  • 11. Data: 2006-12-19 18:40:49
    Temat: Re: TPSA - rezygnacja z powodu wejścia nowego regulaminu
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    news:em99kd$ruc$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ale obydwie strony obowiązują okresy wypowiedzenia. Tak więc nie jestem do
    > końca przekonany, czy TP SA miała prawo wyłączyć mu stację przed upływem
    > wypowiedzenia.

    W pewnym sensie masz rację, jakby to szło normalnie. Tylko z TP SA jak
    zawrzesz umowę promocyjną na neostradę, to czekasz do końca lub wypowiadasz
    wcześniej i płacisz kary. Zmiana regulaminu jest świetną okazją aby zerwać
    umowę bez płacenia kar za każdy m-c użytkowania neostrady. Telefon i
    regulamin jest tu tylko pretekstem, za niego kar nie ma.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 12. Data: 2006-12-19 20:01:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> w

    > Rozwiązanie umowy z powodu odmowy przyjęcia regulaminu nie jest
    > rozwiązaniem za wypowiedzeniem.

    Ponieważ?

    > Gdybyś miał umowę na czas określony - do 2008 roku, to też chciałbyś
    > mieć aktywny telefon do tego okresu, pomimo braku akceptacji nowych zasad?

    Taki zapis § 46
    Abonentom, którzy w terminie 30 dni od daty powiadomienia o wejściu w życie
    niniejszego Regulaminu nie wypowiedzą Umowy, TP świadczy usługi powszechne
    na warunkach w nim określonych.

    Zwróć uwagę na słowo *wypowiedzenie*

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2006-12-19 20:08:13
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: 'Tom N' [Tue, 19 Dec 2006 21:01:52 +0100]:

    > Zwróć uwagę na słowo *wypowiedzenie*

    "wypowiedzenie umowy" a "okres wypowiedzenia" to są jednak
    dwie różne rzeczy, wiesz...

    Kira

    --
    /(o\ ~ GG: 574988 ~ http://cyber-girl.net/ ~
    \o)/ * Gry OnLine * Radio GG * Ni Huyah... *

  • 14. Data: 2006-12-19 20:38:02
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Kira <c...@e...wytnij.pl> w

    > Re to: 'Tom N' [Tue, 19 Dec 2006 21:01:52 +0100]:

    > "wypowiedzenie umowy" a "okres wypowiedzenia" to są jednak
    > dwie różne rzeczy, wiesz...

    Czyli? Mówisz, że można wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu
    wypowiedzenia? Czy może nie mogę doszukać się zapisów, że abonentowi
    przysługuje prawo do wypowiedzenia umowy ze skutkiem natychmiastowym w
    związku ze zmianą regulaminu?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 15. Data: 2006-12-19 20:57:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Gdybyś miał umowę na czas określony - do 2008 roku, to też chciałbyś mieć
    > aktywny telefon do tego okresu, pomimo braku akceptacji nowych zasad?

    Co do zasady, to gdyby nie odrębne unormowania tak powinno właśnie być.

  • 16. Data: 2006-12-19 21:28:08
    Od: m...@g...com

    Liwiusz wrote:

    > Regulamin obowiązuje wszystkich abonentów. Operator nie może tworzyć
    > podgrup klientów, co do których stosowałby inne zasady.

    Zawsze mi sie zdawało, że regulamin to po prostu część umowy, tyle że
    wydzielona z dokumentu p/t "umowa o ...." dla wygody (głównie
    świadczeniobiorcy).

    Nie widzę zatem powodu, dlaczego jednych klientów nie miałaby obowiązywać
    jedna umowa, a innych druga.

    Za czasów ś.p. Neostrady 640, weszła Neostrada 512 i 1024. Ale klientów
    którzy nie przeszli do nowych pakietów, obowiązywał ciągle stary regulamin.
    Czy to było niezgodne z prawem? Jeżeli tak, to czemu?

    p. m.

  • 17. Data: 2006-12-19 21:38:48
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    m...@g...com napisał(a):

    > Za czasów ś.p. Neostrady 640, weszła Neostrada 512 i 1024. Ale klientów
    > którzy nie przeszli do nowych pakietów, obowiązywał ciągle stary regulamin.
    > Czy to było niezgodne z prawem? Jeżeli tak, to czemu?

    Regulamin może obowiązywać tylko jeden. Jesteś pewien, że
    wprowadzenie szybszego łącza w neostradzie łączyło się z ustanowieniem
    nowego regulaminu, w dodatku równolegle z poprzednio obowiązującym?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 18. Data: 2006-12-19 21:41:33
    Od: m...@g...com

    Liwiusz wrote:

    > Regulamin może obowiązywać tylko jeden.

    Ale dlaczego?

    > Jesteś pewien, że
    > wprowadzenie szybszego łącza w neostradzie łączyło się z ustanowieniem
    > nowego regulaminu, w dodatku równolegle z poprzednio obowiązującym?

    Na 99%. W nowym były limity transferu, w starym nie było o tym słowa,
    dlatego też dużo ludzi (w tym ja) nie przeszło na nowe pakiety mimo że były
    dość atrakcyjne.

    p. m.

  • 19. Data: 2006-12-19 21:52:13
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Liwiusz* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Regulamin może obowiązywać tylko jeden. Jesteś pewien, że
    > wprowadzenie szybszego łącza w neostradzie łączyło się z
    > ustanowieniem nowego regulaminu, w dodatku równolegle z poprzednio
    > obowiązującym?

    To wszystko zależy od polityki danego operatora/przedsiębiorcy. Telekomy
    i banki zwykle faktycznie dążą do ujednolicenia regulaminów
    świadczenia usług - dając w ten sposób abonentom możliwość
    odstąpienia od umowy - natomiast już w przypadku np. regulaminów
    promocji, które są de facto załącznikami do umowy oczywiście nie jest
    to praktykowane.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    JID:o...@j...org || http://olgierd.bblog.pl

  • 20. Data: 2006-12-19 21:53:47
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    m...@g...com napisał(a):

    > Ale dlaczego?

    Z treści prawa telekomunikacyjnego wynika, że regulamin (lp.) może
    być tylko jeden, podany do publicznej wiadomości (a nie znany tylko
    stronom umowy).

    > Na 99%. W nowym były limity transferu, w starym nie było o tym słowa,
    > dlatego też dużo ludzi (w tym ja) nie przeszło na nowe pakiety mimo że były
    > dość atrakcyjne.

    Może były to dwie usługi - Neostrada (stara) i 512/1024. Ale na pewno
    nie było dwóch regulaminów dotyczących tej samej usługi, z których
    abonent wybierałby korzystniejszy.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz