    From: "Monika" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sprawa spadkowa - jak się do tego zabrać?
    Date: Wed, 7 May 2003 21:06:45 +0200
    Sender: m...@p...onet.pl@pf193.lodz.cvx.ppp.tpnet.pl

    > Bardzo nieprzyjemne "babsko" w sądzie bąknęła że muszę wymienić wszystkich
    > uprawnionych z tytułu ustawy i dostarczyć ich akty urodzeń co w przypadku
    > testamentu nic im nie daje wiec ich reakcja na udostępnienie dokumentów
    jest
    > delikatnie mówiąc bierna.

    Niestety - kobieta miała rację - uczestnikami postępowania bedą osoby, które
    dziedziczyłyby z mocy ustawy (gdyby nie było testamentu).
    I zasadniczo ty powinieneś dostarczyć ich akty urodzenia czy małżeństwa.
    Jeśli się nie da - zażądaj w treści wniosku, żeby sąd ich do dostarczenia
    tych dikumentów zobowiązał

    Na informację że część osób która była by
    > uprawniona z ustawy jest za granicą (pobyt stały wraz ze zmianą
    > obywatelstwa) babka wyskoczyła że muszą oni u notariusza wyznaczyć w
    Polsce
    > osoby które będą odbierać wezwania do sądu.
    Taka osoba powinna wyznaczyć tzw. pełnomocnika do doręczeń - tj. osobę,
    której w Polsce doręczaane bedą adresowane do niej przesyłki sądowe związane
    z tą sprawą

    Informacja o którą prosiłem jest
    > dla mnie istotna bo cała procedura w/g zdawkowych informacji jakie
    uzyskałem
    > w sadzie jest bez sensu bo po co ganiac wszystkich po papiery skoro oni
    nic
    > z tego nie mają i nie chcą mieć z tą sprawą nic wspólnego.

    Nic z tego nie bedą mieli - jeśli tetament okaże się ważny. Jeśli nie -
    dziedziczą z ustawy.

    > Kobieta która była akurat w kancelarii sądu była w wieku grubo ponad
    > emerytalnym i nie wiem czy mówiła to bo takie są wymagania, czy z racji
    tego
    > że kiedyś było tak pokrecone prawo a pani się jeszcze nie zreformowała.

    Cóż - kultura pań w sądzie raczej się nie "reformuje" - albo są miłe i
    pomocne albo - brrrr ;-)

    > Proszę o potwierdzenie czy rzeczywiście wniosek składam tylko ja (jako
    > spadkobierca testamentowy) wraz z kompletem dokumentów: mój akt urodzenia,
    > akt zgonu spadkodawcy, wniosek oraz testament.

    Wniosek oczywiście składasz Ty - jako wnioskodawca. Jako uczestników
    wymieniasz dziedziczących z ustawy i załączasz akty stanu cywilnego
    potwierdzające ich prawo do dziedziczenia ustawowego.
    Załączasz też tyle odpisów wniosku ilu jest uczestbików postępowania.

    > Pozdrowienia
    > Serwiz

    Pozdrawiam także - Monika