  • 1. Data: 2005-04-15 22:21:56
    Temat: Skorumpowany sędzia - co robić?
    Od: "marcin" <m...@o...pl>

    Witam.
    Mam pytanie - mój kolega przegrał dwie sprawy które były zdecydowanie do
    wygrania.
    Sąd nawet nie zapoznawał się z faktami, i po wysłuchaniu jednej strony wydał
    wyrok, podając jako uzasadnienie bezsensowny i nieprawdziwy bełkot. Rzecz
    dzieje się w niedużej miejscowości, gdzie druga strona i sędzia to dobrzy
    koledzy. Gdzie można się odwołać? Co zrobić w takiej sytuacji?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-04-15 22:29:31
    Temat: Re: Skorumpowany sędzia - co robić?
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    marcin napisał(a):
> [...]
    > dzieje się w niedużej miejscowości, gdzie druga strona i sędzia to dobrzy
    > koledzy. Gdzie można się odwołać? Co zrobić w takiej sytuacji?

    Inaczej mówiąc: Sąd był skorumpowany bo wydał nie taki wyrok jak
    chciałem. Rzygać mi się chce jak coś takiego czytam. Co to znaczy
    "zdecydowanie do wygrania"? Zdecydowanie do wygrania w czyim mniemaniu?
    A ten "bezsensowny i nieprawdziwy bełkot" to niby na czym miał polegać?

    Jezeli ma się wątpliwości co do brezstronności sedziego mozna wnioskować
    o jego wyłączenie. Wątpliwosci te mozna podnosic także w apelacji. Cała
    ta historyjka cuchnie mi prowokacją w stylu ostatniej bajeczki o
    prokuratorze, który groził karą za nagrywanie własnych rozmów.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 3. Data: 2005-04-15 22:34:39
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Jezeli ma się wątpliwości co do brezstronności sedziego mozna wnioskować
    > o jego wyłączenie. Wątpliwosci te mozna podnosic także w apelacji.

    W apelacji to już pewnie będzie za późno. Trzeba zgłaszać od razu.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2005-04-15 22:41:42
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Johnson napisał(a):

    > W apelacji to już pewnie będzie za późno. Trzeba zgłaszać od razu.

    Zależy jak na to spojrzeć. Oczywiście nie spowoduje to automatycznego
    uchylenia wyroku, ale podniesienie w apelacji okoliczności podważających
    bezstronność sędziego może mieć wpływ na ocenę prawidłowości orzeczenia
    dokonywaną przez sądo odwoławczy. Sad może np inaczej spojrzeć na
    motywacje sędziego co do obdarzania wiarą poszczególnych dowodów a
    pomijania innych. Z drugiej jednak strony sporo apelacji opiera sie z
    grubsza na tym, że wyrok jest nie taki, bo sędzia był stronniczy, tak,
    że takie zarzuty traktuje sie lekko z przymróżeniem oka jako ocierające
    się o pieniaczenie.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 5. Data: 2005-04-15 22:45:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Otto Falkenstein f...@g...pl ...

    > Rzecz
    >
    > Inaczej mówiąc: Sąd był skorumpowany bo wydał nie taki wyrok jak
    > chciałem.

    zapytuje zupełnie powaznie - czy w takiej sytuacji sedzia sam nie powinien
    zrezygnowac z prowadzenia takiej sprawy na rzecz innego sedziego, wlasnie
    dlatego zeby nie dawac powodu do podejrzen i apelacji???

    "_")
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
    Udawaj drukarke.

  • 6. Data: 2005-04-15 22:48:18
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Budzik napisał(a):
> [...]
    > zrezygnowac z prowadzenia takiej sprawy na rzecz innego sedziego, wlasnie
    > dlatego zeby nie dawac powodu do podejrzen i apelacji???

    Sedzia ma taka mozliwość i powinien to zrobic. Najwidoczniej nie miał ku
    temu powodów.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 7. Data: 2005-04-15 23:06:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Otto Falkenstein f...@g...pl ...

    > Sedzia ma taka mozliwość i powinien to zrobic. Najwidoczniej nie miał
    > ku temu powodów.

    czyli jezeliby udowodnic ze rzeczywisce sa bliskimi przyjaciolmi, albo
    chociaz dobrymi znajomymi, to taka apelacja miałaby jak najbardziej sens?

    "_")
    ...i to by było na tyle
    Jan T. Stanisławski

  • 8. Data: 2005-04-15 23:19:17
    Od: "Ewa" <E...@p...pl>

    > Mam pytanie - mój kolega przegra? dwie sprawy które by?y zdecydowanie do
    > wygrania.
    > S?d nawet nie zapoznawa? si? z faktami, i po wys?uchaniu jednej strony
    wyda?
    > wyrok, podaj?c jako uzasadnienie bezsensowny i nieprawdziwy be?kot. Rzecz
    > dzieje si? w niedu?ej miejscowo?ci, gdzie druga strona i s?dzia to dobrzy
    Mialam podobny przypadek w Niemczech:przegralam a uzasadnienie bardzo glupie
    ,belkot.Bylo widac ze sedzina jest z adwokatem przeciwnej strony w bardzo
    dobrym kolezenstwie.Przegralam sprawe o duza sume.Na szczescie wyzsza
    instancja to powazny sad i wygralam.
    Wiec moze bedzie podobnie ze wyzej wygrasz.
    powodzenia

  • 9. Data: 2005-04-15 23:19:45
    Od: "Heming" <h...@w...gazeta.pl>

    wiadomości news:16042005.49D34724@budzik61.poznan.pl...
    > Użytkownik Otto Falkenstein f...@g...pl ...

    > czyli jezeliby udowodnic ze rzeczywisce sa bliskimi przyjaciolmi, albo
    > chociaz dobrymi znajomymi, to taka apelacja miałaby jak najbardziej sens?

    A to mialby byc jedyny zarzut? Jesli tak to nie.

  • 10. Data: 2005-04-15 23:22:12
    Od: "Ewa" <E...@p...pl>

    Rzecz

    > Inaczej mówi?c: S?d by? skorumpowany bo wyda? nie taki wyrok jak
    > chcia?em. Rzygaae mi si? chce jak co? takiego czytam. Co to znaczy
    > "zdecydowanie do wygrania"? Zdecydowanie do wygrania w czyim mniemaniu?
    > A ten "bezsensowny i nieprawdziwy be?kot" to niby na czym mia? polegaae?

    a co myslisz wszyscy ze sedziwoie to swiete aniolki odporne na nieucziwosc
    i stronniczosc.przestan..