    From: R De <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skorumpowany s?dzia - co robiae? - długawe.
    Date: Sat, 16 Apr 2005 09:57:16 +0200
    Sender: r...@p...onet.pl@dlt142.neoplus.adsl.tpnet.pl
    To: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Disposition-Notification-To: R De <r...@p...onet.pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Komu rzeczone 20 złotych wpłaciłeś?
    > A ten sprzeciw to sprzeciw od wyroku zaocznego czy od nakazu zapłaty?
    > Mógłbyś też napisać na czym miałoby polegać nie przeczytanie akt.

    Miałem swojego czasu potrzebę stawienia się w sądzie. Mój "przeciwnik"
    wniósł o zabezpieczenie powództwa. Otrzymał postanowienie o
    zabezpieczeniu, ale złożyłem zażalenie i opisałem dokładnie, choć
    zwięźle, jakie mam zastrzeżenia. Oczywiście wniosłem o rozpoznanie
    sprawy w trybie jawnym, w obecności stron.
    Zostałem wezwany przez sekretariat sądu do wskazania, czy i jak zostałem
    poinformowany o wydaniu postanowienia i czy toczy się przeciwko mnie
    postępowanie egzekucyjne, a jeżeli tak, to który komornik je prowadzi.
    Sprzeciw został oddalony bez podania przyczyny.
    Ponieważ o wydaniu postanowienia zostałem poinformowany ponad miesiąc
    wcześniej niż rozpoczęło się postępowanie egzekucyjne, a sprzeciw
    złożyłem w przepisowym terminie siedmiu dni, to sędzia uznał, że
    zrobiłem to za wcześnie, bo przed faktem poinformowania mnie przez
    komornika. W dokumentach dotyczących sprawy była oczywiście obszerna
    informacja na ten temat i były również terminy w których zostałem przez
    kolejne osoby poinformowany o całej sprawie.
    Nie chodzi o te 20 złotych, choć jest to rzecz śmieszna sama w sobie.
    Ponieważ jednak ta wpłata miała pokryć - zgodnie z treścią "Wezwania do
    uzupełnienia braków formalnych" - koszty rozpatrzenia zażalenia, to
    wydaje mi się, że coś tu jest nie tak. Ktoś nie dopatrzył, czy
    potrzebował 20 złotych? Może nie czytał kwitów?