    From: Garvey <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: System operacyjny OEM
    Date: Mon, 13 Feb 2006 00:19:25 +0100

    Arek napisał(a):

    > Nie opowiadaj farmazonów. Legalność posiadanego softu potwierdza tylko i
    > wyłącznie posiadanie oryginalnego egzemplarza/kopii programu.
    > Oryginalnego czyli wprowdzonego do obrotu przez twórcę lub upoważnionego.

    zdefinuj 'egzemplarz' (czy wg ciebie sa to ksiazeczka+plyta+naklejka(czy
    jak to microsoft nazywa "etykieta certyfikatu autentycznosci" ;))

    bo wg microsofta masz oryginalny egzemplarz gdy:
    - masz dowod zakupu i plyte (naklejka mogla zostac na starej obudowie)
    - masz dowod zakupu i naklejke (plyte moglo rozwalic w napedzie :P)
    - masz plyte i naklejke (dowod zakupu mogl sie zgubic lub zniszczyc)

    wiec wystarcza tylko 2 z 3 elementow

    > Buacha cha cha cha !!!!!!
    > Od kiedy to RZECZ może być licencjobiorcą? Dżisus ...

    moze zle to ujalem, w czasie instalacji(rejestracji) windowsa OEM ja
    (licencjobiorca) przyjmuje do wiadomosci (i zgadzam sie z faktem) ze od
    chwili instalacji(rejestracji) wolno mi uzywac zakupionego przezemnie
    windowsa OEM tylko i wylacznie z ta plyta glowna ktora jest w komputerze
    na ktorym ten windows oem'owy zostal zainstalowany (czesc komputerowa z
    ktora kupilem windowsa oem musi byc w tym czasie podpieta do kompa; a po
    zakonczeniu instalacji(rejestracji) moge ja odlaczyc/wyrzucic)

    > ubawiony
    > Arek

    ty sie nie smiej bo jak cie odwiedzi kontrola to moze ci byc nie do
    smiechu:(

    ps. jezeli firma kupi windowsa oem z pamiecia SDRAM, ktora nie pasuje do
    plyty glownej i zainstaluje na tej plycie glownej tego windowsa to
    bedzie to instalacja teoretycznie nielegalna
    ('teoretycznie' bo jestem bardzo ciekaw co powie ewentualna kontrola gdy
    zobaczy przyklajstrowana tasma klejaca pamiec SDRAM do obudowy (wewnatrz
    kompa :P)