  • 41. Data: 2017-01-14 22:03:38
    Temat: Re: Rejestracja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-01-17 o 21:55, Kris pisze:

    > Bzdury piszesz
    > Że osobnicy kupujący simy na takich aukcjach to idioci to raczej pewne.
    > Ale nie aż tacy idioci żeby na komisariat ganiać jak mu taki sim zablokują.

    To włożą inną kartę do swojego wypasionego telefonu szpiegowskiego i tak
    się ich namierzy :-)

    Uwierz, że gdyby te rejestracje nie utrudniały oszustom życia, tonie
    byłoby takiej burzy, boby sobie tym nikt głowy nie zawracał. W wielu
    krajach się SIM-y rejestruje i jakoś rewolucji to nie wywołuje.

  • 42. Data: 2017-01-15 00:08:54
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Bo to wszystko przecież dla dobra rejestrowanych.

    Co do słupa to jest pewien bardzo poważny problem: bilingi.
    Jk się niebawem okaże, najlepsze słupy to martwe słupy lub "zabierz dowód babci"
    (cudzej).
    Wymyślą więć jakieś potwiedzenie zwrotne dokonania zakupu (zawarcia umowy - coś jak z
    mailem zwrotnym).
    To wykluczy bezdomnych i bezadresowców.
    Karuzela będzie się krecić, za nasze...

    -----

  • 43. Data: 2017-01-15 00:58:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-17 o 00:08, ąćęłńóśźż pisze:
    > Bo to wszystko przecież dla dobra rejestrowanych.

    W każdym razie wyrządzane im zło jest mniejsze, od dobra i o to chodzi.
    Nie jest to na pewno doskonały system.

    > Co do słupa to jest pewien bardzo poważny problem: bilingi.

    W jakim sensie? Bo przy okazji poruszyłeś ciekawy temat. Rejestracja
    SIM-ów spowoduje, ze teraz na bilingu nawet zarejestrowanym na słupa
    będziemy mieli dane rozmówców.

    > Jk się niebawem okaże, najlepsze słupy to martwe słupy lub "zabierz dowód babci"
    (cudzej).

    Wiesz, ale to jak z kredytami. Oczywiście najlepiej byłoby wziąć w
    gotówce na konto "cudzej babci", ale to nie jest takie proste.

    > Wymyślą więć jakieś potwiedzenie zwrotne dokonania zakupu (zawarcia umowy - coś jak
    z mailem zwrotnym).
    > To wykluczy bezdomnych i bezadresowców.
    > Karuzela będzie się krecić, za nasze...

    Wiesz, adres można jakiś zmyślić - nie będę podpowiadał publicznie jak,
    o to relatywnie proste. Zresztą, powiedzmy sobie szczerze, że system
    rejestracji doskonały nie jest i jak ktoś będzie przygotowywał zamach
    terrorystyczny, to oczywiście z zakupem karty sobie poradzi. Rzecz w
    tym, by idiotom utrudnić życie, zaś normalnym użytkownikom jakoś
    poważnie go nie utrudnić.

  • 44. Data: 2017-01-15 10:12:34
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Robert Tomasik* napisał(-a):

    > Ja? Usilnie próbujesz przekonać mnie, że jest bez znaczenia. :-)

    To Ty nachalnie wszystkim wmawiasz jaka to katastrofa spotka sprzedawców
    i w domyśle nabyców pewnie też. Cytaty z Ciebie:
    "poszedł fraud; "pod nóż" pójdą wszystkie; w pierwszych momentach
    wprowadzenia obowiązku może być "spektakularnych" akcji; wyłączy się
    wszystkie na faceta zarejestrowane karty; sprzedając numery naraża się
    na liczne przeszukania i
    niespodziewane wizyty Policji; ukrywając sprawcę przestępstwa udziela
    mu pomocy; sprzedający co najmniej godzi się na użycie telefonu do
    przestępstwa"

    > Oczywiście, że nie. Jak ktoś kogoś zastrzeli z zarejestrowanego na
    > mnie pistoletu, to oczywiście również żaden dowód tego, że to ja
    > zrobiłem. Ale przyznasz, że kłopoty będę również ja miał :-) I o to
    > chodzi.

    I tu dotknęlismy sedna. Chciałbyś, żeby ludzie tych kłopotów mieli bez
    liku, bo z jednego robi się dwóch: sprzedający i kupujący

    > Ależ nie twierdzę, że jest współsprawcą, tylko, że istnieją podstawy
    > do takich podejrzeń, które generują szereg kłopotów z tego
    > wynikających.

    Na podejrzeniach rozwianych wyjaśnieniami temat sie kończy. I tyle ich
    było

    > Oczywiście. I dlatego tak protestują, że jest to drobna niedogodność

    Ustawowy obowiązek, którym zdawał się tfurcom kłodami rzucanymi pod nogi
    wzbudza co najwyżej gromki śmiech i politowanie. Ciągle jest to gniot
    godny swoich tfurców. Sprzedaż zarejestrowanych prepaidów jest legalna,
    a służby (policja, ABW, CBŚ, CBA, OSP) takim sprzedawcom i kupującym
    może possać kule.
    Jak tak Cię czytam, to nie mogę się oprzeć wrażeniu, że masz milicyjny
    rodowód. Jeśli nie dosłowny, to na pewno mentalny.
    Amen

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 45. Data: 2017-01-15 10:57:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ponieważ numer wpadł w niepowołane ręce, :-) - jeśli będzie chodziło o
    > poważne przestępstwo, to coś się wymyśli.

    Zwykle piszesz rozsądnie, ale w tym wątku prezentujesz jakiś totalny
    milicyjny beton...

    --
    Liwiusz

  • 46. Data: 2017-01-15 15:15:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-17 o 10:57, Liwiusz pisze:

    > Zwykle piszesz rozsądnie, ale w tym wątku prezentujesz jakiś totalny
    > milicyjny beton...

    Nikt nie jest doskonały :-)

    A już poważnie, to mimo wszystko sadzę, że mam rację. Skończy się jak z
    prepaidowymi rachunkami bankowymi.

  • 47. Data: 2017-01-15 15:26:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Nikt nie jest doskonały :-)
    >
    > A już poważnie, to mimo wszystko sadzę, że mam rację. Skończy się jak z
    > prepaidowymi rachunkami bankowymi.

    Czyli jak?

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2017-01-15 15:33:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15-01-17 o 15:26, Liwiusz pisze:

    > Czyli jak?

    Kilka lat temu Polska była "czarną dziurą" Europy. Najpierw ze dwa lata
    temu przykręcono procedury tak, że jednak już na fałszywą tożsamość
    trudno założyć rachunek - no przynajmniej trudniej. Potem wyłapaliśmy
    idiotów z za granicy otwierających takie rachunki - resztę wyrżnęły
    lokalne dla ich miejsca zamieszkania policje :-) Teraz dożynamy lokalny
    kretynów, co pozakładali na siebie rachunki i to kwestia niedługiego
    czasu. Moim zdaniem konieczne jest jeszcze zamknięcie jednego banku i
    problem zostanie ogarnięty.

    Wybacz, ze tak pobieżnie, ale pewnie zrozumiesz :-)

  • 49. Data: 2017-01-15 18:29:16
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Żeby w XXI wieku człowiek q...wie musiał płacić gotówką - o tempora, o mores!!!
    ;-)

    -----

  • 50. Data: 2017-01-15 21:53:57
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2017-01-12 07:20, Robert Tomasik wrote:
    > Po drugie ukrywając

    w jaki sposob? sprzedanie nieprzerejestrowanego numeru nie implikuje
    braku wspolpracy z sluzbami - poprostu nie ma obowiazku zglaszac zbycia
    czy podawac danych nabywcy

    > sprawcę przestępstwa udziela mu pomocy. Bo o ile da się racjonalnie
    > wyjaśnić sprzedaż siekiery, to numeru telefonu już nie.

    ty tak na serio?
    sprzedalem dziesiatki a kupilem setki simow przez ostatnie 10 lat,
    twierdzisz ze na tym polu dzialam z gruntu nieracjonalnie?

    > A sprzedający co najmniej godzi się na użycie telefonu do przestępstwa.

    jaki promil simow bedzie uzyty 'bezposrednio' do przestepstwa, a jaki
    przez ludzi ktorym wydaje sie ze beda bardziej anonimowi?