    From: R2r <b...@m...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: System operacyjny OEM
    Date: Mon, 13 Feb 2006 00:14:39 +0100

    Garvey napisał(a):
    > to wyzej to teoria, bo w praktyce gdy plyta glowna padnie a powtorna
    > rejestracja sie nie powiedzie to mozna zadzwonic na infolinie i, po
    > wyjasnieniu sytuacji, microsoft zwykle zezwala na ponowna rejestracje
    > (windows ma wbudowane rozpoznawanie jak bardzo zmienila sie konfiguracja
    > i jezeli dojda do wniosku ze tylko plyta sie zmienila to zezwalaja; mi
    > np po dolozeniu drugiej kosci pamieci 512MB (razem bylo 1024MB) system
    > kazal ponownie rejestrowac windowsa :P)
    Czytałem na czym polega generacja kodu instalacji (tak pobieżnie).
    Nie da się wprost aktywować ponownie kopii windowsa xp oem po zmianie
    wielu istotnych elementów (wagi są różne i faktycznie największą ma
    płyta główna). Niemniej jednak od strony prawnej awaria płyty głównej
    komputera (ba! nawet nieomal wszystkich elementów komputera), który
    kupiłem z systemem w wersji OEM (tfu! tfu!) nie pozbawia mnie przecież
    prawa do używania systemu po naprawie komputera. Stąd - sądzę - takie
    podejście M$. Technicznie wymaga to podjęcia dodatkowych działań
    (telefon) i nie da się po prostu aktywować ponownie systemu w taki sam
    sposób jak przy pierwszej aktywacji, a aktywowana przed awarią kopia się
    "zbuldoczy", że komputer zbyt się zmienił. Jednak licencja nadal będzie
    ważna i po podjęciu dodatkowych kroków (telefon do M$) licencjodawca
    raczej nie ma innego wyjścia jak aktywować ten produkt z nową płytą.
    Wszak cały czas jestem użytkownikiem tego samego (choć może nawet
    diametralnie zmienionego) komputera.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    "Oczko mu odpadło, Panie Kierowniku! Temu misiu..."