  • 51. Data: 2011-08-23 13:10:52
    Temat: Re: Przewód ENEA przez prywatną działkę
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Marcin Wasilewski" napisał w wiadomości grup

    > A tak panowie polatają do prokuratury na przesłuchania, potłumaczą się,
    > być może zapłacą grzywnę, wykonawca dostanie po dupie za brak nadzoru. I
    > następnym razem widząc 3 metrowe chaszcze ochoczo się wezmą do ich
    > wycinania, zamiast nielegalnie ułatwiać sobie pracę. Najdłużej pamięta się
    > to co jest dolegliwe i boli. Zwyczajny opierdol mogli by za szybko
    > zapomnieć.

    A autor postu straciłby bez sensu kilka dniówek na różne zeznania,
    spisywanie protokołów itp.
    A jak niżej przeczytasz wystarczył jeden telefon do Enei.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 52. Data: 2011-08-23 14:07:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "John Kołalsky" napisał w wiadomości grup

    >Jak mogą mieć wszystkie wymagane zgody skoro nie mają zgody właściciela ?

    Jak się okazało problem został rozwiązany po telefonie do Enei
    Ale teoretyzując to mogli mieć np zgode poprzedniego własciciela i mogłabyć
    obna nawet wpisana w KW
    Wiesz ile osób nie ma pojęcia co za wpisy w KW u nich sa. Ale to tak na
    marginesie przy okazji rad typu "prokurator, policja zamiast po ludzku
    zacząć od telefonu do Enei)

    >Też o to chodzi, że problem już jest. Polega na naruszeniu prywatnej
    >własności.

    I wystarczył 1 telefon aby go rozwiazać

    >Wszystko co jest sens robić to powiadomić naruszającego o nielegalnym
    >korzystaniu z nieruchomości i zgłosić na policję. Bo jakkolwiek mógł się
    >pomylić itp itd to przysługuje odszkodowanie, którego słuszność jakoś
    >trzeba wykazać.

    Jak myslisz ile/jakie odszkodowania ma szansę uzyskać autor wątku?
    A ile dniówek w zamian i ile czasu na pisanie róznych pism straci?

    > Ale uważam ze autor wątku powinien zacząć chociażby od telefonu do Enei i
    > zapytać co i jak. Straciłby na to tyle samo czasu co na napisanie posta.

    >I g.. by się dowiedział.

    Jak widzisz najprostsze rozwiązania są najskuteczniejsze. dowiedział się co
    chciał, naprawili swój błąd, przeprosili itp.

    > A być może po jego telefonie ktoś z Enei "wyprostowałby" by działania
    > wykonawcy który jak pisze autor ominął krzaki i skarpę i kopał na działce
    > autora.

    >Ty nie wiesz o czym mowa. Te firmy mają w nosie prawa własności.

    Ty chyba jakiś przewrażliwiony jesteś;))

    > A teraz jest tak że pewnie wczoraj w niedziele zamiast wypoczywać gościu
    > pisał pisma do Enei prokuratury i Bóg wie gdzie jeszcze a dzisiaj od rana
    > traci czas i pieniądze i wysyła te pisma poleconym za potwierdzeniem
    > odbioru.

    >I bardzo dobrze.

    Piszesz dobrze bo nie Ty tracisz czas na pisanie pism, wizyty na policji i u
    prokuratorów.
    Nie szanujesz czasu swojego to szanuj czas innych i nie dawaj od razu rad
    typu "policja, prokurator" jeśli można dużo szybciej, łatwiej, i
    bezkonfliktowo.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 53. Data: 2011-08-23 14:17:29
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 23 Sie, 16:07, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Jak się okazało problem został rozwiązany po telefonie do Enei

    Ale popartym zgloszeniami.

    > I wystarczył 1 telefon aby go rozwiazać

    A jakby zgloszen nie bylo, to mogl uslyszec "dobrze, sprawdzimy" a
    kabel by nadal sobie siedzial.

> [...]
    > Nie szanujesz czasu swojego to szanuj czas innych i nie dawaj od razu rad
    > typu "policja, prokurator" jeśli można dużo szybciej, łatwiej, i

    No chyba, ze "latwo i bezkonfliktowo" to skutek "pism, wizyty na
    policji i u prokuratorow"

    --
    Regards
    Matt

  • 54. Data: 2011-08-23 14:22:13
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > I widzisz wystarczył telefon do Enei i sprawa załatwiona.
    > A tu Tobie radzili pisma polecone za potwierdzeniem itp na policję do
    > prokuratora i wszystkich świętych.
    > W zakładach typu Enea itp tez pracują rozsądni ludzie i można sprawę
    > polubownie wyjaśnić.
    > Nie rozumiem pieniaczy którzy np tu na tej grupie radzili Tobie od razu
    > Policję, prokuratora, nadzór itp.

    GDYBY nie udało się załatwić w Enei.
    Wbrew pozorom w takich zakładach - podobnie jak w urzędach, rozsądnych ludzi
    nie ma tak dużo.Autor miał po prostu szczęście, że na takiego trafił.

  • 55. Data: 2011-08-23 14:23:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Matt" napisał w wiadomości grup
    12g2000yqh.googlegroups.com...

    >Ale popartym zgloszeniami.

    Tylko do PINB

    Myślę ze gdyby zadzwonił najpierw do Enei to skutek byłby ten sam. Zwykłe
    partactwo podwykonawcy i Enea nie miała by jakiegokolwiek interesu aby tego
    nie wyprostowac(zresztą na koszt podwykonawcy zapewne)

    > I wystarczył 1 telefon aby go rozwiazać

    >A jakby zgloszen nie bylo, to mogl uslyszec "dobrze, sprawdzimy" a
    >kabel by nadal sobie siedzial.

    Myślę ze nie. tam tez pracują rozsądni ludzie

    >No chyba, ze "latwo i bezkonfliktowo" to skutek "pism, wizyty na
    >policji i u prokuratorow"

    Z tego co ja zrozumiałem to żadnego pisma jeszcze nigdzie nie skierował.
    I dobrze bo dzięki temu zaoszczędził sporo czasu.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 56. Data: 2011-08-23 14:23:32
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

> [...]
    > bezkonfliktowo.

    No chyba, ze "latwo i bezkonfliktowo" to skutek "pism, wizyty na

    Wydaje mi się, że zrobiłem małe zamieszanie, bo:
    1. wysłasłem informację mailową do ENEI co się stało i co zamierzać zrobić
    2. Zadzwoniłem do nadzoru, a nadzór zadzwonił do ENEA
    3. Zadzwoniłem do ENEI i powiedziałem co zrobiłem i co zamierzam

    Przypuszczam, że gdybym zadzwonił tylko do ENEI i poprosił o sprawdzenie ...
    to podwykonawca zakopałby przewód na mojej działce a potem musiałbym to
    odkręcać. Najwięcej pomocy udzielił nadzór budowlany, który natychmiast
    skontaktował się z ENEA ( inspektor stwierdził poważne odstępstwo od
    projektu ).

    Najważniejsze, że mam porządek :)

  • 57. Data: 2011-08-23 15:18:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Ajgor" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > polubownie wyjaśnić.
    > Nie rozumiem pieniaczy którzy np tu na tej grupie radzili Tobie od razu

    Właśnie: GDYBY

    O tym pisze od początku: najpierw kierunek najprostszy i oczywisty- Enea.
    A GDYBY to wtedy można/trzeba policja PiNB itp

    >Wbrew pozorom w takich zakładach - podobnie jak w urzędach, rozsądnych
    >ludzi nie ma tak dużo.Autor miał po prostu szczęście, że na takiego trafił.

    Nie wiem skąd piszesz ale u nas na Pomorzu już wszędzie prawie jest młoda
    kadra i nie ma większych problemów.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 58. Data: 2011-08-23 21:15:31
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Nie wiem skąd piszesz ale u nas na Pomorzu już wszędzie prawie jest młoda
    > kadra i nie ma większych problemów.

    Z Legnicy. Tu tez kadra jest mloda i nie ma z nia problemow. Po prostu
    wszystkich zalatwiaja odmownie.
    Nie wiem, czy znasz sprawe sprzed... kilku lat z gazownią w Legnicy. Masa
    ludzi przechodzila na ogrzewanie gazowe.
    Gazownia bez problemow wydawala zgody, ale.. pod warunkiem DOBROWOLNEJ
    wplaty 450zl na rozwoj gazownictwa :)
    Kto dobrowolnie nie wplacil, ten nie dostawal zgody. Zwykly szantaz.
    Wplacilismy kase, dostalismy zgody na ogrzewanie, a pozniej napisalismy do
    gazowni wnioski o zwrot wyludzonej wplaty.
    I co? Spuscili nas na drzewo. Dopiero skierowanie zbiorowego powiadomienia
    do Urzedu antymonopolowego, i sprawa w sadzie zmusila
    gazownie do zwrotu. Zreszta nawet wtedy nie dostalismy znizki, tylko jakis
    czas nie placilismy za gaz. Oczywiscie gazwonia natychmiast podniosla sobie
    cene gazu.

  • 59. Data: 2011-08-24 08:54:41
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 22 Aug 2011 16:26:33 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > Jak mogą mieć wszystkie wymagane zgody skoro nie mają zgody właściciela ?

    Pamiętacie "wielką awarię w Markach"? ;)
    http://www.wiesci.com.pl/?f=xml/200322.xml&p=1

    Bez mała połowa powiatu została sparaliżowana. Telefony stacjonarne
    zamilkły. Łączność telekomunikacyjna została przerwana, a co za tym idzie,
    nastąpiły poważne utrudnienia w funkcjonowaniu wielu instytucji.

    W poniedziałek w redakcji panowała niespotykana jak na ten dzień cisza.
    Praktycznie przestały dzwonić telefony. Sami dziennikarze też mieli poważne
    problemy z dodzwonieniem się gdziekolwiek, zwłaszcza, gdy połączenia miały
    być lokalne. Począwszy od Marek, poprzez Ząbki, Zielonkę, Kobyłkę, Radzymin
    i Wołomin - wykręcając numery tych miejscowości w słuchawce słychać było
    sygnał "zajęty".
    Wkrótce dowiedzieliśmy się, że źródło telefonicznego paraliżu mieści się w
    Markach, gdzie w nocy z niedzieli na poniedziałek zostały przerwane kable
    światłowodowe.

    Koniec sponsoringu Piaścika
    Udajemy się do Marek na ulicę Piłsudskiego 2. Tam przy samej szosie
    szybkiego ruchu zobaczyliśmy rozkopaną działkę, wystające kable i
    pilnującego rozkopu krępego mężczyznę w średnim wieku. Natychmiast okazało
    się, że jest to właściciel - Bogdan Piaścik, który postanowił nie wpuszczać
    na swój teren ekipy technicznej z Telekomunikacji Polskiej w celu
    naprawienia awarii. Dlaczego? Jak twierdzi Bogdan Piaścik TP SA od ponad 15
    lat nielegalnie korzysta z jego nieruchomości, prowadząc pod ziemią
    światłowody telekomunikacyjne. Sprawa już kilka lat temu trafiła do sądu
    rejonowego w Wołominie. Sąd ostatecznie przyznał rację Piaścikowi i wydał
    nakaz usunięcia łącz telefonicznych.
    - Telekomunikacja od 15 lat udawała, że reguły dzierżawy terenu jej nie
    dotyczą. Korzystała z mojej działki bezpłatnie i bezkarnie. Postanowiłem z
    tym skończyć i wykorzystać awarię do walki o swoje interesy. Monterzy
    próbowali wejść na mój teren, ale do tego nie dopuściłem - powiedział nam
    Bogdan Piaścik.
    TP SA już wielokronie próbowała wchodzić na prywatną działkę Piaścika,
    ostatni raz byli w poniedziałek.
    - Nie mogę ich cały czas pilnować, chyba wynajmę firmę ochroniarską.
    Któregoś roku weszli w noc sylwestrową. Robią to pomimo zakazu sądowego.
    Przedwczoraj wracając z zakupów zobaczyłem na swojej działce kilka
    samochodów i około 70 pracowników Telekomunikacji. Przepędziłem ich czym
    prędzej. Przedstawicielka TP SA przyjechała tu tylko po to, aby mnie
    obrazić, trzasnęła drzwiami samochodu i odjechała - relacjonuje właściciel.
    Sprawą zainteresowana jest również policja. Felerną działkę odwiedziła już
    nawet brygada antyterrorystyczna.
    - Policja mnie wylegitymowała i próbowała przesłuchać. Telekomunikacja
    Polska zamiast załatwić ze mną sprawę jak należy, uważa, że łatwiej i
    taniej jest zaangażować policję, komendanta miejskiego i powiatowego,
    antyterrorystów, prokuratora, wojewodę , bo może któryś z nich będzie
    tańszy i postawi odpowiednią pieczątkę. Przecież w tej sytuacji to ja
    zasługuję na ochronę prawną. To, że telefony nie działają, to wyłącznie
    wina telekomunikacji - powiedział nam Piaścik.
    Zapewnił też, że przez 15 lat to on sponsorował te połączenia, które
    właśnie przestały działać.
    - "Tepsa" będzie próbowała uruchomić swoje wielkie wpływy. Zdaję sobie
    sprawę, że toczę walkę z Goliatem, ale jak spadać, to z dużego konia. Nie
    dam sobie dmuchać w kaszę - zapowiada Bogdan Piaścik.
    Jedyne rozwiązanie sprawy to porozumienie, ugoda, która przyniesie korzyść
    nam wszystkim. Jeśli Kaczyński mógł dogadać się z Gudzowatym, to czemu
    Piaścik ma nie porozumieć się z Telekomunikacją Polską.
    - Jestem otwarty na wszelkie propozycje - dodaje na koniec Bogdan Piaścik.

    Postępowanie w tej sprawie
    Około godz. 13.30 w poniedziałek Komenda Powiatowa Policji została
    powiadomiona, że w Markach przy ul. Piłsudskiego, w pobliżu stacji paliw
    Shell został uszkodzony kabel telekomunikacyjny. Na miejsce natychmiast
    pojechała grupa operacyjno-dochodzeniowa, a wraz z nią komendant powiatowy
    policji. Kabel został uszkodzony w nocy, w wykopie wykonanym tydzień-dwa
    wcześniej. Nad wykopem funkcjonariusze zastali właściciela działki, na
    której doszło do uszkodzenia. Właściciel uniemożliwił pracownikom TP SA
    usunięcie szkody, a pracownika tej firmy, dyrektorkę rejonu, wezwał do
    opuszczenia terenu.
    Właściciel, Bogdan Piaścik przedstawił policji prawomocny wyrok sądu
    nakazujący TP SA usunięcie urządzeń z jego nieruchomości.
    Postępowanie w tej sprawie prowadzi Sekcja dochodzeniowo-śledcza z KPP
    Wołomin.

    Działają alarmowe
    Wicestarosta wołomiński Grzegorz Dudzik powiedział, że dla instytucji,
    którą reprezentuje najważniejsza była łączność telefonów alarmowych, tych
    zaczynających się od 99, czyli pogotowia, straży, policji.
    - Sprawdziliśmy - powiedział wicestarosta - i na szczęście te numery
    działają.

    Telekomunikacja Polska SA przysłała do redakcji komunikat prasowy:

    Przecięcie łączy w Markach k. Warszawy - 20 tys. odciętych linii
    20 tys. Klientów TP, w tym wiele firm, straciło w poniedziałek łączność w
    wyniku przecięcia kabli telefonicznych w Markach k. Warszawy. Zrobił to
    właściciel posesji, pod którą przebiega infrastruktura telekomunikacyjna.
    Uniemożliwia on także usunięcie awarii odmawiając wpuszczenia ekipy
    naprawczej na swój teren. Podejmowane są starania, aby doprowadzić do jak
    najszybszego przywrócenia łączności. Przecięte zostały 4 kable
    światłowodowe, dwa kable okręgowe i dwa kable miejscowe. Mieszkańcy
    miejscowości Marki, Ząbki i Zielonka (ok. 18,5 tys. linii zaczynających się
    od cyfr 762..., 771..., 781....) nie mogą wykonywać połączeń
    międzymiastowych, międzynarodowych i strefowych, a jedynie połączenia
    lokalne. Podobny problem mają także działające tam firmy, m.in. Centrum
    Handlowe M1, Makro Cash And Carry, Tchibo, Fortis Bank, Wojskowy Instytut
    Technik Uzbrojenia.
    Kable telekomunikacyjne, a także energetyczne, zostały położone w tamtej
    okolicy w latach 1985-1993 przez Zarząd Dróg Publicznych na terenach
    przeznaczonych do wykupu pod przebudowę drogi E-12. Roboty te miały
    wszelkie wymagane zezwolenia. Właściciel jednej z działek, której
    ostatecznie nie wykupiono, zwrócił się do sądu o nakazanie usunięcia
    infrastruktury z jego terenu. Sąd Rejonowy w Wołominie wydał taki wyrok w
    listopadzie 2002 r. nie nadając mu jednak klauzuli wykonalności. Zabronił
    jednocześnie TP wykonywania jakichkolwiek prac bez zgody właściciela
    terenu. TP zadeklarowała przeniesienie spornych łączy do końca 2003r., gdyż
    jest to inwestycja kosztowna i pracochłonna. Od początku powstania sporu TP
    deklaruje wolę jego zakończenia na drodze porozumienia i ugody.

    Grzeją się telefony
    W wołomińskiej telekomunikacji drugi dzień urwanie głowy. - Niezadowoleni
    klienci dzwonią bez przerwy, aż "grzeją się telefony", stwierdziła obrazowo
    pani z biura napraw. Jej zdaniem, jak pamięta, na tym terenie jeszcze nigdy
    nie było tak poważnej i tak długotrwałej awarii. Owszem, zdarzały się
    awarie dwu, trzygodzinne, ale nigdy dłuższe.

    Do sądu i prokuratury
    We wtorek, tuż po godzine 13. skontaktowaliśmy się z biurem prasowym TP SA.
    Dowiedzieliśmy się, że Telekomunikacja już podjęła działania i zakłada
    tymczasowe łącza, aby obejść miejsca awarii. Pełna łączność powinna być w
    ciągu kilku, kilkunastu godzin.
    Natomiast dziś TP SA wystąpiła do Sądu Rejonowego w Wołominie o wydanie
    nakazu wejścia na działkę pana Piaścika. Ponadto wystąpiła do prokuratury o
    zabezpieczenie mienia Telekomunikacji, które znajduje się na tej działce.
    Na pytanie, kto pokryje szkody, jakie bez wątpienia poniosły liczne
    prywatne firmy i instytucje na tym terenie z powodu braku łączności
    dowiedzieliśmy się, co następuje. Takie firmy powinny szkody zgłosić do TP
    SA - ta wskaże adresata roszczeń.
    Krystyna Chwedeńczuk, Agata Bochenek,
    Jakub Pietrzak

  • 60. Data: 2011-08-25 14:54:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    > Jak się okazało problem został rozwiązany po telefonie do Enei

    Ale mieli zgodę czy nie ?

    > I wystarczył 1 telefon aby go rozwiazać

    Ale naruszyli czy nie ?

    > Jak myslisz ile/jakie odszkodowania ma szansę uzyskać autor wątku?

    Adekwatne do strat. Przecież nie oderwane.

    > Piszesz dobrze bo nie Ty tracisz czas na pisanie pism, wizyty na policji i
    > u prokuratorów.

    Za te wizyty można akurat odzyskać.