  • 31. Data: 2017-01-14 09:54:31
    Temat: Re: Rejestracja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-01-17 o 08:38, Big Jack pisze:

    > Coś się tak uczepił tej rejestracji?

    Ja? Usilnie próbujesz przekonać mnie, że jest bez znaczenia. :-)

    > Rejestracja nie przesądza o udziale/współsprastwie.

    Oczywiście, że nie. Jak ktoś kogoś zastrzeli z zarejestrowanego na mnie
    pistoletu, to oczywiście również żaden dowód tego, że to ja zrobiłem.
    Ale przyznasz, że kłopoty będę również ja miał :-) I o to chodzi.

    > Przestań wmawiać stan odmienny od faktycznego,
    > bo zaraz dojdziesz do wniosku, że "odpalenie" kogoś z niezarejestrowanej
    > broni (mimo że z nr) jest w majestacie prawa. Błędnie zakładasz, że
    > jeśli da się zidentyfikować osobę legalnie dostarczającą legalny
    > przedmiot (przypominam, że w temacie mowa o prepaidach), który staje się
    > narzedziem przestępstwa, to dostawca ten z automatu staje się
    > współsprawcą.

    Ależ nie twierdzę, że jest współsprawcą, tylko, że istnieją podstawy do
    takich podejrzeń, które generują szereg kłopotów z tego
    wynikających.

    > Bzdura. Nie o m.in. wrabianie kogoś we współudział w
    > przstępstwie z racji sprzedaży zarejestrowanych prepaidów chodzi, tak
    > jak Ty byś chciał. Tfurcy obowiązku rejestracji prepaidów stali na
    > stanowisku, że wszyscy ci, którzy będą chcieli ich uzyć do niecnych
    > celów, wcześniej pokornie jak barany porejestrują je nadziejwiając się
    > tym na widelec. A oni prawdopodobnie do dzisiaj nie mogą przestać się z
    > tego śmiać, bo z palcem w dupie poradzą sobie z tak drobną niedogodnością.

    Oczywiście. I dlatego tak protestują, że jest to drobna niedogodność :-P

  • 32. Data: 2017-01-14 12:38:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ależ nie twierdzę, że jest współsprawcą, tylko, że istnieją podstawy do
    > takich podejrzeń, które generują szereg kłopotów z tego
    > wynikających.

    Istnieją podstawy do podejrzenia, że jest sprawcą przestępstwa, ale po
    ustaleniu, że nie - to nie ma podstaw do uznania współsprawstwa.
    Podobnie jak współsprawcą nie jest na przykład operator
    telekomunikacyjny, mimo że wszystkie narzędzia i możliwości dostarcza
    sprawcy.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2017-01-14 14:12:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-01-17 o 12:38, Liwiusz pisze:

> [...]
    > Podobnie jak współsprawcą nie jest na przykład operator
    > telekomunikacyjny, mimo że wszystkie narzędzia i możliwości dostarcza

    Oczywiście. Tylko, że o ile operator telekomunikacyjny największą
    nieprzyjemność, to może mieć w postaci żądania wydania danych, to w
    wypadku osoby fizycznej może - podkreślam MOŻE - się to skończyć wpadówą
    o 6:00 i zabezpieczeniem wszystkich nośników, komputerów i telefonów
    komórkowych znalezionych w domu czy firmie do badań przez biegłego.

    Po za tym, jeśli się okaże,że anonimizacja polegająca na celowej
    sprzedaży zarejestrowanego numeru była istotnym elementem przestępstwa,
    to facet dostanie normalny zarzut pomocnictwa, tak jak pracownik
    operatora telekomunikacyjnego, który błędnie powprowadzał dane IMEI przy
    sprzedaży klientowi korporacyjnemu telefonów - a taka sprawa była.

  • 34. Data: 2017-01-14 16:52:30
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-01-17 o 14:41, Liwiusz pisze:

    > Jedynym kłopotem jest co najwyżej upierdliwość - że się będzie wzywanymo
    > na "pierwszy ogień", jak właściciel numeru coś przeskrobie - od
    > piracenia plików zaczynając, a na zabójstwie i zdradzie stanu kończąc.
    > Tylko że jeśli na allegro sprzedają startery na jakieś dane-słupy, albo
    > spółki-widma z Hongkongu, to może być im wszystko jedno.

    Sprzedawane na słupy z Hongkongu przez ALLEGRO startery nie są wielkim
    problemem, bo namierzenie faktycznie sprzedającego jest relatywnie
    proste. Kupujący takie startery przykładowo - nawet dla hecy - nie do
    końca zdają sobie pewnie sprawę z tego, że jak się okaże, iż na starter
    z takiego Hongkongu poszedł fraud, to przecież "pod nóż" pójdą wszystkie
    rejestrowane na tego abonenta numery.

    Tak więc w pierwszych momentach wprowadzenia obowiązku może być
    "spektakularnych" akcji, a potem kart na słupa będą używać tylko poważni
    terroryści, a dzieci i dowcipnisie przekonają się, że to takie trochę
    "odmrażanie uszu na złość mamie".

  • 35. Data: 2017-01-14 17:11:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-01-17 o 18:42, qwerty pisze:
    > Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości grup
    >
    > Jak zapłaci gotówką to tyle z identyfikacji

    Co prawda w tę identyfikację mało akurat wierzę, tym nie mniej czasem
    nie chodzi o zidentyfikowanie kupującego (bo jak celnie tu ktoś zauważa,
    wcale nie musi to on tym nożem zadawać ciosy) ale indywidualne
    zidentyfikowanie narzędzia i ułatwienie prześledzenia jego losów, co
    może pomóc w ustaleniu tego, kto zadał pchnięcie.

    Jak kartę mogłeś sobie anonimowo kupić w kiosku, to było ją o wiele
    trudniej śledzić, niż gdy kupi ją KOWALSKI. KOWALSKI oczywiście może
    udawać "choiraka", że przecież mu "g-no" zrobią, ale jakoś musi nawiązać
    kontakt z naszym przestępcą, jakoś sobie przekażą towar. Ostatecznie
    wyłączy się wszystkie na faceta zarejestrowane karty i "legalni" nabywcy
    sami przylecą ze skargą na Policję, co pozwoli na ustalenie, w jaki
    sposób nawiązywali z nim kontakt. I tak idąc dalej da się coś tam może -
    podkreślam MOŻE - wykombinować.

  • 36. Data: 2017-01-14 18:32:16
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .01.2017 o 17:11 Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    (...)
> [...]
    > wyłączy się wszystkie na faceta zarejestrowane karty i "legalni" nabywcy
    > sami przylecą ze skargą na Policję, co pozwoli na ustalenie, w jaki

    Biegasz na policję, kiedy masz problem z połączeniami komórkowymi?

    --
    Trefniś

  • 37. Data: 2017-01-14 21:00:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-01-17 o 18:32, Trefniś pisze:

    > (...)
    > :O
    > Biegasz na policję, kiedy masz problem z połączeniami komórkowymi?

    Ale jak zostałeś oszukany, bo sprzedano Ci numer, który operator chwilę
    później wyłączył, to gdzie byś skierował się?

  • 38. Data: 2017-01-14 21:13:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Ale jak zostałeś oszukany, bo sprzedano Ci numer, który operator chwilę
    > później wyłączył, to gdzie byś skierował się?

    A właściwie dlaczego operator miałby wyłączyć?

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2017-01-14 21:55:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 14 stycznia 2017 21:01:55 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:
    ?

    > Ale jak zostałeś oszukany, bo sprzedano Ci numer, który operator chwilę
    > później wyłączył, to gdzie byś skierował się?

    Bzdury piszesz
    Że osobnicy kupujący simy na takich aukcjach to idioci to raczej pewne.
    Ale nie aż tacy idioci żeby na komisariat ganiać jak mu taki sim zablokują.

  • 40. Data: 2017-01-14 22:01:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-01-17 o 21:13, Liwiusz pisze:

    > A właściwie dlaczego operator miałby wyłączyć?

    Ponieważ numer wpadł w niepowołane ręce, :-) - jeśli będzie chodziło o
    poważne przestępstwo, to coś się wymyśli.