  • 51. Data: 2010-09-20 08:40:49
    Temat: Re: Straż miejska bezprawnie uzywa fotoradary
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > Brednia zwykła. Powodem wypadków może być co najwyżej niedostosowanie
    > prędkości do panujących warunków a nie nieprzestrzeganie ograniczeń.
    > Nieprzestrzeganie ograniczeń jest powodem co najwyżej karania mandatami.

    Często właśnie zakazy mówią o tych niebezpieczeństwach i są właśnie po
    to, aby dostosować się do panujących warunków, niestety wielu kierowców
    ma je w ... poważaniu i stąd są właśnie wypadki...

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 52. Data: 2010-09-20 08:44:45
    Temat: Re: Stra miejska bezprawnie uzywa fotoradary
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "PesTYcyD" <p...@w...pl>

    > A nie można po prostu zlikwidować fotoradarów ?

    > Do czego są potrzebne fotoradary na drodze ? Do robienia korków ?

    > A dodatnie punkty za przejechanie zgodnie z przepisami też będą ?

    Wiesz, znam miejsca, gdzie mieszkańcy domagali się właśnie postawienia
    fotoradarów, bo niestosujący się do zakazów kierowcy powodowali wypadki.
    Od momentu, gdy się pojawiły jest mniej idiotów uważających, że skoro
    droga jest dobrej jakości,tzn, że można jechać szybciej niż mówią znaki,
    a że nie jest widoczna dobrze droga przecinająca tę, że niedaleko jest
    przejście dla pieszych, a co to obchodzi idiotę za kierownicą....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 53. Data: 2010-09-20 13:52:18
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-09-20 10:40, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Często właśnie zakazy mówią o tych niebezpieczeństwach i są właśnie po
    > to, aby dostosować się do panujących warunków, niestety wielu kierowców
    > ma je w ... poważaniu i stąd są właśnie wypadki...

    Ponieważ motłoch (którego jesteś przedstawicielem) i urzędasy (których
    bronisz) uważają, że skoro "przyczyną wypadku była nadmierna prędkość"
    (a nie np. nieoznakowana dziura, nieposypana jezdnia, wyłączone
    oświetlenie uliczne, czy PJ otrzymane "na lewo"), to lekarstwem jest
    "ograniczyć maksymalną dopuszczalną prędkość". Tak myślący(?) człowiek
    nazywa się "homo sovieticus".

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 54. Data: 2010-09-20 13:59:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    SQLwiel pisze:

> [...]
    > oświetlenie uliczne, czy PJ otrzymane "na lewo"), to lekarstwem jest
    > "ograniczyć maksymalną dopuszczalną prędkość". Tak myślący(?) człowiek

    Napisałem o dobrej drodze, przejściu dla pieszych oraz słabo widocznej
    drodze przecinającej (ze względu na infrastrukturę, gdzie widzisz
    dziury, nieposypane jezdnie, czy brak oświetlenia ulicznego? Może wróć
    do szkoły na naukę czytania ze zrozumieniem.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 55. Data: 2010-09-20 14:32:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Chodzi o to, że więcej jeżdżąc więcej błędów można popełnić. Zwykłych,
    > nieświadomych. System punktowy musiałby jakoś uwzględniać to ryzyko by
    > był sprawiedliwy.

    No ale w takim wypadku trzebaby było jakoś ustalać ile przejechał każdy z
    kierowców, a to jest problem. Bo co do samej zasady uważam, że jest
    słuszna, tylko nie mam pomysłu na praktyczne tego rozwiązanie.

  • 56. Data: 2010-09-20 14:37:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał
    w wiadomości news:i776tt$fid$1@news.onet.pl...

> [...]
    > a że nie jest widoczna dobrze droga przecinająca tę, że niedaleko jest
    > przejście dla pieszych, a co to obchodzi idiotę za kierownicą....

    Oczywiście masz rację. U nas problemem - moim zdaniem - jest nadużywanie
    wszelkiej maści ograniczeń prędkości. Jak gdzieś jest złe rozwiązanie
    komunikacyjne, to zamiast sie zastanowić, jak je poprawić stawia się
    ograniczenie predkości. Co więcej bardzo często te ograniczenia są stawiane
    bezsensownie. W moim mieście są takie aleje. Te aleje wchodzą w "tunel" pod
    torami. Ustawiono tam ograniczenie prędkości 50 km/h. W jednym keirunku
    jest sensowne, bo łuk jest ciasny, a na jego końcu ów tunel, więc jak się
    wypadnie z drogi, to przysłowiowa "mogiła". Ale z drugiej t onie dość, że
    ten łuk wychodzi za tunelem, to jeszcze jest to zewnętrzny łuk i spokojnie
    da się go bezpiecznie pokonać 70-80 km/h. Żadnych budynków, przejść itp.
    Ale ustalono, że ograniczenie ma być na odcinku", więc postawili w obydwu
    kierunkach.

  • 57. Data: 2010-09-20 15:28:39
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-09-20 15:59, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > dziury, nieposypane jezdnie, czy brak oświetlenia ulicznego? Może wróć
    > do szkoły na naukę czytania ze zrozumieniem.

    Do ostrzegania o takich niebezpieczeństwach i niespodziankach służą
    znaki ostrzegawcze.
    Wy lubicie urawniłowkę. Ograniczyć prędkość do 50km/g po równo, latem w
    południe, dla rajdowego mistrza w nowiutkim aucie za 100kpln oraz dla
    łajzy dwa dni po egzaminie na PJ w 25 letnim aucie po dziadku z
    przeglądem załatwionym za flaszkę (sam takim jeżdżę, tyle, że po ojcu) z
    symbolicznymi hamulcami i łysymi oponami, w środku deszczowej nocy.

    Podobnie działa "0.2 promille". Urawniłowka.

    Domagam się, aby każdy kierowca miał w swojej kartotece dostępnej dla
    każdego krawężnika odpowiedni "rank". Np jeśli jeżdżę od 20 lat
    bezkolizyjnie, to mój rank pozwala mi bezkarnie przekraczać ograniczenia
    szybkości o 100%.
    No-bo skoro te ograniczenia są dobierane tak, aby każda przerażona łajza
    2 dni po otrzymaniu PJ mogła przejechać przedmiotowy odcinek nie robiąc
    sobie krzywdy - to dlaczego to ograniczenie ma obowiązywać wszystkich
    pozostałych?

    Moją opinię o zakazach i osobach popierających je - podtrzymuję.

    [Aby odżegnać się od wycieczek osobistych: PJ mam od 1973r, zero
    stłuczek, zero punktów karnych kiedykolwiek.]

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 58. Data: 2010-09-20 20:29:35
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    SQLwiel pisze:
> [...]
    > 2 dni po otrzymaniu PJ mogła przejechać przedmiotowy odcinek nie robiąc
    > sobie krzywdy - to dlaczego to ograniczenie ma obowiązywać wszystkich

    nie, nie tak, musisz odwrócić myślenie, ograniczenia nie są po to, żeby
    *sobie* krzywdy nie zrobić, tylko po to, aby *innych* nie "poharatać"

    > [Aby odżegnać się od wycieczek osobistych: PJ mam od 1973r, zero
    > stłuczek, zero punktów karnych kiedykolwiek.]

    też tak miałem, ale niestety po latach kupiłem samochód :)

    andy_nek

  • 59. Data: 2010-09-21 05:26:15
    Temat: Przepisy RD, b: Re: Straż miejska...
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-09-20 22:29, Andrzej Kłos pisze:

    > nie, nie tak, musisz odwrócić myślenie, ograniczenia nie są po to, żeby
    > *sobie* krzywdy nie zrobić, tylko po to, aby *innych* nie "poharatać"

    Nie, nie tak. Musisz odwrócić myślenie.
    Znaki drogowe, zasady ruchu są po to, aby kierujący (pojazdy) na siebie
    nie wpadali, aby (w powyższym przypadku) ustrzec kierującego przed
    nieoczekiwanym wpadnięciem na dziurę, śliską jezdnię, ostry zakręt,
    biegające dzieci. OD TEGO SĄ ZNAKI OSTRZEGAWCZE (Q!!!), a nie (Q!!!) B-33!
    B-33 nie ma żadnej racji bytu, ponieważ w każdych stałych warunkach
    maksymalna bezpieczna prędkość zależy w większym stopniu od pojazdu i
    kierującego, niż od stałych parametrów otoczenia. To właśnie "homo
    sovieticus" wymyślili urawniłowskie ograniczenie prędkości czy 0.2?. To
    z takim właśnie myśleniem należy skończyć. Najlepiej przez eksterminację
    praktykujących je urzędników.

    Przed poharataniem innych kierującego winno bronić poczucie
    odpowiedzialności (i świadomość kary), silniejsze w przypadku braku
    obowiązkowego OC.

    > też tak miałem, ale niestety po latach kupiłem samochód :)
    ... a miało nie być wycieczek osobistych. Niektórzy są odporni.
    Pierwsze własne auto miałem w 1980, od tamtego czasu mam piąte.
    Wszystkie kupione za własne pieniądze. Każde (z wyj. obecnego - MB 230E,
    '90) poszło do ludzi w stanie używalnym.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 60. Data: 2010-09-21 06:11:48
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

> [...]

    > aby dostosować się do panujących warunków, niestety wielu kierowców ma je
    > w ... poważaniu i stąd są właśnie wypadki...

    Zakazy są po to by egzekwować prawo. Taki mechanizm sprawowania władzy, że
    się ustala prawo, które pewne grupy mogą egzekwować w zamian za przywileje.
    W obozach/gettach tak samo to funkcjonowało tylko nikt nie dorabia do tego
    szczytnych celów. Do informowania są znaki informacyjne.