    From: SQLwiel <n...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Przepisy RD, b: Re: Straż miejska...
    Date: Tue, 21 Sep 2010 07:26:15 +0200

    W dniu 2010-09-20 22:29, Andrzej Kłos pisze:

    > nie, nie tak, musisz odwrócić myślenie, ograniczenia nie są po to, żeby
    > *sobie* krzywdy nie zrobić, tylko po to, aby *innych* nie "poharatać"

    Nie, nie tak. Musisz odwrócić myślenie.
    Znaki drogowe, zasady ruchu są po to, aby kierujący (pojazdy) na siebie
    nie wpadali, aby (w powyższym przypadku) ustrzec kierującego przed
    nieoczekiwanym wpadnięciem na dziurę, śliską jezdnię, ostry zakręt,
    biegające dzieci. OD TEGO SĄ ZNAKI OSTRZEGAWCZE (Q!!!), a nie (Q!!!) B-33!
    B-33 nie ma żadnej racji bytu, ponieważ w każdych stałych warunkach
    maksymalna bezpieczna prędkość zależy w większym stopniu od pojazdu i
    kierującego, niż od stałych parametrów otoczenia. To właśnie "homo
    sovieticus" wymyślili urawniłowskie ograniczenie prędkości czy 0.2?. To
    z takim właśnie myśleniem należy skończyć. Najlepiej przez eksterminację
    praktykujących je urzędników.

    Przed poharataniem innych kierującego winno bronić poczucie
    odpowiedzialności (i świadomość kary), silniejsze w przypadku braku
    obowiązkowego OC.

    > też tak miałem, ale niestety po latach kupiłem samochód :)
    ... a miało nie być wycieczek osobistych. Niektórzy są odporni.
    Pierwsze własne auto miałem w 1980, od tamtego czasu mam piąte.
    Wszystkie kupione za własne pieniądze. Każde (z wyj. obecnego - MB 230E,
    '90) poszło do ludzi w stanie używalnym.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.