  • 1. Data: 2005-04-15 22:59:24
    Temat: Biblioteka Uczelniana
    Od: "Z.J." <r...@f...nl>

    witam,

    Zdarzyła mi się wczoraj taka oto sytuacja:

    Oddajac książkę wypożyczoną z biblioteki na uczelni otrzymałem od niezbyt
    uprzejmej Pani informację , iż w związku z przetrzymaniem tej książki
    została mi naliczona kara w wysokości ok. 45 zł .. po 50 groszy za każdy
    dzień prztrzymania po terminie zwrotu.

    W związku z tym mam pytanie ; CZy działanie takie jest zgodne z prawem i czy
    biblioteka może sobie dowolnie ustalać kwoty za nie oddanie książek w
    terminie ?? Kwota , którą naliczyli jest wyższa niż wartość książki , którą
    im przecież oddałem ...

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedź ,

  • 2. Data: 2005-04-16 01:42:37
    Temat: Re: Biblioteka Uczelniana
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Z.J. napisał:

> [...]
    > biblioteka może sobie dowolnie ustalać kwoty za nie oddanie książek w
    > terminie ?? Kwota , którą naliczyli jest wyższa niż wartość książki , którą

    A co na to regulamin biblioteki ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-04-16 07:17:09
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    Użytkownik "Z.J." <r...@f...nl> napisał w wiadomości news:d3pgut$7fq$1@news.onet.pl...
> [...]
    > biblioteka może sobie dowolnie ustalać kwoty za nie oddanie książek w
    > terminie ?? Kwota , którą naliczyli jest wyższa niż wartość książki , którą

    Nie wiem jak jest z karami ale ostatnio sluchalem wykladu na temat róznych błędów w
    funckjonowaniu administracji,w którym jako przykład nieustannie pojawiało sie
    pobieranie
    przez biblioteki opłat przeróżnych(przede wszystkim wpisowego)które to podobno jest
    bezprawne.Więc może te kary też są bezprawne (z argumentacji wynikało by że tak jest)
    Ale powoływanie się na opinię teoretyków nie ma sensu bo i tak pani w bibliotece
    wzruszy ramionami;)

  • 4. Data: 2005-04-16 09:10:50
    Temat: Odp: Biblioteka Uczelniana
    Od: "Z.J." <r...@f...nl>

    >Więc może te kary też są bezprawne (z argumentacji wynikało by że tak jest)
    >Ale powoływanie się na opinię teoretyków nie ma sensu bo i tak pani w
    >bibliotece wzruszy ramionami;)

    A jaką oni mają możliwość "ściągnięcia" ze mnie takiej kary ? Czy jej nie
    zapłacenie może skutkować odmową wydania dyplomu ukończenia uczelni ?

  • 5. Data: 2005-04-16 09:16:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pawcio napisał(a):

> [...]
    jest)
    > Ale powoływanie się na opinię teoretyków nie ma sensu bo i tak pani w bibliotece

    Zacznijmy od tego, że biblioteka to żadna administracja. Więc chyba
    wykładu nie zrozumiałeś do końca.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 6. Data: 2005-04-16 09:17:06
    Temat: Re: Odp: Biblioteka Uczelniana
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Z.J. napisał(a):

    > A jaką oni mają możliwość "ściągnięcia" ze mnie takiej kary ? Czy jej nie
    > zapłacenie może skutkować odmową wydania dyplomu ukończenia uczelni ?

    Są sprawy cywilne w sądach w takich sprawach (kary regulaminowe).

  • 7. Data: 2005-04-16 09:27:30
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    > Zacznijmy od tego, że biblioteka to żadna administracja. Więc chyba
    > wykładu nie zrozumiałeś do końca.
    >
    > --
    > @ Johnson
    > --- za treść postu nie odpowiadam

    Zakład prawa administracyjnego

  • 8. Data: 2005-04-16 09:30:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pawcio napisał(a):

    > Zakład prawa administracyjnego

    Teoretykiem nie jestem i do końca nie wiem co znaczy. Ale nie wydaje mi się.

    A prawo do opłat jest uregulowane w art. 14 ust. 2 pkt 4 ustawy o
    bibliotekach. Mowa tam wyraźnie o prawie do pobierania opłat za
    "niezwrócenie w terminie wypożyczonych materiałów bibliotecznych" -
    wiec tak czy inaczej ten wykładowca nie wiedział o czym mówi.

  • 9. Data: 2005-04-16 09:41:29
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

> [...]

    > "niezwrócenie w terminie wypożyczonych materiałów bibliotecznych" -
    > wiec tak czy inaczej ten wykładowca nie wiedział o czym mówi.

    W skrócie chodziło mu o to że jezeli jestes uzytkownikiem zakładu administracyjnego,
    to jedyną
    sankcja jaką ten zakład może w stosunku do Ciebie "wykonać" jest skreślenie Ciebie z
    listy
    użytkowników tego zakładu.I co do teorii to zakład prawa administracyjnego nie może
    pobierać
    opłat od swoich użytkowników gdyż wynika to z samej jego definicji prawnej.Wybacz w
    tej chwili nie
    mam specjalnie czasu na rozpisywanie sie na ten temat, wróce do tego po
    weekendzie.Pisałem że nie jestem pewien co
    do tych kar, ale w swietle jego argumentacji, jeżeli ta ustawa o której piszesz
    naprawde to stanowi, to jest to po prostu
    bubel prawny.

  • 10. Data: 2005-04-16 09:44:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Pawcio napisał(a):

    > ustawa o której piszesz naprawde to stanowi, to jest to po prostu
    > bubel prawny.

    Nie rozumiem czemu bubel prawny? Według mnie taka opłata jest słuszna i
    zbawienna. Przez takich głąbów co nie oddają książek, niektóre pozycje
    są trudno dostępne w bibliotekach. Myślę że to trafne rozwiązanie.
    Jest 1000 innych bezsensownych norm prawnych.