  • 51. Data: 2020-09-04 18:03:02
    Temat: Re: Sprawa zamieciona
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Zapoznałem się. Nie ma tam słowa o użyciu pojazdu służbowego do gonitwy.
    > Jeśli jesteś innego zdania to zacytuj stosowny artykuł.

    Czyż już samo to nie powinno Cię skłonić do zastanowienia się, że może
    nie o to chodzi i inaczej się to kończy?

    --
    Robert Tomasik

  • 52. Data: 2020-09-04 19:03:41
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Naprawdę sądzisz, że policjant kazał mu porzucone nożyczki podnieść z
    > ziemi, by mieć podstawę do strzelania?

    Bez znaczenia.
    Jeśli dla mundurowego w patrolu zagrożeniem jest dzieciak z nożyczkami
    to powinni go z tej pracy wywalić. Niech dzieci przez jezdnie
    w oczojebnym kubraczku przeprowadza z nie do nich strzela.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2020-09-04 20:18:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-09-04, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Naprawdę sądzisz, że policjant kazał mu porzucone nożyczki podnieść z
    > ziemi, by mieć podstawę do strzelania?

    To po prostu przykład, gdzie zastrzelił dopiero w sytuacji gdy formalnie
    mogło mu to ujść na sucho. Oczywiście z Brudnym Harrym pozostaje
    wkwestia prowokacji. Jestem pewien, że jest grupa osób, która nie
    miałaby nic przeciwko aby sobie kogoś zastrzelić, spałować, razic
    taserem , a jedynie co je powtrzymuje to odpowiedzialność karna. Nie ma
    nożyczek, to się nie da, o, są nożyczki, pifpaf. Nie wiem, czy tak było
    akurat w tym przypadku, ale zdecydowanie nie jest to niedorzeczne.

    --
    Marcin

  • 54. Data: 2020-09-04 20:18:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2020 o 19:03, RadoslawF pisze:

> [...]
    > dzieciak z nożyczkami to powinni go z tej pracy wywalić. Niech dzieci
    > przez jezdnie w oczojebnym kubraczku przeprowadza z nie do nich

    Myślę, ze gdyby ów mundurowy miał czas na zastanowienie się, to by to
    inaczej wyglądało, ale tu nie było czasu.

    --
    Robert Tomasik

  • 55. Data: 2020-09-04 20:22:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Sep 2020 18:03:02 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Czyż już samo to nie powinno Cię skłonić do zastanowienia się, że może
    > nie o to chodzi i inaczej się to kończy?

    Krótko mówiąc tak sobie tylko popierdywałeś powołując się na prawo,
    chcąc usprawiedliwić pogonie w filmowo-amerykańskim stylu w wykonaniu
    naszej policji?
    Masz niezłą szkołę w chodzeniu w zaparte :)
    I ciekawe co wg. ciebie ma zrobić kierowca policjant kiedy już dogoni
    uciekiniera? Jest na to może jakiś przepis prawny? :)
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 56. Data: 2020-09-04 20:50:59
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Myślę, ze gdyby ów mundurowy miał czas na zastanowienie się, to by to
    > inaczej wyglądało, ale tu nie było czasu.

    Dlatego macie dobrze płatną prace i multum świadczeń bo powinni
    tam trafiać ci którzy myślenie ogarniają. A jak człowiek wyciąga
    broń bo nie ma czasu na myślenie to powinien wylecieć z policji
    i na odchodnym dostać zakaz pracy z bronią.
    Dodatkowo powinni wypieprzyć przełożonych takiego idioty za
    brak reakcji na jego działania.

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2020-09-04 20:57:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2020 o 20:18, Marcin Debowski pisze:

    > To po prostu przykład, gdzie zastrzelił dopiero w sytuacji gdy
    > formalnie mogło mu to ujść na sucho.

    Kiepski moim zdaniem.

> [...]
    > ma nożyczek, to się nie da, o, są nożyczki, pifpaf. Nie wiem, czy tak
    > było akurat w tym przypadku, ale zdecydowanie nie jest to

    W tej konkretnej sytuacji trochę za mało czasu na takie dywagacje. Moim
    zdaniem on nawet nie mierzył, tylko widząc zagrożenie strzelił w stronę
    napastnika i wyszło niezbyt szczęśliwie.

    --
    Robert Tomasik

  • 58. Data: 2020-09-04 21:10:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Krótko mówiąc tak sobie tylko popierdywałeś powołując się na prawo,
    > chcąc usprawiedliwić pogonie w filmowo-amerykańskim stylu w wykonaniu
    > naszej policji?

    Nie, liczyłem na to, ze zajrzysz do tej ustawy, bo ona ma kilka
    artykułów na krzyż i to tam opisano.

    > Masz niezłą szkołę w chodzeniu w zaparte :)

    Nie widzę powodu odwalania roboty za kogoś, kto nie szanuje adwersarza.

    > I ciekawe co wg. ciebie ma zrobić kierowca policjant kiedy już dogoni
    > uciekiniera? Jest na to może jakiś przepis prawny? :)

    Oczywiście - właśnie wskazana przeze mnie ustawa. Może wykorzystać
    radiowóz jako ŚPB i zepchnąć uciekającego z drogi - to ostateczność.
    Może mu zastawić drogę. Może rzucić kolczatkę (choć to inny radiowóz
    robiący na drodze ucieczki blokadę). Może strzelić ze strzelby w blok
    silnikowy i wbrew pozorom jest to najbezpieczniejszy dla wszystkich, bo
    silnik się rozlatuje i samochód sam staje. Może strzelać w opony.

    Raz przykładowo posłużyłem się dróżnikiem kolejowym i zamknął rogatki,
    co spowodowało, ze uciekający po prostu się zatrzymał.
    Kilka razy kierowcy samochodu ciężarowego widząc pościg po prostu by
    pomóc zablokowali oszołoma. Często uciekający nie znając terenu wprost
    wjeżdża w miejsce z którego nie ma wyjazdu: ślepa ulica, parking z
    jednym wjazdem / wyjazdem, droga przechodząca w gruntową. Możliwości
    jest masa. Wiele zależy od okoliczności zdarzenia. W skali powiatówki
    jest kilka / kilkanaście pościgów w tygodniu. Raz na czas oczywiście
    kończy się to jakimś nieszczęściem.

    --
    Robert Tomasik

  • 59. Data: 2020-09-04 21:11:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.09.2020 o 20:50, RadoslawF pisze:

> [...]
    > i na odchodnym dostać zakaz pracy z bronią.
    > Dodatkowo powinni wypieprzyć przełożonych takiego idioty za

    Poczekajmy, jhak to sąd oceni. Sądzę, ze nie masz racji.

    --
    Robert Tomasik

  • 60. Data: 2020-09-04 21:39:53
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Sep 2020 21:10:29 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Raz na czas oczywiście
    > kończy się to jakimś nieszczęściem.

    Krótko mówiąc, w Ustawie nie ma nic na temat ścigania uciekającego.
    Spoko, przeczytałem. Nawet się tego nie sugeruje. Nie ma furtki.
    Ściganie jest bezprawne i jak sam zauważyłeś, raz na kilka razy kończy
    się demolką a nierzadko śmiercią. Spory procent, nie?
    I jak sam zauważyłeś, policja ma mnóstwo innych sposobów nie
    prowadzących do katastrof.
    --
    Jacek
    -I hate haters-