  • 91. Data: 2021-08-11 13:51:05
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL) [Was: Ten pan już ...]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Za lot odpowiada pilot. Za dobór pilotów odpowiedzialność jest bardzo
    > zbiorowa. Latami wieloma decyzjami wypracowywano sytuację, w której
    > doszło do takiego, a nie innego dobrania załogi.

    Kto za taką sytuacje odpowiadał *politycznie* w roku 2010?
    Jest odpowiedzialność karna, jest odpowiedzialność służbowa,
    jest odpowiedzialność szefa/ministra.

    Ponieważ tu jest grupa prawo wypada niezwykle starannie mówić która z
    nich powinna mieć miejsce a które powinny być wykluczone (na podstawie
    znanych dyskutantom faktów). Ja mówię o odpowiedzialności politycznej
    (odpowiedzialności szefa/ministra) w duchu "ta osoba nie okazała się
    _skutecznym_ szefem/ministrem (lub gorzej a nawet znacznie gorzej)".

    --
    A. Filip

  • 92. Data: 2021-08-11 13:59:51
    Temat: Re: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.08.2021 o 12:58, Olin pisze:
    > No właśnie. W 2008 Kaczyński koniecznie chciał lądować w Gruzji, ale pilot
    > miał więcej rozumu (o co nietrudno) i odmówił. Protasiuk był wtedy drugim
    > pilotem i zapamiętał, jak potem Karski zawiadomił prokuraturę, że kapitan
    > odmówił wykonania rozkazu samego zwierzchnika sił zbrojnych.
    > To że w tym samym samolotem lecieli jeszcze przywódcy Litwy, Łotwy i
    > Estonii to osobna kwestia.

    To tylko jeden z wielu przyczynków. Nie będę tu uprawiał polityki.
    Powodów zaistniałej sytuacji było znacznie więcej i nie trudno znaleźć
    różne wypowiedzi w necie, które wymieniały powody. To, ze samolotem
    pełnym oficjeli wlecieli pod płytę lotniska było jedynie skutkiem. Jak
    by nie to, to by coś innego wymyślili. Nie za tym lotem, to za kolejnym.

    Generalnie to w dużym uproszczeniu działa tak: Jak idioci się dostają do
    władzy, to starają się z niższych stanowisk usuwać mądrych ludzi. Bo Ci
    mądrzy twierdzą, że polecenia są idiotyczne i jak się coś stanie, to
    nagle się okazuje, że przecież protestowano, apelowano. Jak na dole jest
    idiota, który jest tam tylko dlatego, że inny idiota go mianował, to
    jeśli nawet w głupocie coś wspólnie zmajstrują, to zawsze łatwo
    społeczeństwo przekonać. że to było nie dające się przewidzieć
    zdarzenie. Po za tym oni się sami napędzają przytakując sobie.

    Łatwo, bo przeważnie nie ma nikogo, kto by przed realizacją zwrócił
    uwagę na kretynizm pomysłu. A nie ma, bo od decyzji poodsuwano
    wszystkich, którzy mają wiedzę i mogli zaprotestować.

    A jak się jakiś mądry nawinie i próbuje idiotom tłumaczyć, że to może
    się źle skończyć, to jak się nic nie stanie, to jest argument, ze nie
    należało go słuchać. A jeśli wydarzy, to się ogłosi, że ten apelujący
    specjalnie spowodował, ze się to nie udało, żeby było po jego myśli.
    Przy czym zaznaczam, ze opisałem sam mechanizm i nie odnoszę się tu
    dokładnie do lotu do Smoleńska. Podobnych sytuacji na co dzień mamy
    masę, tyle, ze nie w każdej zabijamy jakiegoś ważnego polityka.

    --
    Robert Tomasik

  • 93. Data: 2021-08-11 14:00:36
    Temat: Re: Wzorce odpowiedzialności politycznej: Lubin 2021 (PiS) v. Smoleńsk 2010 (PO+PSL)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > PO nie mogło zablokować lotu Śp. Prezydenta RP, bo by to zostało
    > wykorzystane przeciwko nim. Że niby blokowali jego przemówienie. Z tych
    > samych powodów Rosjanie nie mogli zabronić im lądowania.
    >
    > Za mgłę nie odpowiada nikt i jeśli jesteś wierzący, to możesz
    > ewentualnie uznać, że to był znak od Boga, że nie powinni dolecieć.
    > Jeśli nie jesteś wierzący7, to po prostu uznaj to za pecha czy też
    > niekorzystne statystyczne zdarzenie. To, że na pokładzie nie było
    > nikogo, kto by podjął decyzję o odlocie, to już wina doboru osób na
    > pokładzie.

    Pozwolisz że zacytuje ci rosyjską mądrość ludową (przysłowie):
    "Winny jest zawsze dróżnik".

    Może minister mógł gówno zrobić (ja wątpię by kompetentny nie mógł).
    Tyle że jak wyleci to jego następca raczej+ nie odpuści podwładnym
    zwyczajów przez które ministrowie wylatują jak sam jest ministrem.

    --
    A. Filip

  • 94. Data: 2021-08-11 14:09:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 11 Aug 2021 13:19:10 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Ja mogę że zgrzytem zębów zaakceptować brak odpowiedzialności
    > _karnej_ min Klicha (PO) ale ponad rok braku odpowiedzialności
    > _politycznej_ premierowi Tuskowi i PO nie wybaczę _NIGDY_.

    Dobrze, że Tusk nie czyta juznetu, bo jeszcze popełniłby seppuku albo
    przynajmniej wpadł w depresję,

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 95. Data: 2021-08-11 14:14:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Dobrze, że Tusk nie czyta juznetu, bo jeszcze popełniłby seppuku albo
    > przynajmniej wpadł w depresję,

    Niby dlaczego? "Na siebie" by takie standardy wsadził jeszcze głębiej w
    dupę a do wykorzystania "na PiS" może by go nawet zainspirowały.
    [ W wersji dyplomatycznawej: Tusk to polityk jakich wielu ]

    --
    A. Filip

  • 96. Data: 2021-08-11 14:17:03
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 11 Aug 2021 14:14:53 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Niby dlaczego?

    Kiedy wszechświatowy autorytet i wzór cnót moralnych wypowiada swą opinię,
    jest o czym myśleć.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 97. Data: 2021-08-11 14:21:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Nie chodzi o zablokowanie tego konkretnego lotu, lecz o brak jakiejkolwiek zmiany w
    systemie po Mierosławcu.

    -----

  • 98. Data: 2021-08-11 14:23:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Do tego trzeba mieć choćby za ćwierć grosza honoru, czego wnuczek z Wehrmahtu jest
    pozbawiony.

    -----

  • 99. Data: 2021-08-11 14:25:32
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > Kiedy wszechświatowy autorytet i wzór cnót moralnych wypowiada swą opinię,
    > jest o czym myśleć.

    Dla ciebie polityk Tusk co porzucił Polskę w szpony PiS dla saksów w
    Brukseli jest w tej kwestii moralnym autorytetem? Udaje współczucie.
    A szansę że moja opinia wpłynie (mierzalnie) na twardy elektorat PO jest
    jak na śnieżne Święta w piekle :-)

    --
    A. Filip

  • 100. Data: 2021-08-11 14:30:38
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 11 Aug 2021 14:21:45 +0200, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Nie chodzi o zablokowanie tego konkretnego lotu, lecz o brak jakiejkolwiek zmiany w
    systemie po Mierosławcu.

    Dowódcą Sił Powietrznych w latach 2007-2010 był Błasik, ulubieniec
    Kaczyńskiego. Klich chciał go zdymisjonować, ale się nie dało, więc była
    powtórka, tylko na większą skalę.
    Jak widać, niektórzy misiewicze mieli szansę dać się poznać na długo przed
    nadejściem dobrej zmiany.

    https://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/320
    753,klich-chcial-dymisji-blasika-generala-wybronil-l
    ech-kaczynski.html

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek