  • 31. Data: 2006-05-06 06:55:03
    Temat: Re: kontrola komórki
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

    news:e3grn6$hvg$1@inews.gazeta.pl...

    > kpk nie ma tu zastosowania, bowiem mowa o czynności
    > administracyjno-porządkowej.

    Tu masz rzeczywiscie racje, art. 15 ust. 8 ustawy o Policji zawiera
    delegacje do wydania rzeczonego rozporzadzenia i nie dotyczy ona
    przeszukania w trybie kpk, a kontroli osobistej w trybie art. 1 ust. 1 ust.
    5. Jednak nawet i w tym przepisie (o kontroli osobistej) nie zapomniano o
    przeslance faktycznej dopuszczalnosci kontroli: "razie istnienia
    uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod groźbą kary"

    > No i policjanci z tego co mi wiadomo nie napadają kolejno
    > przypadkowych przechodniów pałając chęcią odczytania numerów IMEY ich
    > telefonów.

    Jesli tak jest to OK, wydawalo mi sie tylko ze gdzies tu pisales, ze
    podstawa przeszukania jest wspomniany paragraf 16 rozporzadzenia, a w nim
    nie ma nic o przeslance faktycznej, reguluje tylko tryb i moglo by powstac
    mylne przekonanie, ze Policja moze absolutnie kazdego, wyrywkowo
    kontrolowac.

    No ale to raczej teoria, bo dla wlasnego dobra chetnie takiej kontroli bym
    sie raczej poddal, nawet nie z racji tego, zeby nie wzbudzac podejrzen, ale
    zeby miec swiadomosc, ze moze dzieki temu w koncu trafia na "trefny" telefon
    i bandyctwo sie ukroci

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 32. Data: 2006-05-06 07:23:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *Michał Wilk* wypowiedziała
    te słowa:

> [...]
    > zapomniano o przeslance faktycznej dopuszczalnosci kontroli: "razie
    > istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego pod

    Mało tego, nawet jeśli rozporządzenie ma inną podstawę prawną niż kpk,
    to musi być z tymże kodeksem zgodne.
    Ja jednak problemu niezgodności nie widzę, może co najwyżej zaistnieć
    wątpliwość co do przesłanek dopuszczalności podjęcia określonych
    czynności przez policjanta, ale tu akurat wchodzimy na pole ew.
    przekroczenia uprawnień.
    Tak czy inaczej policja ma możliwość przeprowadzenia takiej kontroli.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| http://olgierd.wordpress.com ||| JID:o...@j...org |||

  • 33. Data: 2006-05-06 07:30:17
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > No ale to raczej teoria, bo dla wlasnego dobra chetnie takiej kontroli bym
    > sie raczej poddal,

    A ja NIE

    > nawet nie z racji tego, zeby nie wzbudzac podejrzen, ale zeby miec
    > swiadomosc, ze moze dzieki temu w koncu trafia na "trefny" telefon

    A ja z racji tego, że prawa OBYWATELSKIE stawiam na 1 miejscu NIE pozwole.
    W normalnym, kraju policjant NIE STANOWI prawa, tylko pilnuje porządku.
    Grzebanie komuś w komórce bez powodu jest bezczelnym, policyjnym
    uzurpowaniem sobie nadmiernej władzy.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 34. Data: 2006-05-06 07:45:59
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Świat wstrzymał oddech bo osoba znana jako *SQLwysyn* wypowiedziała te
    słowa:

    > Grzebanie komuś w komórce bez powodu jest bezczelnym, policyjnym
    > uzurpowaniem sobie nadmiernej władzy.

    Zwykle zaczyna się od "bez powodu" ale właśnie wskutek takich rutynowych
    działań znajduje się najwięcej skradzionych przedmiotów. Podobnie jak
    przy zwykłych "bez powodu" kontrolach drogowych łapie różnych
    bandziorów.
    Opiniami Areczka bym się aż tak nie motywował, ten gość musi mieć duszę
    na ramieniu. Każdy radiowóz - potencjalne niebezpieczeństwo.

  • 35. Data: 2006-05-06 07:56:24
    Od: "Zbyszek ZiPi" <zipast(Wytnij)@gazeta.pl>

    > A ja z racji tego, że prawa OBYWATELSKIE stawiam na 1 miejscu NIE pozwole.
    > W normalnym, kraju policjant NIE STANOWI prawa, tylko pilnuje porządku.
    w normalnym kraju porządku i czystości pilnują dozorcy. Policjanci pilnują
    przestrzegania prawa.
    ZiPi.

  • 36. Data: 2006-05-06 09:11:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Michał Wilk [###m...@g...pl.###] napisał:

> [...]
    > zapomniano o przeslance faktycznej dopuszczalnosci kontroli: "razie
    > istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia czynu zabronionego

    Takie przypuszczenie wynika z ilości utraconych komórek.

> [...]
    > nie ma nic o przeslance faktycznej, reguluje tylko tryb i moglo by
    > powstac mylne przekonanie, ze Policja moze absolutnie kazdego,

    W praktyce, to w sumie tak to na pozór wygląda. Średnio inteligentny
    policjant zawsze potrafi się w w razie zażalenia wytłumaczyć w sposób
    niemożliwy do obiektywnej weryfikacji.

    > No ale to raczej teoria, bo dla własnego dobra chętnie takiej
    kontroli
    > bym się raczej poddał, nawet nie z racji tego, żeby nie wzbudzać
    > podejrzeń, ale żeby mieć świadomość, ze może dzięki temu w końcu
    trafia
    > na "trefny" telefon i bandyctwo się ukroci

    I większość ludzi w ten sposób do tego podchodzi. Przy czym już nawet
    nie chodzi o samo znajdowanie telefonów. Obawiająca się przypadkowej
    kontroli i zarzutu paserstwa osoba nie będzie dokonywała "okazyjnego"
    zakupu. Jak ludzie nie będą tego "okazyjnie" kupować, to paserzy nie
    będą tego od złodziei kupować. Jak złodzieje nie będą mieli zbytu, to
    nie będą kraść, bo i po co. I tak to generalnie ma działać. W praktyce
    wychodzi różnie. Moim zdaniem o wiele większy wpływ na zmniejszenie
    zagrożenia miało wprowadzenie blokady po IMEY u operatorów.

  • 37. Data: 2006-05-06 13:50:42
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

> [...]
    >
    > Zwykle zaczyna się od "bez powodu" ale właśnie wskutek takich rutynowych
    > działań znajduje się najwięcej skradzionych przedmiotów.

    Ty biedaku uwazasz że działanie rutynowe od razu legitymizuje je prawnie?
    Tos ty chyba wielbiciel PiSu ?

    Podobnie jak
    > przy zwykłych "bez powodu" kontrolach drogowych łapie różnych
    > bandziorów.
    > Opiniami Areczka bym się aż tak nie motywował,

    Opinie Areczka mam gdzies. JA patrze na swoje prawa obywatelskie a nie jakie
    Areczki.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 38. Data: 2006-05-06 13:55:42
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    > 1
    > pod
    >
    > Takie przypuszczenie wynika z ilości utraconych komórek.

    Robert, nie pieprz. Czy policjanci mają ci prawo fujarę oglądać (per
    analogiam) , bo jest duża ilośc gwałtów?

> [...]
    > kontroli
    > trafia
    >
    > I większość ludzi w ten sposób do tego podchodzi.

    Tu nie jest ważne jak ludzie do tego podchodza, tylko jak prawo stanowi.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 39. Data: 2006-05-06 14:13:32
    Temat: Re: Re: kontrola komórki
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *SQLwysyn* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Ty biedaku uwazasz że działanie rutynowe od razu legitymizuje je prawnie?
    > Tos ty chyba wielbiciel PiSu ?

    Nie, nie jestem wielbicielem PiS.
    Zależności logicznej, o jakiej wspominasz też raczej brak, przynajmniej w
    moim zdaniu.
    Wydaje mi się po prostu, że istnieje podstawa prawna do przeprowadzenia
    takiej kontroli. Jeśli uważasz, że policja może zaczepić tylko gościa z
    opaską "bandzior" a każdy inny jest nie do ruszenia - to jesteś w mylnym
    błędzie jak sądzę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| listel: moj_nick (at) post (dot) pl |||

  • 40. Data: 2006-05-06 14:55:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    SQLwysyn [###s...@s...pl.###] napisał:

    > Robert, nie pieprz. Czy policjanci mają ci prawo fujarę oglądać (per
    > analogiam) , bo jest duża ilośc gwałtów?

    Wiesz, ja swojej po kieszeniach nie noszę, to też trudno takie
    działanie było by nazwać przeglądaniem bagażu. Nie wiem jak Ty?
    Pomijając już fakt, że nie wiem co miało by to oglądanie dać. Moja
    numeru fabrycznego nie ma.

    > Tu nie jest ważne jak ludzie do tego podchodza, tylko jak prawo
    stanowi.

    Toteż właśnie ustawodawca uznał, że mają do tego prawo. Oczywiście
    masz prawo być odmiennego zdania.