  • 1. Data: 2021-08-05 19:19:14
    Temat: wykorzystanie wizerunku jaka umowa ?
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    Autor filmu na youtube chce zawrzeć z bohaterami filmu umowę o
    udostępnienie wizerunku. Chce płacić miesięcznie przez jakiś dłuższy czas...
    Jaką umowę zawrzeć ?
    Bohaterowie są osobami fizycznymi bez działalności gospodarczej.

  • 2. Data: 2021-08-05 21:18:42
    Temat: Re: wykorzystanie wizerunku jaka umowa ?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.08.2021 o 19:19, Monika Głowacka pisze:
> [...]
    > czas...
    > Jaką umowę zawrzeć ?
    > Bohaterowie są osobami fizycznymi bez działalności gospodarczej.

    Umowa nie musi być nazwana :-)

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-08-06 02:09:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-05, Monika Głowacka <m...@i...eu> wrote:
> [...]
    > Jaką umowę zawrzeć ?
    > Bohaterowie są osobami fizycznymi bez działalności gospodarczej.

    MZ bez znaczenia.
    Art. 81.1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.

    Jak widać może być nawet bez formalnej zgody. Pewnie wystarczy coś w
    stylu potwierdzam, że otrzymałam zapłatę taką a taką za to i to. Zgadzam
    się na wykorzystanie mojego wizerunku w zakresie takim a takim.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2021-08-06 13:43:10
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > stylu potwierdzam, że otrzymałam zapłatę taką a taką za to i to. Zgadzam
    > się na wykorzystanie mojego wizerunku w zakresie takim a takim.

    Jednorazowo to może by przeszło, ale nie wierzę, że polskie przepisy
    umożliwiają regularne płacenie osobie fizycznej bez formalności typu
    zaliczka na podatek, składki ZUS itp.
    Być może bohaterowie aby móc legalnie przyjmować takie opłaty, muszą
    zarejestrować DG. Między innymi chyba dlatego artyści rejestrują DG.
    Pasowałaby mi umowa zlecenie ewentualnie.

  • 5. Data: 2021-08-06 15:59:44
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

    W dniu 2021.08.06 o 13:43, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
    > zarejestrować DG. Między innymi chyba dlatego artyści rejestrują DG.
    > Pasowałaby mi umowa zlecenie ewentualnie.

    Jeśli umowa zlecenia, to jakie zlecenie ?

  • 6. Data: 2021-08-06 16:26:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.08.2021 o 15:59, Monika Głowacka pisze:
    > Jeśli umowa zlecenia, to jakie zlecenie ?
    Umowa-zlecenie, to umowa o wykonanie czynności prawnej. Bez sensu. Umowa
    nienazwana. Rozlicza sie to w PIT-ie rocznym. % Kosztów Uzyskania
    Przychodu.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2021-08-07 00:43:37
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-06, Krzysztof kw1618 <k...@g...pl> wrote:

> [...]
    > zarejestrować DG. Między innymi chyba dlatego artyści rejestrują DG.
    > Pasowałaby mi umowa zlecenie ewentualnie.

    No ale to trochę inny aspekt. Tu nie mam pojęcia co się obecnie w
    kwestii podatków/zus toleruje, a co już nie.

    --
    Marcin