podobno można leczyć :-)

  • 16. Data: 2016-06-23 10:19:55
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-23, z <...@...pl> wrote:

    > I poniosłem tego konsekwencje

    Czyli złamałeś? Czyli jednak miałem rację nazywając Cię hipokrytą
    i zagrywka "jesteś żałosny" miała na celu tylko niemerytoryczne
    obrażenie się na fakt że ktoś śmie to napisać wprost?

    > a nie szukałem druczków i poparcia w lobbystach żeby przejście
    > na czerwonym dla ludzi powyżej 100k wagi ;-)

    Ale miałeś możliwość odwołania się, tak? Nie przyjęcia mandatu?
    Czy nie miałeś?

    > było może jednak dozwolone albo przynajmniej karanie trudne przewlekłe i
    > nieskuteczne.

    Albo może jesteś niewidomy (jak ja) i nie widzisz, a sygnalizacja dźwiękowa
    jest myląca. Może światło jest uszkodzone i świeci od 5 minut, a Ty musisz
    w końcu przejść. Może spieszysz się, bo dostałeś telefon, że najbliższa Ci
    osoba uległa wypadkowi. Rózne są sytuacje w życiu.

    Ty wszystko i wszystkich potępiasz w czambuł i wsadzasz do jednego worka
    i to chcę Ci wykazać (a za co Ty mnie nazywasz "żałosnym"). [1]

    Dążysz defacto do sytuacji w której jedynym Cię obsługującym będzie
    duże korpo (bo tylko ich stać na obsługę prawną i lobbing), które
    i tak będzie Cię robić w chu... (bo płacą prawnikom za znalezienie
    dziur w prawie).

    I zamiast móc bronić się samemu, będziesz musiał do tego zaprzęgać
    urząd, który będzie w stanie ogarnąć zmiany prawne (bo Ty nie będziesz
    w stanie).

    No i na dokładkę co jakiś czas, faktycznie "dużemu" się powinie noga,
    ku uciesze gawiedzi i zawistnych osobników i urząd "przysoli" karę.
    Yey. :)

    > A tu pisz za siebie.
    > Wiem że będziesz zdziwiony ale to podobno można leczyć :-)

    Nie, nie jestem zdziwiony. Konstrukcja zaczynała się od "jeśli".
    Na dwa pierwsze punkty się złapałeś. Wystarczy by uznać Cię za
    hipokrytę. Miałem nadzieję, że zmusi Cię to do refleksji i pozwoli
    zastanowić się czym generalizacja którą zastosowałeś wcześniej.

    Ale nie. Lepiej jebnąć słabym tekstem "jesteś załosny" i w poczuciu
    dobrze strollowanej dyskusji udać się dalej. :)

    [1] Podkreślam jeszcze raz - nie neguję sensu *kar*, tylko
    uważam, że powinna istnieć droga odwoławcza, która wstrzymuje
    jej wykonanie. Choćby po to by przedsiębiorca któremu się
    powinęła noga bo jest za mały by nadążać za stanem prawnym,
    miał szansę spróbować się obronić, albo racjonalnie zmniejszyć
    karę jeśli będą obiektywne przesłanki że jest zbyt dotkliwa.
    I po to by uniknąc nadmiernej pokusy, w której dobrze opłacony
    urzędnik ma samodzielnie władzę by firmę (nawet uczciwą)
    upierdolić.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 17. Data: 2016-06-23 11:16:59
    Od: m <m...@g...com>

    On 23.06.2016 09:00, Wojciech Bancer wrote:

    > To w ogólności wg Ciebie lepiej jest np. jak jakiś urząd przywali
    > karę na "1 mln", przedsiębiorstwo upadnie i dopiero po latach
    > "sądzenia się" wychodzi, że "ojej, pomyliliśmy się"?

    Ale dlaczego np. Inspekcja Pracy lub choćby US/IS ma mieć możliwość
    przywalenia kary od której można się odwołać, a UKOiK nie?

    Zakładam że od kary UKOiKowej nie można się odwołać.

    p. m.

  • 18. Data: 2016-06-23 11:24:12
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2016-06-23 o 11:16, m pisze:
    > Zakładam że od kary UKOiKowej nie można się odwołać.

    Skąd takie założenie?

    https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=122
    68

  • 19. Data: 2016-06-23 11:32:11
    Od: z <...@...pl>

    http://www.wiadomosciturystyczne.pl/artykuly/artykul
    /321,0,47,0,odwolaj_sie_od_decyzji_uokik.html

  • 20. Data: 2016-06-23 13:06:04
    Od: m <m...@g...com>

    On 23.06.2016 11:24, z wrote:

    > Skąd takie założenie?
    >
    > https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=122
    68

    Stąd że chochlik komputerowy wkleił mi słowo "nie", bo miałem na myśli
    "Zakładam że od kary UKOiKowej można się odwołać". Przy takim założeniu
    - nie rozumiem czego się KE czepia.

    p. m.