  • 41. Data: 2006-02-12 23:12:41
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: "Gryngol" <j...@p...onet.pl>

    > jezeli plyta glowna padnie a zarejestrowales juz na niej windowsa OEM to
    > niestety tracisz uprawnienia (dlatego m.in. masz 30dni na rejestracje,
    > jest to czas na sprawdzenie czy wszystko dziala)

    a to ciekawe, bo nie raz wymieniałem klientowi na gwarancji płyte główną na
    nową, i wystarczyło wysłac do M$ protokół z takiej wymiany i nie było
    problemu z aktywacją systemu:))
    nurtue mine jedno, skoro kupuje system OEM razem z dyskiem, to dlaczego ta
    cholera sie przypisuje do plyty glownej???????

    GRYNGOL
    Vectra B 2.0 16v Steinmetz

    www.vectra-unlimited.pl

  • 42. Data: 2006-02-12 23:13:35
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Garvey napisał(a) :

    > jezeli plyta glowna padnie a zarejestrowales juz na niej windowsa OEM to
    > niestety tracisz uprawnienia

    Że cooooo??!

    > (dlatego m.in. masz
    > 30dni na rejestracje, jest to czas na sprawdzenie czy wszystko dziala)

    O jejku! Nie przypuszczałem:-P

    > to wyzej to teoria,

    Ani teoria.

    > bo w praktyce gdy plyta glowna padnie a powtorna
    > rejestracja sie nie powiedzie to mozna zadzwonic na infolinie i, po
    > wyjasnieniu sytuacji, microsoft zwykle zezwala na ponowna rejestracje
    > (windows ma wbudowane rozpoznawanie jak bardzo zmienila sie konfiguracja
    > i jezeli dojda do wniosku ze tylko plyta sie zmienila to zezwalaja;

    Zezwalają łaskawie, powiadasz?
    Ja ich nie błagałem i aktywowałem powtórnie dzięki uprzejmości
    miłej konsultantki

    > oprocz wersji OEM jest tez wersja BOX'owa; jest ona drozsza ale za to
    > nie ma w niej ograniczenia zwiazanego z plyta glowna (mozna zmieniac ile
    > sie chce; pod warunkiem ze jest zainstalowana w danej chwili tylko na
    > jednym kompie)

    Nie łącz fizycznej możliwości instalacji na wielu komputerach od
    warunków licencji instalacji na tylko jednej maszynie.

    > aha i jeszcze jedna ciekawostka: nawet jak masz jedna plyte glowna i 2
    > dyski twarde to mozna zainstalowac windowsa OEM tylko ona jednym z nich
    > (instalacja na drugim to juz piractwo)

    Teoretycznie tak. Nawet obraz dysku wykonany jako kopia
    bezpieczeństwa systemu na płycie jest już wg MS nielegalny.

    Zbyszek
    PGP key: 0xBA6D33B6
    Reklama: Internet Explorer służy do przeglądania zawartości
    Internetu z Twojego komputera i vice-versa.

  • 43. Data: 2006-02-12 23:14:39
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Garvey napisał(a):
    > to wyzej to teoria, bo w praktyce gdy plyta glowna padnie a powtorna
    > rejestracja sie nie powiedzie to mozna zadzwonic na infolinie i, po
    > wyjasnieniu sytuacji, microsoft zwykle zezwala na ponowna rejestracje
    > (windows ma wbudowane rozpoznawanie jak bardzo zmienila sie konfiguracja
    > i jezeli dojda do wniosku ze tylko plyta sie zmienila to zezwalaja; mi
    > np po dolozeniu drugiej kosci pamieci 512MB (razem bylo 1024MB) system
    > kazal ponownie rejestrowac windowsa :P)
    Czytałem na czym polega generacja kodu instalacji (tak pobieżnie).
    Nie da się wprost aktywować ponownie kopii windowsa xp oem po zmianie
    wielu istotnych elementów (wagi są różne i faktycznie największą ma
    płyta główna). Niemniej jednak od strony prawnej awaria płyty głównej
    komputera (ba! nawet nieomal wszystkich elementów komputera), który
    kupiłem z systemem w wersji OEM (tfu! tfu!) nie pozbawia mnie przecież
    prawa do używania systemu po naprawie komputera. Stąd - sądzę - takie
    podejście M$. Technicznie wymaga to podjęcia dodatkowych działań
    (telefon) i nie da się po prostu aktywować ponownie systemu w taki sam
    sposób jak przy pierwszej aktywacji, a aktywowana przed awarią kopia się
    "zbuldoczy", że komputer zbyt się zmienił. Jednak licencja nadal będzie
    ważna i po podjęciu dodatkowych kroków (telefon do M$) licencjodawca
    raczej nie ma innego wyjścia jak aktywować ten produkt z nową płytą.
    Wszak cały czas jestem użytkownikiem tego samego (choć może nawet
    diametralnie zmienionego) komputera.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 44. Data: 2006-02-12 23:16:51
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Gryngol napisał(a) :

    > nurtue mine jedno, skoro kupuje system OEM razem z dyskiem, to dlaczego ta
    > cholera sie przypisuje do plyty glownej???????

    Bo takie już zbójeckie prawo tej cholery;-)

  • 45. Data: 2006-02-12 23:19:25
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    Arek napisał(a):

    > Nie opowiadaj farmazonów. Legalność posiadanego softu potwierdza tylko i
    > wyłącznie posiadanie oryginalnego egzemplarza/kopii programu.
    > Oryginalnego czyli wprowdzonego do obrotu przez twórcę lub upoważnionego.

    zdefinuj 'egzemplarz' (czy wg ciebie sa to ksiazeczka+plyta+naklejka(czy
    jak to microsoft nazywa "etykieta certyfikatu autentycznosci" ;))

    bo wg microsofta masz oryginalny egzemplarz gdy:
    - masz dowod zakupu i plyte (naklejka mogla zostac na starej obudowie)
    - masz dowod zakupu i naklejke (plyte moglo rozwalic w napedzie :P)
    - masz plyte i naklejke (dowod zakupu mogl sie zgubic lub zniszczyc)

    wiec wystarcza tylko 2 z 3 elementow

    > Buacha cha cha cha !!!!!!
    > Od kiedy to RZECZ może być licencjobiorcą? Dżisus ...

    moze zle to ujalem, w czasie instalacji(rejestracji) windowsa OEM ja
    (licencjobiorca) przyjmuje do wiadomosci (i zgadzam sie z faktem) ze od
    chwili instalacji(rejestracji) wolno mi uzywac zakupionego przezemnie
    windowsa OEM tylko i wylacznie z ta plyta glowna ktora jest w komputerze
    na ktorym ten windows oem'owy zostal zainstalowany (czesc komputerowa z
    ktora kupilem windowsa oem musi byc w tym czasie podpieta do kompa; a po
    zakonczeniu instalacji(rejestracji) moge ja odlaczyc/wyrzucic)

    > ubawiony
    > Arek

    ty sie nie smiej bo jak cie odwiedzi kontrola to moze ci byc nie do
    smiechu:(

    ps. jezeli firma kupi windowsa oem z pamiecia SDRAM, ktora nie pasuje do
    plyty glownej i zainstaluje na tej plycie glownej tego windowsa to
    bedzie to instalacja teoretycznie nielegalna
    ('teoretycznie' bo jestem bardzo ciekaw co powie ewentualna kontrola gdy
    zobaczy przyklajstrowana tasma klejaca pamiec SDRAM do obudowy (wewnatrz
    kompa :P)

  • 46. Data: 2006-02-12 23:22:08
    Od: Garvey <g...@g...pl>

    januszek napisał(a):

    > Wszystko fajnie - tylko treść Licencji ostatnio uległa zmianie. Radze
    > doczytać bo teraz jest inaczej ;)
    >
    > j.

    tak, wiem,

    teraz juz nie kupisz windowsa z myszka lub klawiatura:(

  • 47. Data: 2006-02-12 23:23:34
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Zbynek Ltd. napisał(a):
    > Witam

    > Skąd te rewelacje? Ze strony MS? Nie mam Internetu. Interesuje mnie
    > wyłącznie treść licencji. Nie wymienia ona dowodu zakupu.

    za:
    http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/def
    ault.mspx
    (odpowiedź na czwarte pytanie):

    Elementami świadczącymi o legalności oprogramowania są:
    1.Umowa licencyjna
    2.Certyfikat autentyczności
    3.Legalny nośnik
    4.Podręcznik użytkownika

    Dodatkowym dokumentem mogącym świadczyć o legalności oprogramowania jest
    faktura zakupu.

    Zalecane minimum to 2 -- 3 z wymienionych wyżej atrybutów legalności.
    Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn użytkownik nie posiada minimum
    dokumentacji wymienionej powyżej, wówczas każdy przypadek analizowany
    jest indywidualnie, przez organy do tego uprawnione na podstawie
    towarzyszących mu okoliczności.

    Dodatkowe informacje na temat legalności oprogramowania można znaleźć na
    stronie http://www.microsoft.com/poland/piratnie/.

  • 48. Data: 2006-02-12 23:25:04
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Garvey napisał(a) :

> [...]

    Już pisałem, że bzdury wyssane z palca.

    j.w.

> [...]
    > chwili instalacji(rejestracji) wolno mi uzywac zakupionego przezemnie
    > windowsa OEM tylko i wylacznie z ta plyta glowna ktora jest w komputerze

    To masz chyba jakąś inną licencję niż wszyscy. Może z Kampuczy?

  • 49. Data: 2006-02-12 23:26:29
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    Garvey napisał(a):

> [...]
    > i jezeli dojda do wniosku ze tylko plyta sie zmienila to zezwalaja; mi
    > np po dolozeniu drugiej kosci pamieci 512MB (razem bylo 1024MB) system

    bzdura, nic nie trzeba wyjasniac a aktywacji mozna dokonac przez automat
    i przebiega to bez najmniejszych problemow.

    > aha i jeszcze jedna ciekawostka: nawet jak masz jedna plyte glowna i 2
    > dyski twarde to mozna zainstalowac windowsa OEM tylko ona jednym z nich
    > (instalacja na drugim to juz piractwo)

    NIe, jesli instalujesz ja z oryginalnego nosnika to nie jest to piractwem.

    Jacek

  • 50. Data: 2006-02-12 23:27:49
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    R2r napisał(a) :

    > http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/def
    ault.mspx
    > (odpowiedź na czwarte pytanie):

    Nie mam Internetu. Nie ma obowiazku posiadania do niego dostępu.
    Obowiązują mnie warunki umieszczone w komplecie, który zakupiłem
    w sklepie. Późniejsza interpretacja jest pobożnym życzeniem MS.