  • 51. Data: 2005-06-18 13:13:50
    Temat: Re: Skarga na kontrolera biletow; Czy warto?
    Od: p...@n...pl

    > wcale nie lecz się.
    > to jest dobre rozwiązanie, z tym, że nas po prostu na to nie stać.
    > Za biedni jesteśmy.

    nawet jeśli byłoby nas na to stać, to i tak będzie to socjalistyczna praktyka,
    której w tym kraju jest wystarczająco.
    nie ta grupa więc kończę dusykusję.

  • 52. Data: 2005-06-18 14:31:10
    Od: "Tiger" <c...@a...waw.pl>

    Ja wystapie w obronie kontolerow. W wiekszosci rzeczywiscie sa to ludzie,
    ktorzy zachowuja prawidlowa, proceduralna chlodna uprzejmosc. Nieliczni
    zachowuja sie po chamsku, ale tak jest tez w policji i innych sluzbach - i
    nie powinno to psuc opinii reszcie. Tym bardziej, ze tych nielicznych na
    ogol da sie rozpoznac.

    Ciekawa historie przezylem np. kiedys z niekulturalnym kontrolerem, ktory
    wzial ode mnie bilet dobowy, ktory mi sie mocno przepocil w kieszeni (bo
    bieglem) i stwierdzil, ze jest niewazny, po czym zaczal wypisywac papierek i
    gdy zaczalem mu tlumaczyc, w ogole nie sluchal i w pol slowa wyrechotal
    tylko "dowod osobisty prosze". Rzucilem, ze skoro on mnie ignoruje to ja
    jego tez, do widzenia. Probowal zastawic mi droge i zlapal mnie za fraki,
    wiec go podcialem i zostawiwszy w tej pozycji spokojnie poszedlem swoja
    droga. Cos mu sie rozsypalo, nie scigal mnie, krzyzyk na droge ;-)

    Powyzsza sytuacja nie zmienia tego, ze traktuje kanarkow uprzejmie. Dlatego
    tez prosze, zeby nie traktowac kontrolera, jak potencjalnego bandyty. A
    Ciebie, Olo, prosze, zebys nie traktowal czlowieka, jak potencjalnego
    zlodziejaszka ;-) Bo widzisz... kontekst tego topicu i wspomnienie dziwnych
    przezyc mogly wywolac w "maho" traumatyczne wspomnienia i nerwy. W tej
    sytuacji Twoje "czyzby zlodziejaszek?" jest niegrzeczne... Chyba moja
    argumentacja bylaby bardziej wskazana, prawda? Ot... i wszyscy beda
    zadowoleni ;-)

    Pozdrawiam

    Tiger

  • 53. Data: 2005-06-18 14:34:32
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    p...@n...pl wrote:
    > nawet jeśli byłoby nas na to stać, to i tak będzie to socjalistyczna praktyka,
    > której w tym kraju jest wystarczająco.
    > nie ta grupa więc kończę dusykusję.

    no więc dowiedz się człowiecze, że ta socjalistyczna praktyka jest
    uprawiana w większości bogatych państw, które z socjalizmem mają nie
    wiele wspólnego.
    Bo ich po prostu na to stać.
    Dbają o wykształcenie własnego społeczeństwa, które gdyby miało zapłacić
    to by nigdzie nie poszło, a jak teoretycznie jest za darmo, to pójdzie.
    Spotkałem już, darmowe zoo, darmowe wesołe miasteczko, darmowe autobusy,
    darmowe teatry, darmowe szkoly (u nas sie od tego odchodzi, gdzie
    indziej sie wraca).
    Darmowe dlatego, że finansowane z podatków.
    I każdy się tym szczyci, że u nich tak jest.

  • 54. Data: 2005-06-18 14:38:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tiger wrote:

> [...]
    > wiec go podcialem i zostawiwszy w tej pozycji spokojnie poszedlem swoja
    > droga. Cos mu sie rozsypalo, nie scigal mnie, krzyzyk na droge ;-)

    no widzisz masz rację.
    Ale popatrz na to z innej strony.
    Załóżmy, że to był policjant.
    Raczej byś się nie odważył tego zrobić, a raczej złożyłbyś skargę na
    zachowanie policjanta.
    Prawda jest też z drugiej strony. Takiego gburowatego policjanta też byś
    raczej nie spotkał, albo przynajmniej z mniejszym prawdopodobieństwem.
    On by po prostu tej pracy nie dostał.

  • 55. Data: 2005-06-18 15:02:43
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    witek napisał(a):

    > Darmowe dlatego, że finansowane z podatków.
    > I każdy się tym szczyci, że u nich tak jest.

    I to jest właśnie socjalizm. Zabieramy a potem dajemy "za darmo", a przy
    okazji mamy masę urzędników.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 56. Data: 2005-06-18 15:08:47
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Johnson wrote:

    > I to jest właśnie socjalizm. Zabieramy a potem dajemy "za darmo", a przy
    > okazji mamy masę urzędników.

    ja ten socjalizm widziałem w austrii, szwajcarii, australii, niemczech i
    stanach.
    Najwyraźniej coś w tym jest.

  • 57. Data: 2005-06-18 16:14:18
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > no jak to się kończy?

    To zależy od tego kiedy się uspokoją.
    W skrajnych przypadkach było 48h + nocleg w takim drogim hotelu :-)

    pdr
    Olo

  • 58. Data: 2005-06-18 16:19:10
    Od: "Aleksander Kwaśniak" <k...@N...gazeta.pl>

    > Ciebie, Olo, prosze, zebys nie traktowal czlowieka, jak potencjalnego
    > zlodziejaszka ;-)

    Nie śmiałbym :-)
    No chyba ze ktoś wpada na dzien dobry z hasłami typu "j***ć kanarów"
    czy "ChWDP" - jeśli ktoś prezentuje sobą jakiś margines społeczny to
    nazywajmy to po imieniu.

> [...]
    > sytuacji Twoje "czyzby zlodziejaszek?" jest niegrzeczne... Chyba moja
    > argumentacja bylaby bardziej wskazana, prawda? Ot... i wszyscy beda

    Pozwolę sobię nadmienić, że poza krótką i przelotną utarczką słowną z pewnym
    osobnikiem, wziąłem tu również rzeczowy udział. Raz jeszcze oświadczam, iż
    takie zachowanie kontrolerów jest dalece niedopuszczalne i jeśli nie potrafią
    zorganizować sobie pracy tak, żeby nie wlec przez pół miasta niewinnego
    pasażera, to może czas pomyśleć o mniej angażującej pracy.

    pdr
    Olo

  • 59. Data: 2005-06-18 16:49:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aleksander Kwaśniak wrote:

    > To zależy od tego kiedy się uspokoją.
    > W skrajnych przypadkach było 48h + nocleg w takim drogim hotelu :-)

    No i właśnie o to chodzi. Następnym razem nie podskoczą.
    W przypadku kontrolerów takie wyskoki są na porządku dziennym.
    Winne są obie strony.
    Jedna, bo zwykle ci co jeżdża notorycznie bez biletów do inteligencji
    nie należą, druga, bo obcując z takimi na co dzień wyrabiają sobie
    odowiednie nawyki, które potem niestety stosują na co dzień.
    No i naprawdę ciężko spotkać kontrolera powyżej pewnego poziomu.

  • 60. Data: 2005-06-18 16:51:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Aleksander Kwaśniak wrote:

    > Nie śmiałbym :-)
    > No chyba ze ktoś wpada na dzien dobry z hasłami typu "j***ć kanarów"
    > czy "ChWDP" - jeśli ktoś prezentuje sobą jakiś margines społeczny to
    > nazywajmy to po imieniu.

    Właśnie nie. Jak on prezentuje to niech sobie prezentuje, ty możesz
    prezentować inny i wcale nie musisz zniżać się do tego samego poziomu.
    Za szybko ci się adrenalina podnosi bo tak się właśnie dzieje przy jej
    wyższym poziomie.