  • 21. Data: 2006-12-19 21:54:02
    Temat: Re: TPSA - rezygnacja z powodu wejścia nowego regulaminu
    Od: "Michał Trych" <m...@U...pl>

    > W ustawie prawo telekomunikacyjne nie ma określonego terminu
    > "wypowiedzenie umowy". A ze słownikowego znaczenia wypowiedzenie oznacza
    > "zawiadomienie o rozwiązaniu jakiejś umowy" - czyli niekoniecznie z
    > zachowaniem okresu wypowiedzenia.

    Nie wczytywalem sie w caly watek, ale wlansie korzystajac z takiego zapisu,
    powejsciu vatu na internet, dostalem pismo gdzie byla inf. o mozliwosci
    zerwania umowy w zwiazku ze zmiana kwoty.

    Rozwiaxalem umowe a za miesiac dostalem pismo, ze musze zaplacic kare, bo w
    umowie bylo napisane ze za rozwiazanie umowy przed koncem place 500zl
    kary... nie pomoglo nic, pisma itp i nawet jakis prawnik z ochrony praw
    konsumenta itp powiedzial ze to jest w porzadku.... dalej mi to spad nie
    daje, juz zapomnialem o pieniadzach ale chodzi o fakt...
    pozdrawiam
    michal trych

  • 22. Data: 2006-12-19 21:55:23
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    'Tom N' napisał(a):
    > Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> w

    > Ponieważ?

    Ponieważ przyjęcie innego rozumienia tego zapisu prowadziłoby do
    sytuacji, gdzie w niektórych przypadkach abonent nie miałby możliwości
    rozwiązania umowy w związku ze zmianą regulaminu (jeśli umowa nie
    przewidywałaby jej rozwiązania za wypowiedzeniem).

    :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 23. Data: 2006-12-19 22:02:34
    Od: alugastrin <...@...pl>

    W dniu 2006-12-19 16:45, Maluch napisał(a):

    > Pewnie tak. Regulamin wchodził z dn. 01.12. Podstawą był pewnie brak
    > akceptacji takiego reg. Jakby nie rozłączyli to wyglądałoby, że przez jeden
    > okres rozl. podobałby się reg. a potem już nie. Podobnie jakby go
    > wypowiedział go z dniem 1.02.07

    Ja z tego samego powodu rezygnowalem z Neo w telepunkcie 28.11 -
    pracownik kazal mi napisac rezygnacje, ze w zwiazku ze zmiana regulaminu
    i ze obowiazuje miesieczne wypowiedzenie wiec wylacza mi 28.12. Jak
    widac z tego ze tu pisze Neo ciagle smiga.

  • 24. Data: 2006-12-19 22:07:06
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    'Tom N' napisał(a):
    > Czy może nie mogę doszukać się zapisów, że abonentowi
    > przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym w
    > związku ze zmianą regulaminu?

    Bo i nie przysługuje mu ze skutkiem natychmiastowym. Przysługuje mu ze
    skutkiem na dzień wprowadzenia nowego regulaminu.

    Pozrawiam

  • 25. Data: 2006-12-19 22:22:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Liwiusz napisał(a):

    > Regulamin może obowiązywać tylko jeden. Jesteś pewien, że wprowadzenie
    > szybszego łącza w neostradzie łączyło się z ustanowieniem nowego
    > regulaminu, w dodatku równolegle z poprzednio obowiązującym?

    Nie widzę w PT wymogu, żeby każdego klienta obowiązywał ten sam
    regulamin. Jest jedynie wymóg, że jakiś regulamin musi być.

    Praktyka oczywiście mówi to, co napisałeś.

    M.

  • 26. Data: 2006-12-19 22:25:22
    Od: alugastrin <...@...pl>

    W dniu 2006-12-19 22:53, Liwiusz napisał(a):

    > Może były to dwie usługi - Neostrada (stara) i 512/1024. Ale na pewno
    > nie było dwóch regulaminów dotyczących tej samej usługi, z których
    > abonent wybierałby korzystniejszy.

    Byly, te nowe opcje nazywaly sie o ile mnie pamiec nie myli Neostrada
    Plus czy cus takiego

  • 27. Data: 2006-12-20 00:17:53
    Od: m...@g...com

    Liwiusz wrote:

    > Z treści prawa telekomunikacyjnego wynika, że regulamin (lp.) może
    > być tylko jeden, podany do publicznej wiadomości (a nie znany tylko
    > stronom umowy).

    Cóż uwierzę ci na słowo (bo nie chce mi się gmerać w PT), ale wg. mnie
    prowadzi to do absurdu. Podpisując umowę, której częścią jest regulamin,
    umawiamy się na jakiś tam okres wypowiedzenia (notabene określony w
    regulaminie). Teraz wchodzi nowy regulamin, wypowiadamy umowę i ... zniknął
    nam okres wypowiedzenia.

    p. m.

  • 28. Data: 2006-12-20 04:17:46
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Michał Trych" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > konsumenta itp powiedzial ze to jest w porzadku.... dalej mi to spad nie
    > daje, juz zapomnialem o pieniadzach ale chodzi o fakt...

    Zapłaciłeś karę ponieważ nastąpiła zmiana w górę *cennika*, która była
    wymuszona ustawowo /podniesienie vat/. To nie było widzimisie TP SA.

  • 29. Data: 2006-12-20 06:33:24
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Maluch napisał(a):

    > Zapłaciłeś karę ponieważ nastąpiła zmiana w górę *cennika*, która była
    > wymuszona ustawowo /podniesienie vat/. To nie było widzimisie TP SA.

    W przypadku zmiany cennika wszelkie *kary* nie mogą być pobierane.
    Jedyne, czego może domagać się operator jest zwrot *ulgi* czyli różnicy
    między opłatą wynikającą z regularnego cennika, a opłatą faktycznie
    zapłaconą. Jeżeli taka *ulga* nie jest wymieniona w umowie, operator nie
    ma podstaw, żeby się jej zwrotu domagać.

    M.

  • 30. Data: 2006-12-20 06:49:02
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

> [...]
    > opłatą wynikającą z regularnego cennika, a opłatą faktycznie zapłaconą.
    > Jeżeli taka *ulga* nie jest wymieniona w umowie

    Zgoda. Prawnie jest to ulga. Potocznie między nami neostradowiczami jest to
    kara i to jeszcze jaka.