  • 1. Data: 2010-09-09 18:44:26
    Temat: Jak długo uczelnia musi wydawać duplikaty dyplomów?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    Witam,

    zaginął mi dyplom PP wydany z 10 lat temu przez Ośrodek Badań i
    Doskonalenia Dydaktyki Politechniki Śląskiej, który został zlikwidowany
    z 2 lata temu. Obecnie część ich ,,zobowiązań'' przejęło Biuro Karier.
    Powiedzieli że za skromną stówkę wyrobią mi duplikacik, ale mam się
    śpieszyć, bo niewykluczone, że za jakiś czas ich też zlikwidują albo im
    zdejmą te zobowiązania i wtedy po ptokach, już się duplikata nie będzie
    dało uzyskać.

    Zastanawiam się czy tak se można? Czy uczelnia nie ma obowiązku
    wydawania takich dokumentów dozgonnie? Bo co z tymi, co zgubią dyplom
    np. za 10 lat?

    Czemu w ogóle nie ma centralnego rejestru dyplomów i świadectw? Tak jak
    np. z prawem jazdy? O prawie jazdy nie świadczy kartonik, a wpis w
    bazie. I jak zgubię kartonik, to mogę kupić nowy w każdej chwili, na
    podstawie wpisu w bazie krajowej. A tu człowiek skończy studia i nagle
    zostanie na lodzie, bo jakiś kawałek uczelni się zwinął?

    Poza tym, jakie pracodawca ma możliwości weryfikacji uprawnień? W końcu
    papierek może być fałszowany.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 2. Data: 2010-09-10 17:13:17
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    nie wiem czy sobie jaja rob isz czy na serio pytasz: nawet jak uczelnia
    upadnie to wszystkie dane sa archiwizowane i do odtworzenia.