  • 11. Data: 2003-05-06 05:59:18
    Temat: Re: Odp: Sprawa spadkowa - jak się do tego zabrać?
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > tylko
    > Jak to - rowniez? Albo tych albo tych. Tertium non datur :-)

    A potencjalni spadkobiercy ustawowi nie są uczestnikami postępowania?

    KG

  • 12. Data: 2003-05-06 12:19:28
    Temat: Re: Sprawa spadkowa - jak się do tego zabrać?
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości:

    > Użytkownik Serwiz <r...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych:
    > tylko
    > >
    > Jak to - rowniez? Albo tych albo tych. Tertium non datur :-)

    Bardzo nieprzyjemne "babsko" w sądzie bąknęła że muszę wymienić wszystkich
    uprawnionych z tytułu ustawy i dostarczyć ich akty urodzeń co w przypadku
    testamentu nic im nie daje wiec ich reakcja na udostępnienie dokumentów jest
    delikatnie mówiąc bierna. Na informację że część osób która była by
    uprawniona z ustawy jest za granicą (pobyt stały wraz ze zmianą
    obywatelstwa) babka wyskoczyła że muszą oni u notariusza wyznaczyć w Polsce
    osoby które będą odbierać wezwania do sądu. Informacja o którą prosiłem jest
    dla mnie istotna bo cała procedura w/g zdawkowych informacji jakie uzyskałem
    w sadzie jest bez sensu bo po co ganiac wszystkich po papiery skoro oni nic
    z tego nie mają i nie chcą mieć z tą sprawą nic wspólnego.
    Kobieta która była akurat w kancelarii sądu była w wieku grubo ponad
    emerytalnym i nie wiem czy mówiła to bo takie są wymagania, czy z racji tego
    że kiedyś było tak pokrecone prawo a pani się jeszcze nie zreformowała.
    Proszę o potwierdzenie czy rzeczywiście wniosek składam tylko ja (jako
    spadkobierca testamentowy) wraz z kompletem dokumentów: mój akt urodzenia,
    akt zgonu spadkodawcy, wniosek oraz testament.

    Pozdrowienia
    Serwiz

  • 13. Data: 2003-05-07 19:06:45
    Od: "Monika" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > uprawnionych z tytułu ustawy i dostarczyć ich akty urodzeń co w przypadku
    > testamentu nic im nie daje wiec ich reakcja na udostępnienie dokumentów

    Niestety - kobieta miała rację - uczestnikami postępowania bedą osoby, które
    dziedziczyłyby z mocy ustawy (gdyby nie było testamentu).
    I zasadniczo ty powinieneś dostarczyć ich akty urodzenia czy małżeństwa.
    Jeśli się nie da - zażądaj w treści wniosku, żeby sąd ich do dostarczenia
    tych dikumentów zobowiązał

> [...]
    Polsce
    > osoby które będą odbierać wezwania do sądu.
    Taka osoba powinna wyznaczyć tzw. pełnomocnika do doręczeń - tj. osobę,
    której w Polsce doręczaane bedą adresowane do niej przesyłki sądowe związane
    z tą sprawą

> [...]
    nic
    > z tego nie mają i nie chcą mieć z tą sprawą nic wspólnego.

    Nic z tego nie bedą mieli - jeśli tetament okaże się ważny. Jeśli nie -
    dziedziczą z ustawy.

> [...]
    tego
    > że kiedyś było tak pokrecone prawo a pani się jeszcze nie zreformowała.

    Cóż - kultura pań w sądzie raczej się nie "reformuje" - albo są miłe i
    pomocne albo - brrrr ;-)

    > Proszę o potwierdzenie czy rzeczywiście wniosek składam tylko ja (jako
    > spadkobierca testamentowy) wraz z kompletem dokumentów: mój akt urodzenia,
    > akt zgonu spadkodawcy, wniosek oraz testament.

    Wniosek oczywiście składasz Ty - jako wnioskodawca. Jako uczestników
    wymieniasz dziedziczących z ustawy i załączasz akty stanu cywilnego
    potwierdzające ich prawo do dziedziczenia ustawowego.
    Załączasz też tyle odpisów wniosku ilu jest uczestbików postępowania.

    > Pozdrowienia
    > Serwiz

    Pozdrawiam także - Monika

  • 14. Data: 2003-05-07 20:31:42
    Od: "Sabina" <b...@o...pl>

    ustawowych? Dla usciślenia: testament powołuje jednego spadkobiercę.

    A zachowek?

  • 15. Data: 2003-05-07 21:20:46
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sabina wrote:
    > ustawowych? Dla usciślenia: testament powołuje jednego spadkobiercę.
    >
    > A zachowek?

    Nawet jeśli to odrębny proces.

    KG

  • 16. Data: 2003-11-04 11:03:08