  • 1. Data: 2011-08-19 19:54:19
    Temat: Przewód ENEA przez prywatną działkę
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    Witam

    Przydarzyła się taka oto sytuacja. Mam działkę budowlaną, przez którą w dniu
    dzisiejszym ekipa z ENEA wykopała rów w celu położenia przewodów do
    kolejnych działek. Rów jest wykopany około 1m od granicy działki. Niestety
    nie udało mi się Panów złapać na gorącym uczynku :(.

    Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jak rozwiązać ten problem ?

    Dodam, że nie chcę mieć żadnego przewodu na swojej działce i nie dałem nigdy
    nikomu takiej zgody.

    Z poważaniem
    Klem

  • 2. Data: 2011-08-19 22:31:37
    Temat: Re: Przewód ENEA przez prywatną działk
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "E" <...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jak rozwiązać ten problem ?
    >
    > Dodam, że nie chcę mieć żadnego przewodu na swojej działce i nie dałem

    Powiadomić PINB o wykonaniu robót bez zezwolenia.

  • 3. Data: 2011-08-19 22:34:57
    Temat: Re: Przewód ENEA przez prywatną działkę
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-08-19 21:54, E pisze:
> [...]
    > nie udało mi się Panów złapać na gorącym uczynku :(.
    >
    > Co mogę zrobić w takiej sytuacji? Jak rozwiązać ten problem ?

    Przede wszystkim nie próbuj zniszczyć tych kabli bo to jest majątkiem
    tej firmy. Zastanów się czy to rzeczywiście jest problem i w czym ci
    przeszkadza oraz czy te kabe nie będą tobie mogły służyć w przyszłości.

    > Dodam, że nie chcę mieć żadnego przewodu na swojej działce i nie dałem nigdy
    > nikomu takiej zgody.

    Raczej nie sądzę aby udało ci się wygrać sprawę a możesz jedynie narobić
    sobie wstydu lub wrogów bo te kable zasilają czyjeś domy.
    Pomyśl o zasadach współżycia społecznego oraz przeczytaj o służebności
    przesyłu i inwestycji celu publicznego.

    Czesławek

  • 4. Data: 2011-08-20 04:02:17
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Czesławek" <c...@o...wytnij.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie wstydu lub wrogów bo te kable zasilają czyjeś domy.
    > Pomyśl o zasadach współżycia społecznego oraz przeczytaj o służebności

    Wyżej jest klasyczne "pieprzenie" będące skutkiem wdrażania mentalności
    bolszewickiego lekceważenia prawa własności!!

    Ad rem:
    Oczywiście mogą nieznani sprawcy uszkodzić ten kabel, bo, skoro nikt o tym
    ciebie nie zawiadamiał, nie byłes w stanie sprawować nad nim nadzoru.
    Ale tego nie polecam ;-))
    Niejasne jest w jaki sposób ekipa weszła na twoją OGRODZONĄ działkę.
    Jednak obawiam się, ze ostatecznie mogą cię przymusić do tolerowania takiego
    przewodu, tym bardziej , że leży on nieomal przy ogrodzeniu, a więc zapewne
    w małym stopniu zakłóca uzytkowanie nieruchomości. Niemniej nawet z ta
    świadomością powinieneś niezwłocznie:
    1.zażadać pisemnie od ENEI usunięcia tego kabla i przywrócenie działki do
    stanu pierwotnego
    2. zawiadomić policje o włamaniu
    3. zawiadomić PINB o bezprawnym wykonaniu robót.
    Te wszystkie czynności ostatecznie dadzą ci lepsza pozycję do wytargowania
    odpowiednio wysokiej opłaty za ustanowieniue służebności, gdy tego nie
    będzie można uniknąć (tj gdy Enea udowodni, ze tu akurat kabel musi
    przeciągnąć)

  • 5. Data: 2011-08-20 05:47:36
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    o włamaniu
> [...]
    > odpowiednio wysokiej opłaty za ustanowieniue służebności, gdy tego nie
    > będzie można uniknąć (tj gdy Enea udowodni, ze tu akurat kabel musi

    Nie musi przez moją działkę, poprostu nie chciało im się wycinać krzaków :(

  • 6. Data: 2011-08-20 05:58:37
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    Niemniej nawet z ta
> [...]
    > odpowiednio wysokiej opłaty za ustanowieniue służebności, gdy tego nie
    > będzie można uniknąć (tj gdy Enea udowodni, ze tu akurat kabel musi

    ad. 1. w pn wysyłam poleconym
    ad. 2. działka jest nieogrodzona. zadzwonić na policję, poprosić ich o
    przyjazd i spisanie .... ?
    ad. 3. PINB zawiadomie tel. + poleconym

    jak zgłosić na policję, tak aby było dobrze ?
    chciałym przerwać kontynuację ich robót, jak to zrobić ?

  • 7. Data: 2011-08-20 06:12:22
    Temat: Re: Przew?d ENEA przez prywatn? dzia?k?
    Od: Twat <n...@o...pl>

    > ad. 1. w pn wysy?am poleconym

    ja bym się nie śpieszył, znajomy miał podobną sytuację, kupił działkę
    jako pierwszy później po latach inni się dobudowywali, wystąpił problem
    z upierdliwym sąsiadem któremu wszystko się nie podobało od wysokości
    płotu po umiejscowienie garażu zasłaniające jemu widok, przypomniał
    sobie o kablu i powiedział krótko: jeżeli dalej będzie pyszczył to
    chlaśnie mu zasilanie

  • 8. Data: 2011-08-20 09:08:55
    Od: "Grupy dyskusyjne" <h...@k...onet.pl>

> [...]
    > ad. 3. PINB zawiadomie tel. + poleconym
    >
    > jak zgłosić na policję, tak aby było dobrze ?
    > chciałym przerwać kontynuację ich robót, jak to zrobić ?
    Wszystkie pisma poleconym i z potwierdzeniem odbioru.
    ZK

  • 9. Data: 2011-08-20 12:04:30
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 20-08-2011 o 00:34:57 Czesławek <c...@o...wytnij.pl> napisał(a):

> [...]
    > sobie wstydu lub wrogów bo te kable zasilają czyjeś domy.
    > Pomyśl o zasadach współżycia społecznego oraz przeczytaj o służebności

    Slużebność przesyłu tylko w przypadku gdy nie było innej możliwości
    poprowadzenia kabla.
    Poza tym odpowiedni organ informuje najpierw strany zainteresowane iż
    takowa
    inwestycja będzie prowadzona. Mamy jeszcze spadek wartości gruntu w
    związku z tym
    kablem, za co można domagać się wyrównania

    leon
    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem

  • 10. Data: 2011-08-20 16:57:23
    Od: Czesławek <c...@o...wytnij.pl>

    W dniu 2011-08-20 14:04, leon pisze:

> [...]
    > związku z tym
    > kablem, za co można domagać się wyrównania

    W mojej ocenie po prostu wożenie się po sądach jest nieopłacalne.
    Czy na pewno spadek wartości? Można uznać że działka została wręcz
    "uzbrojona". Pozatym najprawdopodobniej te kable nie będą w żaden sposób
    utrudniały korzystania z działki bo i tak nic nie będzie budowane w
    miejscu, w którym są ułożone.

    OT

    Na drodze często się zastanawiam skąd się biorą idioci, którzy w korku
    stają na pasach, stają na skrzyżowaniu uniemożliwiając wyjazd z drogi
    prostopadłej lub wjazd na tą drogę, nie wpuszczają w kolejkę
    wyjeżdzających z drogi prostopadłej oraz takich, którzy pchają się na
    trzeciego by wyprzedzić jeden samochód a potem i tak utknąć w sznurku aut.
    W Polsce coraz więcej znieczulicy i każdy robi tak jakby żył tylko dla
    siebie. Społeczeństwo jest kompletne rozbite - kapitalizm przez kilka
    lat zrobił to, czego nie udało się zrobić komunizmowi przez lat
    kilkadziesiąt.

    Czesławek