  • 91. Data: 2017-01-20 22:09:09
    Temat: Re: Rejestracja
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 20-01-17 o 17:12, J.F. pisze:

    > Czyli nie tyle narzedziem, co przedmiotem przestepstwa ?

    No akurat nie, ale nie chcę pisać o szczegółach.

    > Ale to chyba zawsze moze grozic jak sie kupuje telefon spoza oficjalnego
    > zrodla i nie ma nic wsplnego z rejestracja ?

    Te akurat były legalnie kupione :-)

    > P.S. Jak to jest - kupuje np na allegro telefon czy inna rzecz, nic nie
    > wskazuje na to, ze kradziona, ale sie taka okazuje.
    > Popelniam przestepstwo paserstwa, czy nie popelniam, skoro to
    > nieswiadomie ?

    W wypadku paserki masz umyślną i nieumyślną paserkę. To dość złożony
    problem. Znam kilka osób, które się zdziwiły o okazyjnym zakupie.

  • 92. Data: 2017-01-20 23:59:03
    Od: Kviat <null>

    > W dniu 20-01-17 o 17:12, J.F. pisze:
    >
    > W wypadku paserki masz umyślną i nieumyślną paserkę. To dość złożony
    > problem. Znam kilka osób, które się zdziwiły o okazyjnym zakupie.

    Pierdu pierdu...
    To taka buraczana polityka misiewiczów prawa i misiewiczów organów ścigania.
    Obywatel nie wiedział, że kupuje od złodzieja? To zamiast ścigać
    złodzieja, to trzeba obywatelowi dowalić "nieumyślną paserkę".
    Tak samo jest z przedsiębiorcami. Jak Kupisz od kogoś towar i ten ktoś
    nie odprowadzi VAT, to ściągną VAT z kupującego. A co, niech kupujący
    przeprowadzi śledztwo, prześwietli sprzedającego przed zakupem niech
    sprawdzi, czy sprzedający to oszust i nie zamierza VATu odprowadzić.

    Takie straszonko policji zwykłych ludzi, dotyczące zakupów od "słupa"
    przez nieświadomego klienta, to zwykłe usprawiedliwienie: co tu zrobić
    żeby się nie narobić. Niech kupujący ma problem, a nie policja.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 93. Data: 2017-01-21 09:32:26
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Tue, 10 Jan 2017 10:12:22 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Ile można zarobić od sztuki/hurtowo?
    > Co ze sprzedażą zarejestrowanego pre-paida (od strony prawnej)?
    > Ale drogo ;-)

    Na aukcjach to tak wychodzi 10-15 zł od numeru, o tyle jest droższy. Tak
    trudno sprawdzić na allegro czy oglaszamy24 ?

    Ludzie kupują zarejestrowane SIMy w zasadzie nie po to, aby popełniać
    przestępstwa a dlatego, że wycieki danych od operatorów są nagminne,
    ustalić czyj to numer nie jest takie trudne, owszem troche kosztuje.
    Wystarczy wejść do byle partnera dać 100 - 500 zł i masz dane.
    Bedzie tak zawsze dopóki sprzedawcy zarabiają kwoty zbliżone do minimalnej
    krajowej.

    Żaden oszust co ma zamiar oszukiwać na miliony czy żaden morderca nie kupi
    przez internet zarejestrowanego SIMa, no chyba, że idiota.

    --
    Karol M.

  • 94. Data: 2017-01-21 18:02:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-01-17 o 09:32, Karol pisze:

    > Ludzie kupują zarejestrowane SIMy w zasadzie nie po to, aby popełniać
    > przestępstwa a dlatego, że wycieki danych od operatorów są nagminne,
    > ustalić czyj to numer nie jest takie trudne, owszem troche kosztuje.

    Moim zdaniem wymyśliłeś utopijną koncepcję. Co komu nie planującemu
    przestępstwa szkodzi, ze jakaś osoba za 500zł nawet się dowie, do kogo
    ten numer należy?

    > Żaden oszust co ma zamiar oszukiwać na miliony czy żaden morderca nie kupi
    > przez internet zarejestrowanego SIMa, no chyba, że idiota.

    Ale skądś musi go wziąć.

  • 95. Data: 2017-01-21 18:15:07
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Moim zdaniem wymyśliłeś utopijną koncepcję. Co komu nie planującemu
    > przestępstwa szkodzi, ze jakaś osoba za 500zł nawet się dowie, do kogo
    > ten numer należy?

    Tylko osoby "nie planujące przestępstwa" mogą się łatwo dowiedzieć?

    > Ale skądś musi go wziąć.

    Będzie potrzeba, znajdzie się sposób.
    Najwyżej będzie _drożej_.

    --
    A. Filip
    Niemiec poznaje rozumem, Ruski - oczami (palcami), a rzadziej się myli.

  • 96. Data: 2017-01-21 20:13:06
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A po co call-girl i jej alfons mają wiedzieć, komu k... daje i kto im płaci?

    -----