  • 1. Data: 2010-09-10 10:03:04
    Temat: Straż miejska bezprawnie uzywa fotoradary
    Od: Obywatelskie nieposłuszeństwo <o...@o...info>

    O tym, że Polska jest krajem bezprawia mógł się przekonać każdy kto
    choć raz miał kontakt ze strażą miejską, policją, prokuraturą, sądem
    lub innymi instytucjami związanymi z tzw. wymiarem sprawiedliwości. Od
    kilku lat kwitnie biznes fotoradarowy uprawiany przez samorządy. Straż
    miejska ustawia takie urządzenia po krzakach, śmietnikach, itp a potem
    dzieli się kasą z prywatną firmą, która jest właścicielem fotoradaru.
    To zakamuflowana forma korupcji, która pozwala prywatnym osobom
    powiązanym z lokalna władzą kłusowanie na kierowcach. Radni nie
    wypełniają swoich obowiązków i nie budują dróg aby poprawić
    bezpieczeństwo obywateli tylko ustawiają fotoradary i rabują
    kierowców. W niektórych gminach wpływy z tego tytułu sięgają 50%
    budżetu. To patologia na wielką skalę bo niektóre firmy z tego
    kłusownictwa mają wielomilionowe wpływy. Radni zamiast zajmować się
    stwarzaniem właściwych warunków dla przedsiębiorców, którzy dzięki
    rozwojowi swoich biznesów mogliby zwiększać wpływy podatkowe zajmują
    się zakładaniem pułapek na kierowców.

    Kierowcy sami muszą się zorganizować i złożyć wielomilionowe pozwy o
    odszkodowania i pozwy cywilne wobec wszystkich tych sołtsów,
    burmistrzów prezydentów, którzy ich ograbiają. W tym celu w Pszczynie
    powstał Społeczny Komitet Kierowców. W najbliższym czasie na obnie.pl
    będzie zamieszczony duży materiał filmowy w tej sprawie.

    całość: http://24l.eu/a3
    Materiał z serwisu Obywatelskie nieposłuszeństwo (zał. w 1999 r.) - www.obnie.pl

  • 2. Data: 2010-09-10 17:41:37
    Temat: Re: Stra miejska bezprawnie uzywa fotoradary
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Obywatelskie nieposłuszeństwo" <o...@o...info> napisał w
    wiadomości news:lh0k861651i5b4bsi69amu521sbvfkee1n@4ax.com...

    Uważam, że jedynym sposobem ukrócenia tego będzie nakaz odprowadzania kasy
    z mandatów do Skarbu Państwa w całości.

  • 3. Data: 2010-09-11 10:57:20
    Od: mi <m...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Uważam, że jedynym sposobem ukrócenia tego będzie nakaz odprowadzania
    > kasy z mandatów do Skarbu Państwa w całości.

    Zmieni się tylko podmiot stwarzający problem a nie on sam. W sytuacji
    nadchodzącego drastycznego przykręcania śroby fiskalnej i socjalnej oraz
    partii populistycznej u władzy takie radary to świetny instrument dla
    władzy centralnej.

    mi

  • 4. Data: 2010-09-11 11:08:16
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nadchodzącego drastycznego przykręcania śroby fiskalnej i socjalnej oraz
    > partii populistycznej u władzy takie radary to świetny instrument dla

    Nie,m bo zauważ, że teraz mamy po prostu sprzężenie zwrotne pomiędzy
    inwestycją w fotoradar a intereresem finansowym. To powoduje, że opąłca sie
    je stawiać nie tam, gdzie ludzie mają zwalniać (bo jest faktycznie
    niebezpeicznie), tylko tam gdzie na zdrowy rozsądek ograniczenie prędkości
    jest ebz sensu i każdy jedzie szybciej. A takich miejsc jest sporo. Choćby
    przelotowe aleje biegnace niemal bezkolizyjnie przez miastao - ale
    formalnie znajdujące się w terenie zabudowanym. Trochę jeźdźę po Europie i
    zauważam niestety, że u nas problem polega na tym, że po prostu niemal
    wszędzie są ograniczenia prędkości. Na całym swiecie jakoś daje sie te
    drogi tak prowadzić, by nie biegły przez osiedla, a u nas nie.

    Jeśli kasa pójdzie do Skarbu Państwa, to nei da sie zawrzeć ukąłdu
    korupcyjnego na poziomie gminy z prywaciarzem.

  • 5. Data: 2010-09-11 11:33:15
    Od: mi <m...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Nie,m bo zauważ, że teraz mamy po prostu sprzężenie zwrotne pomiędzy
    > inwestycją w fotoradar a intereresem finansowym.

    Przecie dokładnie na taką zależność wskazałem.

    > Jeśli kasa pójdzie do Skarbu Państwa, to nei da sie zawrzeć ukąłdu
    > korupcyjnego na poziomie gminy z prywaciarzem.

    Nie da się zrobić układu korupcyjnego ale da się traktować fotoradar
    jako ulicznego poborcę daniny. Co w sytuacji zbliżających się problemów
    finansowych państwa z pewnością zostanie wykorzystane.

    Jedeną pociechą, że urzędnicy nieskorumpowani są mniej zmotywowani a
    więc i mniej efektywni w dojeniu. ;)

    ;)

  • 6. Data: 2010-09-11 12:13:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przecie dokładnie na taką zależność wskazałem.

    Ale zauważ, że tych radarów nie finansuje Skarb Państwa, tylko gmina. W tym
    rzecz właśnie, by nie było bezpośredniego przełożenia.

    > Nie da się zrobić układu korupcyjnego ale da się traktować fotoradar jako
    > ulicznego poborcę daniny. Co w sytuacji zbliżających się problemów
    > finansowych państwa z pewnością zostanie wykorzystane.

    Z poziomu Skarbu Państwas to nie jest takie proste.

  • 7. Data: 2010-09-11 12:23:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/11/2010 6:08 AM, Robert Tomasik wrote:

    > Jeśli kasa pójdzie do Skarbu Państwa, to nei da sie zawrzeć ukąłdu
    > korupcyjnego na poziomie gminy z prywaciarzem.

    sprzężenie zwrotne jest w tym, że prywaciarz dostaje kasę od ilości
    wystawionych mandatów. Nieważne czy kasę dostaje od gminy czy od skarbu
    państwa, zawsze będzie radary stawiał tam gdzie mu się to będzie
    opłacało. Czysta ekonomia.

    Nie da się tego sensownie zrobić, bo albo będzie się to prywaciarzowi
    opłacało, ale wówczas nie będzie stał tam gdzie potrzeba, albo nie
    bedzie go w ogóle.
    Nikt frajerem nie jest i za darmo nawet dla chwały RP robił nie będzie.

    Gmina powinna wyznaczyć punkty, w których prywaciarze mogą łapać i
    tylko z tych miejsc im płacić. Może być nawet różnie w zależności od
    punktu.

    Wówczas prywaciarz nie będzie stawał tam gdzie łatwo o zarobek, a tam
    gdzie jest to potrzebne dla bezpieczeństwa. Zakładając oczywiście, że
    ktoś w gminie wyznaczy punkty z rozsądkiem i nie będzie to urzędnik,
    brat radarowca.

  • 8. Data: 2010-09-11 12:24:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 9/11/2010 6:33 AM, mi wrote:

    > Przecie dokładnie na taką zależność wskazałem.

    na tym polega biznes, aby inwestycja miała sprzeżenie zwrotne z kasą.
    Cały świat się na tym kręci.

  • 9. Data: 2010-09-11 12:34:41
    Od: SQLwiel <n...@o...pl>

    witek pisze:
> [...]
    > gdzie jest to potrzebne dla bezpieczeństwa. Zakładając oczywiście, że
    > ktoś w gminie wyznaczy punkty z rozsądkiem i nie będzie to urzędnik,

    Wówczas gmina za łapówę wyznaczy punkty tam, gdzie prywaciarz zasugeruje.
    Korupcyjnej hydrze byle-kto serca nie wydrze. ;)

    --

    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2010-09-11 12:36:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > wystawionych mandatów. Nieważne czy kasę dostaje od gminy czy od skarbu
    > państwa, zawsze będzie radary stawiał tam gdzie mu się to będzie

    I sądzisz, że Minister Finansó będzie zawierał umowy z prywaciarzami?

> [...]
    > go w ogóle.
    > Nikt frajerem nie jest i za darmo nawet dla chwały RP robił nie będzie.

    I o to chodzi, by z daleka trzymać ekonopię od dochodó z kar, bo zacznie
    dochodzić doprzegięć - zawsze. To żadna sztuka wypaść na miasto i
    "sprzedać" za byle co 100 mandatów. Pytanie, czy to ma sens. Bo kara tak
    naprawdę powinna mieć na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw /
    wykroczeń, a ni być dodatkowym dochodem i to jeszcze dla karajacego.

    > Gmina powinna wyznaczyć punkty, w których prywaciarze mogą łapać i tylko
    > z tych miejsc im płacić. Może być nawet różnie w zależności od punktu.

    No teraz tak włąśnie jest i w tym problem.

> [...]
    > gdzie jest to potrzebne dla bezpieczeństwa. Zakładając oczywiście, że
    > ktoś w gminie wyznaczy punkty z rozsądkiem i nie będzie to urzędnik, brat

    Sam prywaciaż żadnych radarów sobie nie stawia.