  • 1. Data: 2006-12-19 13:41:00
    Temat: prawo spółek handlowych
    Od: "Gab" <g...@g...pl>

    Witam,

    mam następujące pytanie.
    W spółce zoo (udziałowcy 95% firma zagraniczna, 5%-osoba fizyczna
    obcokrajowiec przebywający stale za granicą, jednocześnie Prezes
    Zarządu) właśnie został odwołany prokurent.

    Czy taka sytuacja nie narusza jakichś przepisów? Czy Spółka musi
    mieć reprezentanta lub osobę sprawującą bieżący zarząd w Polsce?
    Odpowiedzialną przed różnymi instystucjami itp.?

    pozdrawiam
    Gabriel

  • 2. Data: 2006-12-19 15:29:11
    Temat: Re: prawo spółek handlowych
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Gab" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    Czy taka sytuacja nie narusza jakichś przepisów? Czy Spółka musi
    mieć reprezentanta lub osobę sprawującą bieżący zarząd w Polsce?
    Odpowiedzialną przed różnymi instystucjami itp.?

    Przecież prezes jest, więc w czym poblem?

    --
    vertret

  • 3. Data: 2006-12-19 23:18:54
    Od: "Gab" <g...@g...pl>

    vertret napisał(a):
> [...]
    > Odpowiedzialną przed różnymi instystucjami itp.?
    >
    > Przecież prezes jest, więc w czym poblem?

    No np w tym, że jak przyjdzie jakiś smutny Pan np. z UOKiK i będzie
    chciał rozmawiać z osobą reprezentująca firmę to bede miał 2
    możliwości:
    powiedzieć żeby przyszedł za pół roku bo wtedy będzie prezes albo
    odesłac go pod Madryt.

  • 4. Data: 2006-12-20 06:17:39
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Gab" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

[...]

    Smutny pan ma na taka sytuację procedury, więc ich realizacją powinien się
    bezpośrednio martwić prezes spółki a pracownicy tylko pośrednio, że moga
    któregoś dnia nie mieć pracy.

    --
    vertret

  • 5. Data: 2006-12-21 12:34:37
    Od: "Gab" <g...@g...pl>

    vertret napisał(a):

    > Smutny pan ma na taka sytuację procedury, więc ich realizacją powinien się
    > bezpośrednio martwić prezes spółki a pracownicy tylko pośrednio, że moga
    > któregoś dnia nie mieć pracy.

    Własnie z tego powodu zadałem pytanie. Martwię się pośrednio i
    szukam dobrego rozwiązania a żeby go znaleźć muszę zgłębić
    temat.
    Rozumiem że problemu nie ma, co najwyżej spółka zostanie
    rozwiązana. Dzięki za pomoc.

  • 6. Data: 2006-12-21 15:20:57
    Od: "vertret" <v...@o...pl>

    Użytkownik "Gab" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    >Rozumiem że problemu nie ma, co najwyżej spółka zostanie
    rozwiązana. Dzięki za pomoc.

    Rozwiązać to tak szybko się nie da. Znacznie szybciej może nie być nic w
    kasie.

    --
    vertret