  • 1. Data: 2006-12-19 13:43:54
    Temat: Samochód w spadku - kiedy można sprzedać.
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    Witam.
    Mam pytanie.
    Mój tata zmarł w październiku, w skład masy spadkowej wchodzi samochód.
    Dziedziczę ja, moja siostra i moja mama (testamentu nie było).

    Rozprawa o stwierdzenie nabycia spadku ma się odbyć 1 lutego.
    Kiedy będzie możliwa sprzedaż tego samochodu? Czy można to zrobić przed
    dokonaniem działu spadku? Jak to się wówczas formalnie odbywa? Czy
    sprzedającymi są wszyscy spadkobiercy?

    --
    Paweł Muszyński

  • 2. Data: 2006-12-19 13:58:10
    Temat: Re: Samochód w spadku - kiedy można sprzedać.
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Paweł Muszyński" <p...@b...wytnijto.org> napisał w
    wiadomości news:em8qh4$on2$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Kiedy będzie możliwa sprzedaż tego samochodu? Czy można to zrobić przed
    > dokonaniem działu spadku? Jak to się wówczas formalnie odbywa? Czy

    Jak uprawomocni się postanowienie o nabyciu spadku. Wszyscy co nabyli
    sprzedają.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 3. Data: 2006-12-19 14:16:54
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Niestety nie.
    Dopiero, gdy Urząd Skarbowy wyda zaświadczenie o uiszczeniu podatku od spadku,
    ewentualnie o zwolnieniu zeń.
    JaC

    > Jak uprawomocni się postanowienie o nabyciu spadku.
    > Wszyscy co nabyli sprzedają.

    It has removed 2830 spam emails to date.
    Try SPAMfighter for free now!

  • 4. Data: 2006-12-19 14:26:47
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości
    > Niestety nie.
    > Dopiero, gdy Urząd Skarbowy wyda zaświadczenie o uiszczeniu podatku od
    > spadku, ewentualnie o zwolnieniu zeń.

    Obawiam się, że tak. Do ruchomości nie trzeba kwitu z US. Natomiast
    wypadałoby mieć kwit z sądu o nabyciu.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 5. Data: 2006-12-19 14:39:53
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Maluch" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Obawiam się, że tak. Do ruchomości nie trzeba kwitu z US. Natomiast
    > wypadałoby mieć kwit z sądu o nabyciu.

    nie wiem co mowi prawo, ale praktyka jest taka, ze do sprzedania samochodu
    wymagany jest tylko wyrok z sadu o spadku z jego podzialem, na umowie
    kupna sprzedazy musza byc dane i podpisy wszystkich spadkobiercow,
    formalnosci moze zalatwic jeden z nich

  • 6. Data: 2006-12-19 14:42:26
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    To spróbuj przerejestrować zbyty samochód bez zaświadczenia z US.
    JaC

  • 7. Data: 2006-12-19 15:02:41
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    " 666" <j...@w...eu> wrote in message news:em8tie$hao$1@news.wp.pl...
    > To spróbuj przerejestrować zbyty samochód bez zaświadczenia z US.

    ty mówisz o PCC czy o podatku od spadku.

  • 8. Data: 2006-12-19 15:03:56
    Od: "Maluch" <n...@m...pl>

    > To spróbuj przerejestrować zbyty samochód bez zaświadczenia z US.

    Jak masz na piśmie sądowne postanowienie o nabyciu spadku, idziesz wydz.
    komunikacji i przerejestrowujesz. Kwit z sądu kserują, a Tobie oddają
    oryginał z przybitą wielką pieczątką z takimi tam wypełnionymi rubrykami i
    gotowe. Dostajesz miękki dowód i itd. itp.
    --
    Pozdrawiam.
    Maluch

  • 9. Data: 2006-12-19 16:20:34
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > To spróbuj przerejestrować zbyty samochód bez zaświadczenia z US.

    moze sam sprobuj :)
    ja sprzedalem dwa i nie bylo problemow

  • 10. Data: 2006-12-19 17:11:13
    Od: Paweł Muszyński <p...@g...pl>

    Maluch napisał(a):

> [...]
    > w wiadomości news:em8qh4$on2$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Jak uprawomocni się postanowienie o nabyciu spadku. Wszyscy co nabyli

    A ile czasu trwa od rozprawy do uprawomocnienia?

    Paweł