  • 31. Data: 2013-08-02 06:26:12
    Temat: Re: Smieci po nowemu cd
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-08-01 22:25, Budzik pisze:

    > Byc moze.
    > Na razie słyszałem jakies pomysły o workach z kodami kreskowymi które
    > identyfikowałyby smieci.
    > Ale słyszałem pół uchem wiec nie umiem ocenic realnosci pomysłu.

    Kapitalny pomysł!
    Wszak po zawartości worka śmieci można bardzo dużo wywnioskować o ich
    wytwórcy. Było o tym w paru filmach hamerykańckich. Ile pije, kiedy żona
    ma okres, czy nie bzyka sąsiadki, co czyta, gdzie ma konta, czy zdrowo
    je, na co choruje...
    Tylko czekać, aż muszle klozetowe też będą zgrabnie i automatycznie
    pakowały gówienko w worek z kodem paskowym. Nie śmiejcie się. Ja już
    tego pewno nie dożyję, ale Wy macie szansę.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 32. Data: 2013-08-02 07:39:46
    Od: Helios <h...@w...pl>

    > Przyjmij może do wiadomości, że to nie "miejsca pracy" są
    > dobrodziejstwem, ale powstałe w wyniku czyjejś pracy dobra. W tym
    > przypadku nic nie powstaje. To czarna dziura.

    dobra? jakie dobra? każda wytwarzana rzecz to śmieć prędzej czy później,
    od samochodu po skarpetki, jeżeli stawia się fabrykę produkującą coś to
    obok powinno stawiać sie fabrykę demontującą to coś

  • 33. Data: 2013-08-02 07:42:22
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości >
    > U mnie (Poznań i okolice) na razie jest tak:
    > .w bloku
    > - nie zmieniono pojemników (nie wiem czy jeszcze, nie pytałem spółdzielni)
    > - dzwony jak stały tak stoją
    > - czyli nic sie nie zmieniło poza ceną - o złotówkę drożej

    U mnie (Poznań i okolice) na razie jest tak:
    - jak u Budzika
    - cena x2,4 (z 5 na 12 zł)
    Michał

  • 34. Data: 2013-08-02 07:51:59
    Od: Helios <h...@w...pl>

    > Zapomniałeś o szczególe.
    > Takim mianowicie, że PODOBNO cała ustawa miała miedzy innymi raz a dobrze
    > zlikwidować problem wysypywania śmieci gdzie tylko się da.

    miało być a jest jak zawsze

    na wsi każdy płaci od objętości posegregowanych śmieci, sam dba o
    segregowanie bo jest indywidualnie kontrolowany - umowa o wywóz jest na
    jedno gospodarstwo i jego nazwisko

    w mieście mamy segregować ale niektórzy mają to w dupie, efekt cała
    wspólnota może płacić więcej, i tu jest problem

    za śmieci niesegregowane chcą od nas ok 44zł za śmieci segregowane
    15-19zł od osoby, różnica gigantyczna

  • 35. Data: 2013-08-02 07:57:11
    Od: "Michal" <f...@h...com.pl>

    wiadomości

    > Czyli zgadzasz sie dodatkowo płacić?
    > I jednoczesnie mieć mniejszą skutecznośc?

    Przepraszam, że się wcinam. Już kiedyś wcześniej pisałem. Tak, zgadzam się
    płacić za profesjonalną obróbkę śmieci, trak jak płacę za profesjonalną
    obróbkę ścieków i wiele innych rzeczy. Praca amatorów (pospolite ruiszenie)
    z definicji jest mniej efektywna. Niech śmieciami zajmują się specjaliści od
    śmieci.Odrębną kwestią jest, czy rzeczywiście wymaga to wyższych opłat.
    Odzysk surowców lub ich spalanie daje korzyści ekonomiczne (nie podejmę się
    oceny ile tych korzyści a ile ksztów).
    Naprawdę nie rozumiem, dlaczego tak wiele osób przyjęło jako prawdę
    objawioną, że akurat kwestia utylizacji odpadów jest jakąś nadzwyczajną
    sprawą. którą powinni się zajmować wsdzyscy obywatele. Strach myśleć co
    będzie, kiedy ktoś uzna, że lepiej sortować ścieki u źródła a nie w
    oczyszczalni.
    Michał

  • 36. Data: 2013-08-02 08:10:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 02.08.2013 01:22, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    > ja nie pisze o statystyce tylko technicznych możliwościach.

    Tylko, że te techniczne możliwości mogą dać w sumie to samo albo lepiej
    niż nietechniczne.

    Czy odzyskanie 70 z normalnie przetwarzanych śmieci na pewno da gorszy
    rezultat niż wprowadzenie ogólnonarodowej akcji ręcznego sortowania, z
    zatrudnianiem Kontrolerów i innymi dzikimi rzeczami? Czy naród dostarczy
    faktycznie już posortowane, czy też i tak będą przemycać nieposortowane?
    Czy różnica pomiędzy twoim 70 a 90 usprawiedliwia stałe utrudnianie
    życia narodu?

    Ja np. nie bardzo widzę, jak mam oddzielać resztki jedzenia od obierek
    np. Mam ustawić 5 kubłów w przedpokoju w mieszkaniu w blokowisku? A
    potem gdzie to oddawać/wywozić? Do Remondisa do sąsiedniego miasta?
    Nawet jeśli brak kubłów to przejściowe i w końcu pojawi się 5 kubłów na
    moim osiedlu i będą odpowiednio opróżniane (bo np. żółte na plastik już
    są, tylko, że co idę, to kopiasto zasypane i nie ma gdzie wrzucić, bo co
    to jest 2 kubły na tyle bloków), to jak mam to gromadzić? Na razie mam 1
    kubeł na plastik w przedpokoju, bo faktycznie plastiku się produkuje
    masa, bo codziennie są różne butelki z mleka (zamiast ustawy śmieciowej,
    przywróciliby szklane butelki, jak za PRL były), kartony z maślanki,
    opakowania po jogurtach itp. Ze szkłem nie ma problemu, bo raz za ile
    się człowiekowi jakaś szklanka stłucze... Ale pozostałe sortowanie to
    jakaś masakra. Już na etapie zwykłego życia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 37. Data: 2013-08-02 08:15:01
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 1:22 AM, Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czyli zgadzasz sie dodatkowo płacić?
    > I jednoczesnie mieć mniejszą skutecznośc?

    Nie.
    Jelsi juz mamy pozostac przy tej formie co mamy teraz to
    stawka powinna byc jednakowa dla wszystkich.
    Co moze miec kaucję, powinno miec kaucje.
    Sortowanie powinno polegac na tym, ze co ma znak recyklingu ląduje w
    recyklingu, reszta w smieciach zwyklych.
    A edukację powinno się zacząć w podstawowce.
    Z czasem nawyk sortowania beda mieli wsyscy.
    Ten kto nie chce sortowac i tak tego robil nie bedzie i zadne kary go to
    tego nie zmusza.
    Koniec.

  • 38. Data: 2013-08-02 08:16:01
    Od: witek <w...@g...pl>

> [...]
    następuje:

    > ja nie pisze o statystyce tylko technicznych możliwościach.

    No i te 100% wchodzi mniej niz 70%

  • 39. Data: 2013-08-02 08:18:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Y??
    > Niemożliwe.

    A jednak. Postawili na cały waryniol chyba z 3 kubły i ciągle są
    przepełnione.
    Obok stoi papier i szkło, te lepiej. Ale np. kubła brązowego na obierki
    z warzyw to nie znalazłem na osiedlu...

    > Weź rower i przejedź się po okolicy (tak, wiem, ":>")

    Wiesz, że mi nie wolno od lat na rowerze.... Ale nadal nie wiem, gdzie
    miałbym się przejeżdżać. Na sąsiednie osiedla? I będę im podrzucał
    śmieci, za wywóz których oni płacą?

    > OSOBNA sprawa, to fakt iż w zupełności zgadzam się iż znacznie
    > lepszy efekt zamiast całego "ustawowego zamieszania" dałoby
    > ZACZĘCIE od tego, aby "darmowe" pojemniki na sort porozmieszczać
    > jednak wyraźnie gęściej niż co kilometr blokowiska :]

    A ić, to jest następna sprawa. Zwykłe kosze na waryniolu są w każdej
    dużej (11p.) klatce zamaskowane w przybudówce i w takich ładnych
    budkach-śmietnikach w okolicach klatek niższych. Wszystko ładnie
    zakryte. Teraz najebali tych koszy segregacyjnych na trawnik. Jak
    jeszcze zwiększą liczbę, żeby się nie przelewały śmieciem, to w ogóle
    będę mieszkał wśród koszy. Nie dość, że mieszkam w bunkrze, to mi don
    Ald zafundował mieszkanie w bunkrze wśród koszy.

    > Niemniej jest możliwe że takie pojemniki masz gdzieś w okolicy,
    > tylko o tym nie wiesz (wystarczy że nie widać ich z samochodu ;>)

    Nie bądź taki złośliwy, bo po osiedlu chodzę z psem codziennie na
    spacery. To że na rowerze nie wolno mi jeździć, nie znaczy że siedzę
    tylko w samochodzie...

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 40. Data: 2013-08-02 08:18:56
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 8/2/2013 7:51 AM, Helios wrote:

    > za śmieci niesegregowane chcą od nas ok 44zł za śmieci segregowane
    > 15-19zł od osoby, różnica gigantyczna

    czyli zaczyna sie. Niedlugo roznice beda jeszcze wieksze.
    Wyszlo typoow po polsku.
    Stawka za sorotwanie miala byc nagrodą, a wyszlo ze stawka za
    niesortowanie stała się karą.