  • 1. Data: 2005-06-16 07:26:37
    Temat: [*] jednorazowy dodatek z ZUS: jak obliczyć kwotę NETTO najniższej renty III grupy
    Od: a...@o...pl

    osoba, której jedynym dochodem jest najniższa stała renta trzeciej grupy
    dostała pismo z ZUS-u, że może starać się o zasiłek, będący 10% różnicy
    pomiędzy roczną wysokością netto świadczenia (ok. 400x12) a kwotą 9.600zł,
    czyli mogłaby otrzymać jednorazowo około 500zł

    Mam jednak pytanie, co ZUS rozumie pod pojęciem netto, bo przecież
    teraz jest osobno rozliczany podatek, osobno chora kasa, a z chorej
    kasy część pomniejsza podatek a część nie pomniejsza.

    Z wnioskiem to ja sobie poradzę, ale mam pytanie,

    ile wynosi kwota NETTO od najniższej renty trzeciej grupy,

    oczywiście chodzi mi o netto, obliczone na potrzeby tego wniosku,
    gdyż z uwagi na stosowane algorytmy może ono o złotówkę lub dwie
    różnić się od kwoty otrzymywanej na rachunek bankowy.

    pozdr
    Sebastian

    PS: ze starań o dodatek mieszkaniowy w gminie pamiętam
    że kwota netto może się różnić od kwoty netto a brutto
    to nie to samo co brutto (nic z tego nie rozumiem),
    dlatego pytam.

  • 2. Data: 2005-06-16 08:09:34
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik <a...@o...pl> napisał w wiadomości

    według ZUS kwotą netto jest kwota brutto minus ubezpieczenie zdrowotne
    bo rencista nie płaci składki na ubezpieczenie społeczne minus
    zapłacony podatek czyli suma wszystkich wypłat z renty jakie otrzymał
    rencista w roku 2004 na rękę .
    do tych dochodów należy doliczyć dochody z innych źródeł w tym
    nieopodatkowanych / źródło odnośnikdo zus/
    jeżeli rencista ma żonę dolicza również dochody liczone metoda netto
    .

    wyliczenie

    dochód 2004 brutto-składka zdrowotna 2004 -zapłacony podatek 2004 =
    dochód netto na osobę 2004
    9600- dochód netto na osobę 2004 x 10% = dodatek jednorazowy

    jeżeli rencista jest w związku to do swoich dochodów dolicza dochody
    współmałżonka ,jeżeli utrzymuje dzieci do lat 25 również dzieci
    następnie dzieli ową sumę dochodów netto przez ilość osób i wykonuje
    drugie działanie

    więcej wiedzy

    Dzu 102/852
    http://www.zus.pl/niusy/k050614.htm

    --
    sir Opix
    ...first found in Essex where they had been

  • 3. Data: 2005-06-20 05:48:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Jun 2005 a...@o...pl wrote:

    >+ Mam jednak pytanie, co ZUS rozumie pod pojęciem netto [...]

    Hm... tak sobie myślę że jakbyś podał podstawę prawną - a jest
    wysoce prawdopodobne że na wniosku jest jakaś informacje w stylu
    "na podst. DU nr....." to mógłbyś ew. dyskutantom zycie ułatwić.
    Napisali na jakiej podstawie ów dodatek przysługuje ?

    >+ PS: ze starań o dodatek mieszkaniowy w gminie pamiętam
    >+ że kwota netto może się różnić od kwoty netto a brutto
    >+ to nie to samo co brutto (nic z tego nie rozumiem),

    No niestety. U nas to tak skutecznie zaplątali...

    pozdrowienia, Gotfryd