  • 1. Data: 2006-02-12 17:20:30
    Temat: System operacyjny OEM
    Od: maciek <m...@s...pl>

    Witam, wiem, ze ten temat pojawial sie juz na tej grupie, ale czytalem
    archiwum na googlach i nie doszedlem do jednoznaczych wnioskow.
    Chcialbym wiedziec czy kupujac windowsy OEM musze miec zawsze te czesc
    komputera jaka kupilem razem z oprogramwoaniem?
    Czy kupujac oprogramowanie jako osoba fizyczna (nie prowadzaca DG) musze
    miec na nie fakture? Czy paragon wystarczy, czy moze w ogole nie
    potrzebuje dowodu zakupu? Czy ktos mial juz jakas kontrole i poradzil
    sobie bez takiego dowodu?
    I ostatnie pytanie jak jest z dalsza odsprzedaza Windowsow OEM i
    'pelnej wersji', tzn., czy mi wolno to legalnie zrobic jesli juz
    utworzylem opakowanie i jesli system ten byl przeze mnie zarejestrowany?

    Z gory dziekuje za jakies wskazowki lub linki.
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 2. Data: 2006-02-12 17:28:26
    Temat: Re: System operacyjny OEM
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    maciek napisał(a):

    > Z gory dziekuje za jakies wskazowki lub linki.

    Musisz zdac sobie sprawe z jednej rzeczy. Nie kupujesz systemu
    operacyjnego tylko prawo do jego uzywania na okreslonych w
    Licencji warunkach. Z tego wynika, ze odpowiedzi na wszystkie
    swoje pytania znajdziesz w jej tresci.

    j.

    http://tinyurl.com/dpuad (kto pierwszy kliknie ten głupi)

  • 3. Data: 2006-02-12 17:33:11
    Od: maciek <m...@s...pl>

    januszek napisał(a):

> [...]
    > operacyjnego tylko prawo do jego uzywania na okreslonych w
    > Licencji warunkach. Z tego wynika, ze odpowiedzi na wszystkie

    No tak, ale ja po pierwsze jeszcze nie mam tej licencji, a dopiero chce
    ja kupic. A po drugie zapisy w licencji moga byc sprzeczne z prawem, a
    wiec nie miec mocy prawnej. Z takimi opiniami co do licencji OEM
    oprogramowania Microsoftu wlasnie na tej grupie sie spotkalem, dlatego
    pytam jescze raz.

    Maciek

  • 4. Data: 2006-02-12 17:49:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    maciek napisał(a):

    > No tak, ale ja po pierwsze jeszcze nie mam tej licencji, a dopiero chce
    > ja kupic.

    No to chyba powinienes zapytac sprzedawcy?

> [...]
    > wiec nie miec mocy prawnej. Z takimi opiniami co do licencji OEM
    > oprogramowania Microsoftu wlasnie na tej grupie sie spotkalem, dlatego

    Ja mysle, ze gdybys udowodnil w Sadzie, ze jakies dzialania takiej
    korporacji jaka jest Microsoft sa niezgodne z prawem to odszkodowanie
    mogloby zajac kilka ciezarowek w najwiekszych dostepnych nominalach... ;P

    Krotko wiec komentujac to co slyszales to sa jakies ludowe legendy
    nie majace nic wspolnego z rzeczywistoscia.

  • 5. Data: 2006-02-12 18:10:00
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    maciek napisał(a):
    > Chcialbym wiedziec [...]
    Może tutaj poczytaj:
    http://www.microsoft.com/poland/licencje/pytania/def
    ault.mspx

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."

  • 6. Data: 2006-02-12 18:31:25
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik januszek napisał:
> [...]
    > operacyjnego tylko prawo do jego uzywania na okreslonych w
    > Licencji warunkach. Z tego wynika, ze odpowiedzi na wszystkie

    Bredzisz okrutnie.
    Rozumiem, że jak kupujesz książkę to kupiujesz prawo do jej używania na
    określonych w licencji warunkach?

    Buacha cha cha !!

    ubawiony po pachy
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 7. Data: 2006-02-12 18:33:01
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik maciek napisał:
> [...]
    > Chcialbym wiedziec czy kupujac windowsy OEM musze miec zawsze te czesc
    > komputera jaka kupilem razem z oprogramwoaniem?

    Nie.

    > Czy kupujac oprogramowanie jako osoba fizyczna (nie prowadzaca DG) musze
    > miec na nie fakture? Czy paragon wystarczy, czy moze w ogole nie

    Nie.

    > potrzebuje dowodu zakupu?

    Nie potrzebujesz żadnego dowodu.

    > Czy ktos mial juz jakas kontrole i poradzil
    > sobie bez takiego dowodu?

    Tak. Już trzy.

    > I ostatnie pytanie jak jest z dalsza odsprzedaza Windowsow OEM i
    > 'pelnej wersji', tzn., czy mi wolno to legalnie zrobic jesli juz
    > utworzylem opakowanie i jesli system ten byl przeze mnie zarejestrowany?

    OEM to też pełna wersja i możesz go odsprzedać jak tylko chcesz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 8. Data: 2006-02-12 18:53:15
    Od: Leszek <l...@p...fm>

    Arek napisał(a):

    > Buacha cha cha !!

    Ale to już znamy. Tak śmiali się zomowcy bijący cię po głowie pałką.
    Współczujemy ci;)

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2006-02-12 18:54:03
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Leszek napisał:
    > Ale to już znamy. Tak śmiali się zomowcy bijący cię po głowie pałką.
    > Współczujemy ci;)

    Ale przecież mówili Ci już nie raz, żebyś sobie stąd poszedł i nie
    kompromitował się więcej, to po co tu jeszcze jesteś?

    ubawiony
    Arek

    --
    www.eteria.net

  • 10. Data: 2006-02-12 19:10:20
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Arek wrote:

    > Nie.

    > Nie.

    > Nie potrzebujesz żadnego dowodu.

    > Tak. Już trzy.

    > OEM to też pełna wersja i możesz go odsprzedać jak tylko chcesz.

    Buzdygana to ja raczej nie radzę słuchać.
    On żyje w sowim własnym wyimaginowanym świecie i jego odpowiedzi raczej
    nie mają nic wspólnego ze stanem prawnym.