  • 81. Data: 2010-09-21 10:32:52
    Temat: Re: Przepisy RD, b: Re: Straż miejska...
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/21/2010 09:59 AM), SQLwiel wrote:

    > Masz rację. Społeczeństwo dzieli się na motłoch (ok 80%) i elity (liczba
    > arbitralna).

    Tak bym tego nie ujął ...

    > Do motłochu odwołuje się demokracja, bo wszak jeden
    > człowiek = jeden głos, a łatwiej ogłupić (oszukać) motłoch, niż elity.
    > Do motłochu adresowane są reklamy i kampanie wyborcze. To się opłaca.
    >
    > 2) A czy lepiej jest, że teraz rząd i UE ustawia WSZYSTKICH w pozycji bydła?

    No zaraz, twoja definicja "ustawiania w pozycji bydła" to jest "trzymać
    na postronku, nie dawać PJ, prawa głosu itp....". Wydaje mi się więc że
    ani rząd ani UE nie ustawia wszystkich w pozycji bydła, bo cała kupa
    ludzi łacznie ze mną i pewnie Tobą ma prawo głosu, ma PJ, znakomita
    większość nie kopie rowów itd...

    > Weź pod uwagę jak działa profilaktyka ostrzegawcza i jej funkcja
    > prewencyjna.
    > Wieszać nie przed, ale ZA (zabójstwo).

    Jak już napisałem - nie zgodzę się z tobą. Powieszenie od wielkiego
    dzwonu kilku ludzi nijak nie wpłynie na świadomość ogółu. Ewentualnie na
    tą małą garstkę bezpośrednio związanych ze sprawą. Ale ta garstka to nie
    są ci którzy stwarzają zagrożenie.

    Wg mnie powinno być tak że ograniczenia prędkości powinny być realne (a
    nie na zapas), tak żebym widząc znak ograniczenia do 40tu, mógł sądzić
    że rzeczywiście jest jakiś powód dla postawienia takiego znaku, a nie że
    2 lata wcześniej były tam roboty drogowe.

    Czyli np. w miastach - spokojnie 60 a miejscami 70, 50 tylko w tam gdzie
    przewalają się tabuny pieszych.

    No i bezwzględna egzekucja tego prawa. Bo prawa którego nikt nie
    egzekwuje - nikt nie przestrzega.

    p. m.

  • 82. Data: 2010-09-21 11:28:52
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    Henry(k) pisze:

    > Bardzo wiele ograniczeń prędkości (często na prostych i "szybkich"
    > odcinkach) jest tylko i wyłącznie dlatego żeby ułatwić wyjazd z dróg
    > podporządkowanych. Innym znakiem tego nie załatwisz.
    >
    > Henry

    Tak, masz rację.

    Ale można to załatwić inteligentną sygnalizacją świetlną z czujnikiem
    obecności pojazdu "oczekującego" lub uruchamianą ręcznie.
    (Oczywiście z inteligentnie zaprogramowanym sterownikiem)
    Jednak sądzę, że B-33 + fotoradar jest tańszy i zwróci się.

    Pomarzmy dalej: Może być B-33, ale włączany właśnie czujnikiem obecności
    pojazdu na drodze podporządkowanej lub pieszych przy przejściu (wtedy
    ręcznie). Już 30 lat temu w cywilizowanych krajach pojawiały się takie
    znaki. Ale, to jak powiedziałem - w cywilizowanych krajach.

    Niemniej - opinię o B-33 i, że jest bez sensu - podtrzymuję.

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 83. Data: 2010-09-21 11:35:05
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    mvoicem pisze:

> [...]
    > przewalają się tabuny pieszych.
    >
    > No i bezwzględna egzekucja tego prawa. Bo prawa którego nikt nie

    Z ostatnim zdaniem - pełna zgoda! :)

    Natomiast stanowczy sprzeciw co do przepisów i ograniczeń "parametrycznych".
    Powtórzę: Prędkość *bezpieczna* jest dla każdego zestawu
    kierowca+pojazd+warunki+otoczenie - inna. Stałe w danym miejscu jest
    tylko otoczenie.

    Zamiast ograniczeń prędkości należy właśnie wypromować zasadę
    bezwzględnego egzekwowania prawa i zasadę odpowiedzialności. Rozwaliłeś
    coś-kogoś, bo jechałeś za szybko - płać! (dożywotnią rentę na przykład).
    Ale nie można karać za prawdopodobieństwo (skoro jadę 70 w zabud., to
    prawdopodobnie kogoś rozwalę). Przytoczę "wsadźcie mnie za gwałt, bo też
    mam aparaturę".

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 84. Data: 2010-09-21 12:19:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (09/21/2010 01:35 PM), SQLwiel wrote:
    [...]>
> [...]
    > Powtórzę: Prędkość *bezpieczna* jest dla każdego zestawu
    > kierowca+pojazd+warunki+otoczenie - inna. Stałe w danym miejscu jest

    Tyle że ta prędkość jest funkcją wielu zmiennych, na temat niektórych
    kierowca nic nie wie.

    On widzi tylko to co widzi, nie widzi że droga się dalej przecina z
    inną, nie widzi że ten odcinek drogi jest szczególnie uczęszczany przez
    np. grzybiarzy. Nie widzi co jest za zakrętem.

    Po prostu brak mu danych. A nawet jakby te dane dostał (jakimiś
    wyszukanymi znakami), to by nie był w stanie ich przetworzyć.

    Ze względu na to że samochód jedzie zazwyczaj ze znaczną prędkością i
    znaczna część decyzji musi być podejmowana w ułamku sekundy, komunikacja
    z otoczeniem musi się odbywać za pomocą jasnych, prostych i siłą rzeczy
    - przybliżonych i uśredniających, sygnałów. Takich jak ograniczenie
    prędkości.

    p. m.

  • 85. Data: 2010-09-21 17:51:22
    Temat: Re: Stra miejska bezprawnie uzywa fotoradary
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Co gdzie jak ? Stoi sobie radar automatyczny rejestrujący przejazd
    > każdego pojazdu i przypisujący za każdy taki przejazd dodatni lub ujemny
    > punkt.

    Niezły pomysł :-) Z tym że dodanie / ujęcie punktu ma formę decyzji
    administracyjnej, więc raczej nie da się tego zautomatyzować. A zatem sztab
    ludzi odczytujących te numery rejestracyjne :-)

    > Co do samej zasady, to jest to z gruntu głupie.

    Czemu?

  • 86. Data: 2010-09-21 19:18:09
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > On widzi tylko to co widzi, nie widzi że droga się dalej przecina z inną,
    > nie widzi że ten odcinek drogi jest szczególnie uczęszczany przez np.
    > grzybiarzy.

    Grzyby rosnące na drodze ? Zwariowałeś ?

  • 87. Data: 2010-09-22 08:54:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 21-09-2010 09:14, niusy.pl pisze:

    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com>

    > Chodnik ?

    Nawet w małej wsi ludzie czasem muszą przejść przez jezdnię.

    W takiej niedużej, która leży na tarasie moich cotygodniowych przejazdów
    ograniczenia prędkości i znak "teren zabudowany" nic nie dawały, radar
    ustawiony na wjeździe powodował tylko, że samochody zwalniały przed
    radarem i gwałtowi przyśpieszały zaraz za nim, przelatując większość
    drogi przez wieś powyżej setki.
    Ustawiono więc światła na guzik przy przejściu dla pieszych, mniej
    więcej pośrodku wsi. Dość skutecznie spowalniają ruch a dzieciaki moga
    bezpiecznie przechodzić do przystanku gimbusa, który jest tuz obok.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813