  • 1. Data: 2016-06-17 09:41:12
    Temat: Ojciec przelewa córce 1000000 na przechowanie....
    Od: Marek <f...@f...com>

    Mamy takie orzeczenie

    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/DB0104A8B9

    Dlaczego us przyczepił się tylko do niezapłaty PCC od depozytu
    nieprawidłowego?
    Z treści orzeczenia wynika, że przelew był między przedsiębiorcami.
    Córka z tych pieniędzy pokryła ujemne saldo swojego rachunku oraz
    zapłaciła swoim wierzycielom faktury. Bezprzecznie dysponowała tymi
    środkami jak własnymi, dlaczego US nie zażądał od niej podatku
    dochodowego od tego miliona?

    --
    Marek

  • 2. Data: 2016-06-17 09:45:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-17 o 09:41, Marek pisze:
> [...]
    > zapłaciła swoim wierzycielom faktury. Bezprzecznie dysponowała tymi
    > środkami jak własnymi, dlaczego US nie zażądał od niej podatku

    Bo depozyt nieprawidłowy umożliwia dysponowanie zdeponowanymi środkami.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-06-17 10:03:49
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > zapłaciła swoim wierzycielom faktury. Bezprzecznie dysponowała tymi
    > środkami jak własnymi, dlaczego US nie zażądał od niej podatku

    Musiałby urząd udowodnić, ze to był przychód.

  • 4. Data: 2016-06-17 10:05:58
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jun 2016 09:45:44 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Bo depozyt nieprawidłowy umożliwia dysponowanie zdeponowanymi
    środkami.

    Odpowiedź nieprecyzyjna, bo sugeruje, że tłumacząc (każdy) przelew
    depozytem nieprawidłowym (płacąc grzecznie pcc) można w ten sposób
    obchodzić podatek dochodowy, podatek od darowizn itp.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-06-17 10:16:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-17 o 10:05, Marek pisze:
    > środkami.
    >
    > Odpowiedź nieprecyzyjna,

    Czego nie rozumiesz?

    > bo sugeruje, że tłumacząc (każdy) przelew
    > depozytem nieprawidłowym (płacąc grzecznie pcc) można w ten sposób
    > obchodzić podatek dochodowy, podatek od darowizn itp.

    No można, no i co? Depozyt nieprawidłowy jest opodatkowany inaczej.
    Nadto można to zrobić jeszcze taniej (bez pcc) za pomocą weksla.

    Tylko nie wiem do czego pijesz - obrażasz się na rzeczywistość, czy jak?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-06-17 11:19:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jun 2016 10:16:51 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Tylko nie wiem do czego pijesz - obrażasz się na rzeczywistość, czy
    jak?

    Pije do księgowych, którzy wpadają w panikę, gdy przychodzi kasa na
    konto firmowe "na przechowanie" (niepowiązana z fakturą czy innym
    dokumentem w związku z prowadzoną działalnością). I nie dlatego, że
    związane jest to z pcc ale twierdzą, że to przychód i trzeba zapłacić
    pod. dochodowy. Nie znają się? Spotykałem się z tym w kilku firmach.

    Poi co zatem podatek od darowizn czy nagród, skoro można obejść go
    (wg tego co sugerujesz) 2% pcc od nieprawidłowego depozytu?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-06-17 11:41:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-17 o 11:19, Marek pisze:
> [...]
    > związane jest to z pcc ale twierdzą, że to przychód i trzeba zapłacić
    > pod. dochodowy. Nie znają się? Spotykałem się z tym w kilku firmach.

    To może być albo zaliczka na przyszłe zobowiązania (jeśli przychodzi od
    klienta), wówczas trzeba normalnie księgować, albo uznać to za omyłkowy
    przelew (gdy przyjdzie nie wiadomo od kogo i za co), i wówczas jest to
    bezpodstawne wzbogacenie i trzeba gdzieś zachować do przyszłego zwrotu.

    > Poi co zatem podatek od darowizn czy nagród, skoro można obejść go (wg
    > tego co sugerujesz) 2% pcc od nieprawidłowego depozytu?

    Bo depozyt nieprawidłowy to nie darowizna, czy nagroda, tylko roszczenie
    zwrotne.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-06-17 11:58:58
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-06-17, Marek <f...@f...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > związane jest to z pcc ale twierdzą, że to przychód i trzeba zapłacić
    > pod. dochodowy. Nie znają się? Spotykałem się z tym w kilku firmach.

    Nie znają się.
    Pożyczkę też będziesz traktować jak przychód?

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2016-06-17 12:11:11
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 17 Jun 2016 11:41:02 +0200, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Bo depozyt nieprawidłowy to nie darowizna, czy nagroda, tylko
    roszczenie
    > zwrotne.

    Oczywiście, że nie. Tylko dlaczego zatem "obdarowany" może dysponować
    i korzystać? A jeśli "darczyńca" nie jest zainteresowany zwrotem?
    Powiedzmy, daję Ci w depozyt 1mln,ale pamiętaj mi to oddać za 80 lat.
    Możesz.tą kasę wydać bezkarnie na swoje uciechy czy nie? Oczywiście
    odając całość (no -2% za pcc) za 80 lat bo tak się umówiliśmy.

    --
    Marek

  • 10. Data: 2016-06-17 12:13:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-17 o 12:11, Marek pisze:
    > roszczenie
    >
    > Oczywiście, że nie. Tylko dlaczego zatem "obdarowany" może dysponować i
    > korzystać?

    A czemu miałby nie móc?

    > A jeśli "darczyńca" nie jest zainteresowany zwrotem?

    To wówczas jest darowizna.

    > Powiedzmy, daję Ci w depozyt 1mln,ale pamiętaj mi to oddać za 80 lat.
    > Możesz.tą kasę wydać bezkarnie na swoje uciechy czy nie? Oczywiście
    > odając całość (no -2% za pcc) za 80 lat bo tak się umówiliśmy.

    Możemy też zawrzeć umowę pożyczki z terminem zwrotu za 80 lat.

    --
    Liwiusz