  • 1. Data: 2005-04-15 21:05:18
    Temat: rejestracja samochodu sprowadzonego
    Od: DonWito <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    jakiś czas temu pytałem na grupie o rejestrację auta na dwie osoby -
    teraz mam podobny problem, ale chodzi o rejestrację auta sprowadzonego.
    W dowodzie rejestracyjnym ma być wpisana moja mama i ja jako
    współwłaściciel.
    Umowa ze niemieckim sprzedawcą została wypisana na mamę. Czy dobrze
    kombinuję, że jeśli formalności w Urzędzie Celnym i Skarbowym załatwi
    mama (ona będzie na dokumentach) a potem sporządzimy akt darowizny
    połowy samochodu, to będzie można zarejestrować go na nas oboje? Czy
    trzeba wprowadzić mnie do papierów jakoś wcześniej?

    dziękuję i pozdrawiam
    dw.

  • 2. Data: 2005-04-17 08:23:27
    Temat: Re: rejestracja samochodu sprowadzonego
    Od: "P." <r...@o...pl>

    Użytkownik "DonWito" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
[...]

    Z umowa darowizny i zasw. z US i innymi dokumentami potrzebnymi do I rej.
    pojazdu w Polsce mozesz smialo isc do WK.

    --
    P.
    r...@o...pl

  • 3. Data: 2005-04-17 20:33:47
    Od: DonWito <d...@p...onet.pl>

    On Sun, 17 Apr 2005 10:23:27 +0200
    "P." <r...@o...pl> wrote:

    > Z umowa darowizny i zasw. z US i innymi dokumentami potrzebnymi do I rej.
    > pojazdu w Polsce mozesz smialo isc do WK.

    OK, dziękuję.
    Dostałem jeszcze poradę, że "jest bezpieczniej", jeśli zrezygnujemy z
    darowizny i w zamian mama sporządzi ze mną umowę kupna-sprzedaży auta za
    jakąś symboliczną kwotę.
    Tylko osoba, która to podpowiadała przekazywała komuś całe auto w taki
    sposób. Sprzedać połowy chyba się nie da? ;) I w ogóle - czy takie
    rozwiązanie ma rzeczywiście jakąś przewagę nad darowizną?
    Dziękuję i pozdrawiam!
    dw.

  • 4. Data: 2005-04-19 14:23:36
    Od: "P." <r...@o...pl>

    "P." <r...@o...pl> wrote:

> [...]

    Dostałem jeszcze poradę, że "jest bezpieczniej", jeśli zrezygnujemy z
    darowizny i w zamian mama sporządzi ze mną umowę kupna-sprzedaży auta za

    Dlaczego bezpieczniej ?

    Tylko osoba, która to podpowiadała przekazywała komuś całe auto w taki
    sposób. Sprzedać połowy chyba się nie da? ;)

    Oczywiscie, ze sie da - pol wartosci pojazdu.

    I w ogóle - czy takie
    rozwiązanie ma rzeczywiście jakąś przewagę nad darowizną?
    Dziękuję i pozdrawiam!
    dw.

    Szczerze mowiac, nie wiem - ale w 99 % spotykalem sie z umowa darowizny
    czesci pojazdu, nie kupna sprzedazy. Byc moze rodzi inne skutki prawnepoza
    samymi prawami do pojazdu typu rozliczenia roczne podatki od wzbogacenia
    itp. ? Niestety, tego nie wiem.

    --
    P.
    r...@o...pl

  • 5. Data: 2005-08-11 16:23:27
    Od: "dykol" <d...@p...onet.pl>

    pewnie chodzi o względy ulgi podatkowej przy darowiznie w I grupie - jeśli
    nie było jej przez 5 lat pomiędzy stronami - kwota około 9600 zł jest wolna
    od podatków
    w przypadku sprzedaży PCC wyniesie chyba 2 % wartości rynkowej auta ( a nie
    zadeklarowanej)
    chyba o to chodzi
    pozdrawiam

    marcin