  • 21. Data: 2005-04-16 07:37:32
    Temat: Re: Skorumpowany sędzia - co robić?
    Od: stern <s...@f...i.d.p.l>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Co ma NSA do Sądu Okręgowego i o co chodzi z tym odwołaniem do MS. Bo
    > jakos nie kojarze procedury.

    bo ty jestes ta skorumpowana swita :)

  • 22. Data: 2005-04-16 07:57:16
    Temat: Re: Skorumpowany s?dzia - co robiae? - długawe.
    Od: R De <r...@p...onet.pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Komu rzeczone 20 złotych wpłaciłeś?
    > A ten sprzeciw to sprzeciw od wyroku zaocznego czy od nakazu zapłaty?
    > Mógłbyś też napisać na czym miałoby polegać nie przeczytanie akt.

    Miałem swojego czasu potrzebę stawienia się w sądzie. Mój "przeciwnik"
    wniósł o zabezpieczenie powództwa. Otrzymał postanowienie o
    zabezpieczeniu, ale złożyłem zażalenie i opisałem dokładnie, choć
    zwięźle, jakie mam zastrzeżenia. Oczywiście wniosłem o rozpoznanie
    sprawy w trybie jawnym, w obecności stron.
    Zostałem wezwany przez sekretariat sądu do wskazania, czy i jak zostałem
    poinformowany o wydaniu postanowienia i czy toczy się przeciwko mnie
    postępowanie egzekucyjne, a jeżeli tak, to który komornik je prowadzi.
    Sprzeciw został oddalony bez podania przyczyny.
    Ponieważ o wydaniu postanowienia zostałem poinformowany ponad miesiąc
    wcześniej niż rozpoczęło się postępowanie egzekucyjne, a sprzeciw
    złożyłem w przepisowym terminie siedmiu dni, to sędzia uznał, że
    zrobiłem to za wcześnie, bo przed faktem poinformowania mnie przez
    komornika. W dokumentach dotyczących sprawy była oczywiście obszerna
    informacja na ten temat i były również terminy w których zostałem przez
    kolejne osoby poinformowany o całej sprawie.
    Nie chodzi o te 20 złotych, choć jest to rzecz śmieszna sama w sobie.
    Ponieważ jednak ta wpłata miała pokryć - zgodnie z treścią "Wezwania do
    uzupełnienia braków formalnych" - koszty rozpatrzenia zażalenia, to
    wydaje mi się, że coś tu jest nie tak. Ktoś nie dopatrzył, czy
    potrzebował 20 złotych? Może nie czytał kwitów?

  • 23. Data: 2005-04-16 08:00:54
    Temat: Re: Skorumpowany s?dzia - co robiae?
    Od: R De <r...@p...onet.pl>

    > tam tez byl wniosek o "poprawne" zalatwienie sprawy. :).
    > Niestety skorumpowany sąd też nie nie chciał "poprawnie" rozstrzygnąć, lol
    >
    > pozdr.
    >
    > m.
    >
    > ps. ech ta kargulowa sprawiedliwosc :)

    Słowo "poprawne" ma w tym wypadku znaczyć tyle, co właściwie, zgodnie z
    prawem. Nie oczekiwałem rozstrzygnięcia na moją kożyść, bo to akurat
    było mało prawdopodobne, ale uwzględnienia wszystkich za i przeciw.
    Taka specyficzna sprawa.

  • 24. Data: 2005-04-16 08:34:22
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Otto Falkenstein napisał:

    > Komu rzeczone 20 złotych wpłaciłeś?
    > A ten sprzeciw to sprzeciw od wyroku zaocznego czy od nakazu zapłaty?
    > Mógłbyś też napisać na czym miałoby polegać nie przeczytanie akt.

    No jak to ? Dal sedziemu lapowke w wysokosci 20 PLN, przez co ten nie
    czytajac akt poprawnie rozpatrzyl sprawe ;)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 25. Data: 2005-04-16 08:34:54
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik k...@a...pl napisał:

    > Większość sędziów i ich świt tak myśli, niestety. Ja myślę inaczej - wygrałam
    > sprawę w NSA przeciwko sądowi okręgowemu (oczywiście po odwołaniu do MS), bo SO
    > mi wciskał ciemnotę!!

    Dobre ;)

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 26. Data: 2005-04-16 08:46:07
    Od: R De <r...@p...onet.pl>

    > No jak to ? Dal sedziemu lapowke w wysokosci 20 PLN, przez co ten nie
    > czytajac akt poprawnie rozpatrzyl sprawe ;)

    Odnoszę wrażenie, że zaczynamy spekulacje na jakiś dziwny temat.
    Przecież to proste, ale zacznijmy od początku.
    1 maja zostałem zawiadomiony o tym, że sąd wydał postanowienie o
    zabezpieczeniu powództwa.
    3 maja złożyłem w sądzie sprzeciw.
    14 maja otrzymałem pismo od komornika.
    20 maja sąd poprosił o info, czy, jak I PRZEZ KOGO zostałem
    poinformowany o wydaniu postanowienia i czy jest prowadzone postępowanie
    egzekucyjne.
    22 maja informuję sąd o tym, że zostałem poinformowany 3-go maja przez
    powoda, a komornik się odezwał 14 maja.
    30 maja sąd oddala mój sprzeciw, ponieważ "sprzeciwiłem " się za
    wcześnie (dosłownie tak brzmi uzasadnienie).
    2 czerwca składam zarzalenie na postanowienie o oddaleniu sprzeciwu.
    10 czerwca dostaję wezwanie do uzupełnienia .... . (20 złotych)
    12 czerwca wpłacam.
    25 czerwca otrzymuję info o terminie posiedzenia sądu w trybie jawnym.

    Niedoczytanie dokumentów polega na tym, że sędzia zaglądając do
    dokumentów wiedział by, że zanim pojawił się komornik, to ja już o
    sprawie wiedziałem, bo informacja dotarła do mnie 1 maja, a komornik
    dopiero 14 maja.

    Daty oczywiście przykładowe, wzięte z sufitu.

  • 27. Data: 2005-04-16 09:10:00
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Co ma NSA do Sądu Okręgowego i o co chodzi z tym odwołaniem do MS. Bo
    > jakos nie kojarze procedury.

    Decyzje Prezesa SO wydane w trybie administracyjnym - a są takie - są
    zaskarżalne do Ministerstwa Sprawiedliwości, a potem do NSA.
    Poprzednio np. decyzja o odmowie ustanowienia tłumaczem przysięgłym.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 28. Data: 2005-04-16 09:12:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    R De napisał(a):

    [ciach ...]

    zastosuj ludzkie kodowanie, bo czytać się nie da.

  • 29. Data: 2005-04-16 12:39:08
    Od: poreba <d...@p...com>

    Otto Falkenstein <f...@g...pl> popełnił 16 kwi 2005 na
    pl.soc.prawo utwór news:d3pgcn$58a$3@inews.gazeta.pl:

    > Sedzia ma taka mozliwość i powinien to zrobic.
    > Najwidoczniej nie miał ku temu powodów.

    Burmistrz jednej z okolicznych miejscowości zlecił wykonawstwo inwestycji
    firmie swojego dobrego znajomego, założonej na krótko przed tym.
    Nie wdając się w szczegóły procedur, na jakich zlecenie się odbywało
    - miał możliwość odsunięcia się jak najdalej od nich, by wykluczyć
    pomówienia o kumoterstwo.
    Nie zrobił jednak tego - "Najwidoczniej nie miał ku temu powodów".
    Prokarator był innego zdania.
    Sprawa w toku, rozwojowa - jak twierdzi prokurator dla lokalnych pismaków.

    --
    pozdro
    poreba

  • 30. Data: 2005-04-16 13:21:26
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    poreba napisał(a):
> [...]
    > Sprawa w toku, rozwojowa - jak twierdzi prokurator dla lokalnych pismaków.

    Nie tak dawno jakiś sfrustrowany klient wymiaru sprawiedliwości domagał
    się tutaj, aby od orzekania w sprawie, w której pozwanym jest PKO
    wyłaczyc sedziów mających konta i kredyty w PKO, oraz tych, których
    rodziny przacuja w PKO. Nie dalej jak wczoraj widziałem pismo, w którym
    pewien pan chciał wyłączenia sędziego bo jego rodzice mieszkają w tej
    samej klatce co pokrzywdzony. Najważniejsze nie dać się zwariować. I nie
    interpretować każdego orzeczenia które nam się nie podoba jako przejawu
    kumoterstwa.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine