  • 81. Data: 2021-08-10 19:18:55
    Temat: Re: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 19:15, ąćęłńóśźż pisze:
    > I wtedy można zadzwonić np. do PO-wskiego szefa NIK o ustawienie
    > konkursu o pracę ;-)

    prokuratorzy raczej nie odpaowiadają za konkursy na szefa niku. Za to
    telefon prokuratora może się odezwać i "wici rozumicie z tym szefem niku"

    --
    Shrek

  • 82. Data: 2021-08-10 19:26:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No dzisiejszy przykład:
    "New York Governor Andrew Cuomo resigns in wake of harassment report":
    www.bbc.com/news/world-us-canada-58164719
    A u nas molestujący prezydenci miast i wójtowie trzymają się mocno ;-)

  • 83. Data: 2021-08-10 21:41:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 18:16, J.F pisze:
    > A tu jak na zamowienie masz odpowiedz
    >
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,274
    34628,sa-wyniki-sekcji-zwlok-34-lataka-z-lubina-prok
    uratura-nie-ujawnia.html

    > "Rodzina zmarłego mężczyzny już wcześniej informowała, że chciała
    > zobaczyć jego ciało, jednak zostało im to uniemożliwione.
    > Matka 34-latka z Lubina: "Chciałam zobaczyć ciało syna, prokurator
    > zapytał: po co?"

    Ale co to ma do rzeczy? Po pierwsze to, że sekcja zwłok nie dała na
    obecną chwilę odpowiedzi na przyczynę zgonu, to moim zdaniem dobrze.
    Złamanie krtani i uduszenie byłoby widać gołym okiem. Podejrzewam, że
    trzeba poczekać na wyniki badań toksykologicznych. To raczej w tym
    wypadku mało prawdopodobne, by śmierć spowodowały skutki interwencji.

    Co innego jest udział w sekcji zwłok wskazanego przez rodzinę
    specjalisty, a co innego dopuszczenie do oglądania zwłok przez matkę.
    Przecież matka raczej na podstawie obejrzenia ciała nie będzie w stanie
    ocenić przyczyny zgonu.

    --
    Robert Tomasik

  • 84. Data: 2021-08-10 21:55:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > trzeba poczekać na wyniki badań toksykologicznych. To raczej w tym
    > wypadku mało prawdopodobne, by śmierć spowodowały skutki interwencji.

    Ale wiesz, że sekcja wykazała właśnie złamanie krtani?

    --
    Shrek

  • 85. Data: 2021-08-11 10:34:27
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oj tam oj tam, przewrócił się na tabliczkę "psom wstęp wzbroniony".

    -----

  • 86. Data: 2021-08-11 11:52:29
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Tue, 10 Aug 2021 06:40:53 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > W przejrzałych demokracjach minister od lotu w którym ginie prezydent
    > trwa na stołu na którym "może tuszować" pół roku po zdarzeniu?

    Minister nie odpowiada za ciemniactwo i narcyzm Kaczyńskiego.
    Lot organizował Sasin.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 87. Data: 2021-08-11 12:03:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 11:52, Olin pisze:
    > Minister nie odpowiada za ciemniactwo i narcyzm Kaczyńskiego.
    > Lot organizował Sasin.

    Za lot odpowiada pilot. Za dobór pilotów odpowiedzialność jest bardzo
    zbiorowa. Latami wieloma decyzjami wypracowywano sytuację, w której
    doszło do takiego, a nie innego dobrania załogi.

    --
    Robert Tomasik

  • 88. Data: 2021-08-11 12:58:58
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 11 Aug 2021 12:03:11 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Za lot odpowiada pilot. Za dobór pilotów odpowiedzialność jest bardzo
    > zbiorowa. Latami wieloma decyzjami wypracowywano sytuację, w której
    > doszło do takiego, a nie innego dobrania załogi.

    No właśnie. W 2008 Kaczyński koniecznie chciał lądować w Gruzji, ale pilot
    miał więcej rozumu (o co nietrudno) i odmówił. Protasiuk był wtedy drugim
    pilotem i zapamiętał, jak potem Karski zawiadomił prokuraturę, że kapitan
    odmówił wykonania rozkazu samego zwierzchnika sił zbrojnych.
    To że w tym samym samolotem lecieli jeszcze przywódcy Litwy, Łotwy i
    Estonii to osobna kwestia.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Nikołaj Gogol

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 89. Data: 2021-08-11 13:19:10
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL) [Was: Ten pan już ...]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Minister nie odpowiada za ciemniactwo i narcyzm Kaczyńskiego.
    > Lot organizował Sasin.

    Samolot był wojskowy, jego załoga (piloci) była wojskowa. Psychiatra
    min. Klich (PO) był ministrem od wojska (MON). W wersji
    Laska-Millera-Adnodiny i jego własnej wersji *na koniec* Klich (PO) był
    ministrem który *DAŁ* sobie wciskać ciemnotę że zalecania po katastrofie
    w Mirosławcu (2008) zostały wprowadzone w życie. Nie żebym całkiem w to
    wierzył w te wersje ale nawet te wersje pogrąża jego, jego premiera
    (Tusk) i jego partie (PO) po linii odpowiedzialności szefa/ministra.
    Minister dający sobie wciskać ciemnotę jest tak PO kompetentny że
    premier Tusk (PO) MUSIAŁ go trzymać na stołku rok po "zdarzeniu"?

    Ja mogę że zgrzytem zębów zaakceptować brak odpowiedzialności
    _karnej_ min Klicha (PO) ale ponad rok braku odpowiedzialności
    _politycznej_ premierowi Tuskowi i PO nie wybaczę _NIGDY_.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Bogdan_Klich

    --
    A. Filip

  • 90. Data: 2021-08-11 13:49:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 13:19, A. Filip pisze:
    > Ja mogę że zgrzytem zębów zaakceptować brak odpowiedzialności
    > _karnej_ min Klicha (PO) ale ponad rok braku odpowiedzialności
    > _politycznej_ premierowi Tuskowi i PO nie wybaczę _NIGDY_.

    PO nie mogło zablokować lotu Śp. Prezydenta RP, bo by to zostało
    wykorzystane przeciwko nim. Że niby blokowali jego przemówienie. Z tych
    samych powodów Rosjanie nie mogli zabronić im lądowania.

    Za mgłę nie odpowiada nikt i jeśli jesteś wierzący, to możesz
    ewentualnie uznać, że to był znak od Boga, że nie powinni dolecieć.
    Jeśli nie jesteś wierzący7, to po prostu uznaj to za pecha czy też
    niekorzystne statystyczne zdarzenie. To, że na pokładzie nie było
    nikogo, kto by podjął decyzję o odlocie, to już wina doboru osób na
    pokładzie.

    --
    Robert Tomasik