  • 1. Data: 2005-04-15 20:40:34
    Temat: Spadek, dokumenty itd - co gdzie i jak
    Od: "pafcion" <p...@t...pl>

    Witam,

    Zwracam sie do grupy z nastepujacym problemem/pytaniem.

    W grudniu 2003 zmarl moj tata. Tata miał akt własnosc i na dwie działki.
    Jedną budowlana 0,2 ha z byudynkiem gospodarczym o powierzchni 110m2 i na
    rolna 0,3 ha.
    Mama ma społdzielcze lokatorskie mieszkanie w ktorym jestesmy zameldowani.
    Ja jestem jedynakiem i jestem pelnoletni.
    W chwili obecnej musimy przeprowadzic sprawe spadkowa. Nadmienie ze do tej
    pory nic nie bylo zalatwiane, przed uplywem 6 miesiecy od smierci taty nie
    zglaszalismy nic do sadu.

    Teraz chcemy przyjac spadek ale tak aby obie dzialki byly w 100% moja
    wlasnoscia a prawa do mieszkania lokatorskiego w 100% mamy. No i teraz
    pytania:
    1. Jakie dokumenty nalezy zebrac, gdzie sie z nimi udac i wogole jaka jest
    procedura?.
    2. Jak to najlepiej zalatwic tak aby placic jak najmniejszy podatek. (sprawa
    nie moze trwac zbyt dlugo)
    3. Czy wartosc dzialek ocenia sie samemu czy potrzebny jakis rzeczoznawca?
    4. Jak dlugo takie cos trwa?

    Dziekuje za pomoc.

    Pozdrawiam
    Pwel N.

  • 2. Data: 2005-04-15 21:16:22
    Temat: Re: Spadek, dokumenty itd - co gdzie i jak
    Od: "Pawel Galinski" <g...@w...pl>

    Primo, testament jest ? Jak nie ma, a domyslam sie ze tak wlasnie jest, to
    zapomnij o czyms takim co napisales.
    Nastapi dzidziczenie w/g ustawy czyli to wszystko co bylo wlasnoscia
    zmarlego ( pisze potocznie ) przypadnie w polowie Tobie a reszta zonie po
    zmarlym.

    pzdr
    Pawel

  • 3. Data: 2005-04-15 21:40:16
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    pafcion napisał(a):
> [...]
    > pytania:
    > 1. Jakie dokumenty nalezy zebrac, gdzie sie z nimi udac i wogole jaka jest

    do sądu rejonowego ostatniego miejsca zamieszkania ojca złożyć wniosek o
    stwierdzenie nabycia spadku
    załączyć akt zgonu, akt urodzenia, akt malżeństwa
    opłacić 20 zł opłaty sądowej - można znaczkiem na wniosku

    > 2. Jak to najlepiej zalatwic tak aby placic jak najmniejszy podatek. (sprawa
    > nie moze trwac zbyt dlugo)
    > 3. Czy wartosc dzialek ocenia sie samemu czy potrzebny jakis rzeczoznawca?

    sądu do stwierdzenia nabycia spadku nie interesuje co wchodzi w skład
    spadku i jaka jest tego wartość
    za późno już na ewentualne odrzucenie spadku, więc reszta to kwestia
    działu spadku - ten można zrobić u notariusza
    jeśli działki rzeczywiście należały tylko do ojca, a nie do obojga
    rodziców, to będą podlegały dziedziczeniu po 1/2

    > 4. Jak dlugo takie cos trwa?

    stwierdzenie nabycia spadku - jakieś 2 miesiące pewnie

    KG

  • 4. Data: 2005-04-15 22:43:07
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl>

    Artur Starz napisał(a):
    > Ale w trakcie rozprawy można się zrzecz swojej części na rzecz drugiego
    > spadkobiercy - robiliśmy tak i było bez problemów

    Mylisz sie. Nie można zrzec sie części spadku na rzecz innej osoby.
    Mozna go co najwyżej w całości odrzucić.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine

  • 5. Data: 2005-04-15 22:43:35
    Od: "Artur Starz" <a...@m...argos1.com.pl.falszywy.adres>

    Ale w trakcie rozprawy można się zrzecz swojej części na rzecz drugiego
    spadkobiercy - robiliśmy tak i było bez problemów

    Pozdrawiam
    Artur Starz

  • 6. Data: 2005-04-15 23:36:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    W uzupełnieniu. Jak dostaniesz już postanowienie o nabyciu spadku z
    sądu, to wówczas idziecie z mamą do notariusza i tam dokonujecie
    fizycznego podziału spadku na zasadzie ugody. Czyli mama mieszkanie, a
    Ty działki. To żaden kłopot pod warunkiem, że spadkobiercy są zgodni.

  • 7. Data: 2005-04-16 04:05:33
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Otto Falkenstein napisał(a):

    > Mylisz sie. Nie można zrzec sie części spadku na rzecz innej osoby.
    > Mozna go co najwyżej w całości odrzucić.

    W sumie nie napisał podczas jakiej rozprawy. Może to była rozprawa w
    sprawie o dział spadku, a nie o stwierdzenie nabycia spadku. Wtedy można :)

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 8. Data: 2005-04-16 06:19:53
    Od: "pafcion" <p...@t...pl>

> [...]
    > fizycznego podziału spadku na zasadzie ugody. Czyli mama mieszkanie, a
    > Ty działki. To żaden kłopot pod warunkiem, że spadkobiercy są zgodni.

    Znaczy da sie spokojnie zalatwic.

    Dzieki za pomoc.
    Pozdrawiam
    Pawel N.

  • 9. Data: 2005-04-16 06:20:45
    Od: "pafcion" <p...@t...pl>

    Użytkownik "Pawel Galinski" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Primo, testament jest ?

    Nie, nie ma. Ale zgadzamy sie z Mama na taki podzial jak napisalem tylko jak
    to zalatwic po najmniejszych kosztach i w miare sprawnie?

  • 10. Data: 2005-04-16 07:31:57
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    pafcion napisał(a):
    > Znaczy da sie spokojnie zalatwic.

    poczekaj aż podatek naliczą...
    lokatorskie spółdzielcze prawo do lokalu nie wchodzi w skład spadku
    nawet jeśli należało do obojga małzonków

    KG