  • 1. Data: 2005-04-15 20:08:25
    Temat: Zaświadczenie o nie zaleganiu ZUS
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam,

    Staram się o wydanie zaświadczenia o nie zaleganiu z opłatami ZUS do banku.
    Działalność gospodarczą założyłem 08.2004. Do 11.2004 opłacałem wyłącznie
    składki zdrowotne ponieważ byłem zatrudniony na umowę o pracę w firmie X i z
    racji polskiego prawa nie musiałem płacić pełnej składki. Okazało się, że
    pracodawca nie opłacił mojego ubezpieczenia i z tego powodu nie otrzymam
    zaświadczenia z ZUS. Obowiązek leżał po stronie pracodawcy, jednak wg ZUS w
    Legionowie wystarczy to do odmowy wydania zaświadczenia. No chyba, że opłacę
    pełne składki za okres 8-11.2004 wraz z odsetkami. Czy mają do tego prawo?

    Marcin

  • 2. Data: 2005-04-15 21:02:36
    Temat: Re: Zaświadczenie o nie zaleganiu ZUS
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia 15 Apr 2005 22:08:25 +0200, m...@p...onet.pl
    naskrobał(a):

> [...]
    > pełne składki za okres 8-11.2004 wraz z odsetkami. Czy mają do tego prawo?

    IMO nie mają prawa odmowy wydania zaświadczenia i powinni wystawić
    zaświadczenie o zaleganiu - dokładnie tak jak to czyni US w analogicznych
    sytuacjach.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 3. Data: 2005-04-16 09:03:31
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 15 kwi o godzinie 22:08, na pl.soc.prawo,
    m...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > pracodawca nie opłacił mojego ubezpieczenia i z tego powodu nie otrzymam

    Czyli rozumieć należy że ZUS przedstawił Ci decyzję o odomowie wydania
    zaświadczenia o nie zaleganiu z opłacaniem składek?

    > Obowiązek leżał po stronie pracodawcy, jednak wg ZUS w Legionowie wystarczy
    > to do odmowy wydania zaświadczenia.

    Oczywiście że to obowiązek płatnika składek a nie osoby ubezpieczonej.

    > No chyba, że opłacę pełne składki za okres 8-11.2004 wraz z odsetkami.

    Nie bądź głupi, i nie daj się zrobić w bambuko - żądaj pisemnej decyzji o
    powodzie nie wydania zaświadczenia o niezaleganiu z opłacaniem składek.

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 4. Data: 2005-04-17 15:35:05
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    m...@p...onet.pl wrote:
    > wg ZUS w Legionowie wystarczy to do odmowy wydania
    > zaświadczenia. No chyba, że opłacę pełne składki za okres 8-11.2004 wraz z
    > odsetkami. Czy mają do tego prawo?

    Streszczając: nic nie jesteś winien ZUS-owi (to płatnik jest obowiązany
    płacić składki -- logiczne), a ten ci grozi niewydaniem zaświadczenia o
    które wnioskujesz, dopóki im nie zapłacisz.

    Art. 228 par. 4 kodeksu karnego: "Karze określonej w par. 3 podlega także
    ten, kto, w związku z pełnieniem funkcji publicznej, uzależnia wykonanie
    czynności służbowej od otrzymania korzyści majątkowej lub osobistej albo
    jej obietnicy lub takiej korzyści żąda."

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>