  • 1. Data: 2016-12-29 11:45:54
    Temat: kradziez dowodu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/swiebodzin-krad
    ziez-dowodow-osobistych-z-usc/j7n6xb4

    "Ktoś ukradł 21 dowodów osobistych z urzędu stanu cywilnego w
    Świebodzinie. Niedoszłych właścicieli dokumentów jednak o tym nie
    powiadomiono. Sprawa wyszła na jaw w momencie, gdy złodziej lub
    złodzieje, zaczęli zaciągać kredyty na dane zawarte w dokumentach. "

    No i co z takimi zrobic ?

    Po odszkodowanie wystapic ... ale za co i w jakiej wysokosci ?

    J.

  • 2. Data: 2016-12-29 11:51:37
    Temat: Re: kradziez dowodu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-29 o 11:45, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > No i co z takimi zrobic ?
    >
    > Po odszkodowanie wystapic ... ale za co i w jakiej wysokosci ?

    A jaka szkoda? Bo przecież mając czyjś dowód nie można zaciągnąć kredytu
    na jego rzecz.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2016-12-29 11:59:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    ziez-dowodow-osobistych-z-usc/j7n6xb4

    >A jaka szkoda? Bo przecież mając czyjś dowód nie można zaciągnąć
    >kredytu na jego rzecz.

    Jak widac - mozna.

    A ze jako prawnik napiszesz, ze nie na jego rzecz ... to trzeba
    jeszcze w praktyce udowodnic.
    I juz powstaje szkoda.
    Jak sie jeszcze okaze ze e-sad wydal nakaz egzekucji, to szkoda bedzie
    wymierna.

    A i same odbieranie telefonow jest nieprzyjemne - a wiec znow szkoda.

    Dalej bym bym rozne BIK sprawdzil - i mamy kolejna szkode ...

    I za to wszystko urzad powinien zaplacic.
    Ale pewnie sie okaze, ze nie lezalo to w zakresie obowiazkow
    urzednikow, wiec sa niewinni.

    J.

  • 4. Data: 2016-12-29 12:11:04
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Dec 2016 11:59:23 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Jak widac - mozna.

    Bi to takie typowe prawnicze pieprzenie, sugerujące inną
    rzeczywistość niż realnie doświadczona przez poszkodowanego.

    --
    Marek

  • 5. Data: 2016-12-29 12:28:39
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-29 o 11:59, J.F. pisze:

    > A ze jako prawnik napiszesz, ze nie na jego rzecz ... to trzeba jeszcze
    > w praktyce udowodnic.

    Nope. To powód ma udowadniać.

    > I juz powstaje szkoda.
    > Jak sie jeszcze okaze ze e-sad wydal nakaz egzekucji, to szkoda bedzie
    > wymierna.

    Nie wiem co to jest "nakaz egzekucji".

    > I za to wszystko urzad powinien zaplacic.

    A to urząd ukradł?

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-12-29 12:36:27
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Nope. To powód ma udowadniać.
    Powód przedstawi podpisaną umowę. Zwykle wystarczy.
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    To be or not to be, that is the bottom line.

  • 7. Data: 2016-12-29 12:43:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-29 o 12:36, Kamil Jońca pisze:

    > Powód przedstawi podpisaną umowę. Zwykle wystarczy.

    Jak pozwany zaprzeczy zawarcia umowy, to nie wystarczy.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-12-29 12:53:28
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> writes:

    > Jak pozwany zaprzeczy zawarcia umowy, to nie wystarczy.

    Z jednej strony mamy podpisaną przez pozwanego umowę o (powiedzmy)
    kredyt, z drugiej jego zaprzeczenia.
    To wystarczy? Nie sądzę. Trzeba by jakieś badania grafologiczne i inne
    takie (a tu już mamy co najmniej stracony czas)
    KJ

    They spell it "da Vinci" and pronounce it "da Vinchy". Foreigners
    always spell better than they pronounce.
    -- Mark Twain

  • 9. Data: 2016-12-29 13:04:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Nope. To powód ma udowadniać.

    No i wyciagnie umowe.
    A ty bedziesz sie musial stawiac w sadach.

    >A to urząd ukradł?

    Z banku zniknely jednak pieniadze, i kto jest temu winien ?
    A w banku byly m.in Twoje pieniadze, wiec to Ciebie okradli :-)

    J.

  • 10. Data: 2016-12-29 13:18:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-29 o 13:04, J.F. pisze:

    > No i wyciagnie umowe.
    > A ty bedziesz sie musial stawiac w sadach.

    > Z banku zniknely jednak pieniadze, i kto jest temu winien ?

    Ten, kto wyłudził kredyt.

    > A w banku byly m.in Twoje pieniadze, wiec to Ciebie okradli :-)

    W banku są pieniądze banku.

    --
    Liwiusz