  • 1. Data: 2010-09-09 19:24:09
    Temat: Prawo do kanciapy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    sąsiad, notabene miły człowiek, upatrzył sobie kanciapę w bloku na
    schowek. Kanciapa od lat stała pusta, a raczej zasypana duperelami po
    kimś, kto miał ją za schowek lata temu, ale się mu zmarło czy tam
    wyprowadziło. Ja taką kanciapę też sobie upatrzyłem 10 lat temu i
    dostałem ją na Stosowną Pisemną Prośbę w wynajem od Spółdzielni.

    Niestety sąsiadowi Spółdzielnia kanciapy odmawia bez zgody wszystkich
    lokatorów z całego bloku, nie tylko klatki. Musiałby więc dostać zgodę
    od 3 klatek 10,5 piętrowych i 2 klatek 4,5 piętrowych. Utopia, zwłaszcza
    że niektórzy lokatorzy to raczej powinni zostać uśpieni, a nie o
    cokolwiek pytani.

    W każdym razie, ponoć takie jest prawo unijne, że od wejścia do EU
    przestrzeń poza mieszkaniami jest wspólna i bez zgody wszystkich się nie
    da.

    Prawda li to?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-09-09 21:45:02
    Temat: Re: Prawo do kanciapy
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > W każdym razie, ponoć takie jest prawo unijne, że od wejścia do EU
    > przestrzeń poza mieszkaniami jest wspólna i bez zgody wszystkich się
> [...]

    AFAIK nieprawda. Sprawa nie ma nic wspólnego z EU.
    Raczej z UoWL i kc.

  • 3. Data: 2010-09-09 22:56:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-09 23:45, Alek pisze:
    > AFAIK nieprawda. Sprawa nie ma nic wspólnego z EU.
    > Raczej z UoWL i kc.

    Nie ważne z czym ma, bo jak się domyślasz nie o to pytam. Pytam czy
    prawa li to, że Spółdzielnia nie może wynająć kanciapy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-09-10 06:08:01
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie ważne z czym ma, bo jak się domyślasz nie o to pytam. Pytam czy
    > prawa li to, że Spółdzielnia nie może wynająć kanciapy.

    Ja od przyszłego miesiąca będę wynajmował od spółdzielni taką
    kanciapę, właściciwie to lokalik 50 m2. Parter - przyziemie w
    wieżowcu. Projektowane było toto na jakieś pomieszczenia techniczne
    czy cuś.

    Szczerze wątpię żeby spółdzielnia miała zgodę wszystkich
    lokatorów ;-)

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2010-09-10 06:21:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał

> [...]
    > czy cuś.
    >
    > Szczerze wątpię żeby spółdzielnia miała zgodę wszystkich

    Ale ty pisząc "spółdzielnia" masz na myśli spółdzielnię.
    A w przypadku Tristana może to być np. wspólnota, nigdy nie wiadomo.

  • 6. Data: 2010-09-10 06:37:06
    Od: Dominik & Co <d...@c...invalid>

    W dniu 09-09-2010 21:24, Przemysław Adam Śmiejek rzecze:

    > W każdym razie, ponoć takie jest prawo unijne, że od wejścia do EU
    > przestrzeń poza mieszkaniami jest wspólna i bez zgody wszystkich się nie
    > da.
    >
    > Prawda li to?

    Nie wiem, czy pomogę, ale osobiście wynajmuję od Wspólnoty Mieszkaniowej
    (nie spółdzielni) komórkę za pośrednictwem Zarządu Nieruchomości (ADM).
    Umowa była z ADM, bez żadnych dodatkowych "zgód", pieniądze idą
    na konto Wspólnoty. Nie wiem, czy wcześniej nie była jakaś uchwała
    Wspólnoty w rzeczonej sprawie, czy też obejmuje to standardowa umowa
    "o zarząd".

    --
    Dominik (& kąpany)

  • 7. Data: 2010-09-10 06:49:20
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-09-10 08:21, Alek pisze:
> [...]

    Może dlatego, że to był lokal jako lokal. A tu chodzi o kanciapę, którą
    ktoś lata temu zabudował z korytarza.

    > Ale ty pisząc "spółdzielnia" masz na myśli spółdzielnię.
    > A w przypadku Tristana może to być np. wspólnota, nigdy nie wiadomo.

    Przecież napisałem, że spółdzielnia. Cytat: ,,Niestety sąsiadowi

  • 8. Data: 2010-09-10 06:57:20
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Przecież napisałem, że spółdzielnia. Cytat: ,,Niestety sąsiadowi
    > Spółdzielnia kanciapy odmawia''

    Co napisałeś to widzę, a jak jest faktycznie to mogę tylko zgadywać.

  • 9. Data: 2010-09-10 07:24:39
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

> [...]

    > pomieszczenia techniczne >> czy cuś.
    >
    > Może dlatego, że to był lokal jako lokal. A tu chodzi o kanciapę,
    > którą ktoś lata temu zabudował z korytarza.

    Pierwotnie to na pewno nie był lokal - widać to po niektórych
    elementach, jak np. jedne drzwi prowadzące na korytarz - zabite,
    przejście do części - ewidentnie sztucznie urobione.

    Ktoś to po prostu kiedyś dostosował, i wynajmują.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2010-09-10 07:32:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Sep 2010, Dominik & Co wrote:

    > Nie wiem, czy pomogę, ale osobiście wynajmuję od Wspólnoty Mieszkaniowej
    > (nie spółdzielni) komórkę za pośrednictwem Zarządu Nieruchomości (ADM).

    Też nie wiem czy pomogę :), ale IMVHO w tym leży najważniejsza
    różnica: jak się czyta prawo spółdzielcze, to wychodzi że najważniejszy
    jest tu statut *danej spółdzielni*.
    I nikt z nas nie wymyśli czy sp-nia Tristana ma czynności zarobkowe
    (choćby tylko mające na celu przeznaczenie na pokrycie kosztów
    zarządu) wstawione do listy celów spółdzielni, czy wręcz przeciwnie,
    wykluczone bez wskazanej zgody (nie sądzę, ale chyba nie ma przeszkód
    aby coś takiego wpisać do statutu).

> [...]
    > na konto Wspólnoty. Nie wiem, czy wcześniej nie była jakaś uchwała
    > Wspólnoty w rzeczonej sprawie, czy też obejmuje to standardowa umowa

    Literalnie wynajem części wspólnych nie jest wymieniony w UoWL
    jako wymieniony zgody współwłaścicieli, więc wydawałoby się
    że nawet nie musi być w umowie o zarząd wymienione takie prawo
    do zawierania umów wynajmu, aby umowa taka była skuteczna.

    pzdr, Gotfryd