  • 1. Data: 2021-08-07 14:13:12
    Temat: Ten pan już nigdy okien wybijać nie będzie [sprawę bada/"bada" prokuratura/ziobrotura]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-rzucal-kamien
    iami-w-okna-zmarl-2-godziny-po-interwencji-poli,nId,
    5406435
    > Rzucał kamieniami w okna, zmarł 2 godziny po interwencji policji. Sprawę
    > bada prokuratura ; 2021-08-07T12:47:00
    >
    > Dolnośląska prokuratura bada sprawę śmierci mężczyzny, który zmarł w
    > szpitalu dwie godziny po policyjnej interwencji. Wydarzenia rozegrały
    > się wczoraj o szóstej rano w Lubinie: funkcjonariuszy wezwano do
    > mężczyzny, który biegał po ulicy i rzucał kamieniami w okna. Miał być
    > pod wpływem narkotyków. [...]

    Cała Polska uwierzy w wyniki kolejnej jedynie słusznej sekcji zwłok.

    Takie gówno w pracy policji MUSI się czasem trafiać nawet bez
    (znaczącej) winy policji/policjantów. Tyle że to jak ludzie/Polacy
    "wierzą" w takie wersje to zasługa wielu lat wytężonych wysiłków policji
    i prokuratury.

    Czy do kurwy nędzy w RP3 jest praktyką że sekcje zwłok w takich
    przypadkach obserwuje specjalista wskazany przez rodzinę?

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-08-07 16:19:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.08.2021 o 14:13, A. Filip pisze:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-rzucal-kamien
    iami-w-okna-zmarl-2-godziny-po-interwencji-poli,nId,
    5406435

    Już nawet nie mówię to tym że się stało. Ale koleś ewidentnie nie
    dycha/ledwo dycha a kulson zamiast dzwonić po łapiduchów zastanawia się
    jak upchnąć "zwłoki" do radiowozu...

    Jak to było robert - skoro nie wzywa pomocy to pewnie nie potrzebuje?

    --
    Shrek

  • 3. Data: 2021-08-07 16:26:46
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.08.2021 o 14:13, A. Filip pisze:
    > Czy do kurwy nędzy w RP3 jest praktyką że sekcje zwłok w takich
    > przypadkach obserwuje specjalista wskazany przez rodzinę?

    Myślę, że taki wniosek dowodowy by przeszedł. Tyle, że pewnie niewiele
    by z tego wynikło w praktyce. Sekcja zwłok nie podlega na tym, że się
    ustala przyczynę zgonu oglądając zwłoki. To masa badań dodatkowych
    robionych w wielu instytucjach. Ale jakby ktoś chciał jeździć - nie ma
    problemu.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2021-08-08 04:27:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-07, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Czy do kurwy nędzy w RP3 jest praktyką że sekcje zwłok w takich
    > przypadkach obserwuje specjalista wskazany przez rodzinę?

    To by raczej wiele nie zmieniło. Nie nagrywa się sekcji? Poza tym w
    sytuacjach wątpliwych wypowiada się więcej biegłych. Transparentność
    przydałaby się bardziej na etapie, gdzie jeszcze nie ma trupa, bo trup
    niekoniecznie wszystko w sposób nie budzący wątpliwości powie. No ale
    kamery na mundurach się pewnie nadal psują a akumulatory padają. Tu bym
    koncentrował wysiłki naprawcze.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2021-08-08 06:55:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > niekoniecznie wszystko w sposób nie budzący wątpliwości powie. No ale
    > kamery na mundurach się pewnie nadal psują a akumulatory padają. Tu bym

    Jest to absolutnie bez znaczenia dopóki sprawę policji która jest
    obecnie formacją polityczną prowadzi prokurator którego zwierzchnikiem
    (i to z prawem ręcznego sterowania) jest minister. Zresztą jakby
    przypadkiem trafiło do sądu z adekwatnym zarzutem, to szefem sędziego
    (tylko już nie bezpośrednio a przez jedną hopkę) jest ten sam minister.

    Mamy sytuację gdzie "sprawca" (w cydzysłowie jako "państwo") jest
    równocześnie oskarżycielem, obrońcą i sądem, a strona pokrzywdzona...
    nie jest stroną (i nie mam na myśli trupa a powiedzmy jego rodzinę);)
    --
    Shrek

  • 6. Data: 2021-08-08 07:39:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]
    > równocześnie oskarżycielem, obrońcą i sądem, a strona pokrzywdzona...
    > nie jest stroną (i nie mam na myśli trupa a powiedzmy jego rodzinę);)

    W obecnej sytuacji to jest kwestia poziomu na którym rżnie się głupa.
    Jak nie ma dowodów to ich nie ma i nic się z tym nie da zrobić. A jak
    dowody są to można tylko mówić, że to nie ich ręka. W tym drugim
    przypadku, zmieni się ekipa i być może (sam w to nie wierzę) oceni, że
    jednak ich.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-08-08 08:03:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > W obecnej sytuacji to jest kwestia poziomu na którym rżnie się głupa.
    > Jak nie ma dowodów to ich nie ma i nic się z tym nie da zrobić.

    I dowodów nie będzie, bo zbiera je strona "oskarżona". Sytuacja w której
    prokuratura jest instytucją polityczną jest głęboko patologiczna i
    gwarantuje bezkarność kulsonerii. Swoją drogą to chyba jeszcze tusk
    wymyślił.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2021-08-08 08:30:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > ustala przyczynę zgonu oglądając zwłoki. To masa badań dodatkowych
    > robionych w wielu instytucjach. Ale jakby ktoś chciał jeździć - nie ma

    Ty jak zakładam jesteś przekonany że jest praktycznie niemożliwe
    BEZCZELNE I CHAMSKIE rżnięcie głupa. Mi łaska takiej wiary nie została
    dana. [ W praktyce były to raczej przeważnie+ ekspert zalecony przez
    jakąś organizacje NGO którą rodzina obdarzyła zaufaniem].

    A że to miałoby "góra średnie" szanse powstrzymać profesjonalne subtelne
    rżnięcie głupa? Samo życie.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2021-08-08 10:39:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.08.2021 o 08:30, A. Filip pisze:
    > W praktyce były to raczej przeważnie+ ekspert zalecony przez
    > jakąś organizacje NGO którą rodzina obdarzyła zaufaniem

    Dobra. Taki teścik mały, a praktyczny. Udzielasz się tu, wypowiadasz.
    Powiedzmy, że podobna sytuacja spotyka kogoś z Twojej rodziny. Ilu
    jesteś w stanie wskazać ekspertów, do których masz zaufanie i którzy
    mogą zająć sensowne stanowisko w sprawie przyczyn zgonu?

    Jeśli chodzi o organizacje pozarządowe, to one utrzymują się ze składek
    osób, które uwierzyły w ich misję. Gdyby ich misja się powiodła i
    zwalczyły takie zagrożenie, to by się skończył sens ich bycia. Więc
    gwarantuję Ci, że wskażą takiego samego specjalistę jak Ci, którzy
    wypowiadają się w sprawie Smoleńska. Jakby Komisja Macierewicza wzięła
    kilku ekspertów, to by skończyła się kasa na jej działalność po kilku
    miesiącach, bo by to wyjaśniono.

    W praktyce określenie przyczyny zgonu jest sprawą dość skomplikowaną.
    Wiarygodne stanowisko mogą zająć eksperci, którzy się tym zajmują. Z
    Twojego wywodu wnoszę, ze nie masz do nich zaufania, bo się tym zajmują.
    Masz prawo, ale pozostaje Ci albo samemu się tego nauczyć, albo zaufać.
    Zdobywanie takiej wiedzy trwa latami i będziesz musiał zrobić szereg
    praktyk przy innych sekcjach zwłok. Jak już się nauczysz, to przyjdzie
    jakiś idiota i powie, że Ty jesteś niewiarygodny, po przecież robiłeś z
    nimi tyle sekcji zwłok, ze na pewno Cię zwerbowali. Po za tym popadłeś w
    rutynę.

    Generalnie uprawiasz rzucanie gównem w wentylator - zawsze się coś
    gdzieś tam przylepi.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2021-08-08 12:28:52