  • 1. Data: 2011-08-18 14:50:50
    Temat: bezprawne uzytkowanie garazu
    Od: T...@s...in.the.world

    Witam,
    Jest sobie garaz dzierzawiony od gminy. Od 30-40 lat.
    Co miesiac jest uiszczana stosowna oplata.
    Na poczatku roku przyszly poczta nowe stawki oplat i takie byly
    systematycznie placone.
    Ale wlasnie przyszlo pismo z Gminy, ze poprzednia umowa wygasla w
    styczniu br i prosza o podpisanie nowej umowy.
    OK
    Ale przyszlo tez wezwanie do platnosci 900zl tytulem kary za bezprawne
    (bo bez umowy) uzytkowanie tegoz garazu?
    I co z tym mozna zrobic?
    Na zdrowy rozum (i poczucie sprawiedliwosci) to granda jakas.
    :-(
    TA

  • 2. Data: 2011-08-18 14:58:49
    Temat: Re: bezprawne uzytkowanie garazu
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    net.pl...
> [...]
    > (bo bez umowy) uzytkowanie tegoz garazu?
    > I co z tym mozna zrobic?
    > Na zdrowy rozum (i poczucie sprawiedliwosci) to granda jakas.

    Odpisać im, że skoro nadal użytkowałeś garaż bez ich sprzeciwu to umowa
    była zawarta, tylko nie na piśmie. Jak im jest potrzebna pisemna, to ich
    sprawa. Ty płaciłeś zgodnie z umową.

  • 3. Data: 2011-08-18 16:55:57
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j2j9i6$l8a$1@inews.gazeta.pl>,
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Odpisać im, że skoro nadal użytkowałeś garaż bez ich sprzeciwu to umowa
    > była zawarta, tylko nie na piśmie. Jak im jest potrzebna pisemna, to ich

    Ale jak to jest ze tak powiem, dejure?

    BTW to naprawde nie ja.
    TA

  • 4. Data: 2011-08-18 17:36:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2011, T...@s...in.the.world wrote:

> [...]
    > Ale przyszlo tez wezwanie do platnosci 900zl tytulem kary za bezprawne
    > (bo bez umowy) uzytkowanie tegoz garazu?

    Obawiam się, że "kara" nie jest "karna", tylko "umowna".
    I że wynika z poprzedniej umowy, w której było takie zastrzeżenie
    zaakceptowane przez najemcę.
    Obejrzałeś tę umowę?
    Jakiś zapis w rodzaju "trzykrotność czynszu"...

    > I co z tym mozna zrobic?

    Jeśli jest tak jak myślę, to niewiele :(

    > Na zdrowy rozum (i poczucie sprawiedliwosci) to granda jakas.

    Można się zgodzić.
    Nie wiem czy nie da się znaleźć jakiegoś przepisu, który
    zobowiązywałby do uprzedniego powiadomienia konsumenta
    o pojawieniu się długu, wzorem specprzepisów dla dostawców
    mediów.
    Ale obawiam się że nie ma.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2011-08-18 17:40:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Aug 2011, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał
    [...]
    > Odpisać im, że skoro nadal użytkowałeś garaż bez ich sprzeciwu to umowa była
    > zawarta, tylko nie na piśmie.

    Wygląda zachęcająco (647 KC), ale pytanie czy to przejdzie w przypadku
    który podejrzewam (patrz poprzedni post) - że w poprzedniej umowie
    było zastrzeżenie, że jeśli nie "zda" pomieszczenia z terminem upływu
    umowy to wynajmującemu przysługuje np. 3-krotność czynszu?

    > Jak im jest potrzebna pisemna, to ich sprawa.
    > Ty płaciłeś zgodnie z umową.

    Ale my znamy tylko kawałek z tej umowy :)

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-08-18 17:50:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > umowy to wynajmującemu przysługuje np. 3-krotność czynszu?

    > Ale my znamy tylko kawałek z tej umowy :)

    Moim zdaniem w sytuacji gdy właściciel nie zaprotestował przeciwko dalszemu
    użytkowaniu oraz podał cenę, to każdy sąd przyzna, że pytający mógł
    zakładać, że jego wolą jest dalsze trwanie stosunku najmu.

  • 7. Data: 2011-08-19 08:07:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Moim zdaniem w sytuacji gdy właściciel nie zaprotestował przeciwko dalszemu
    > użytkowaniu

    Hm... zaprotestował - teraz :)
    I zażądał uregulowania należności wg *poprzedniej* umowy oraz zaoferował
    zawarcie nowej.
    Problem właśnie w podejrzewanym zapisie *umownym* w poprzedniej umowie,
    nie w regulacji ustawowej, bo tu IMHO miałbyś zupełną rację.

    > oraz podał cenę,

    "przypomniał o należnej opłacie umownej".
    Coś w tym stylu, jak jazda autobusem dalej lub dłużej niż bilet
    przewiduje :]
    Cena jest za dalsze użytkowanie *po* podpisaniu umowy.
    Wszystko co wcześniej - do rozliczenia wg poprzedniej umowy.

    > to każdy sąd przyzna, że pytający mógł zakładać,
    > że jego wolą jest dalsze trwanie stosunku najmu.

    Nie zaprzeczam że argumentacja wygląda zgrabnie :)
    Ale obawiam się istnienia zapisu nt użytkowania po zakończeniu
    okresu w poprzedniej umowie, IMVHO wtedy wygrana nie będzie
    wcale oczywista. Znaczy nie bedzie oczywiste kto wygra.
    A "administracje" mają w zwyczaju dodawać zapisy w stylu
    "trzykrotność czynszu" lub podobne.

    Może wątkotwórca wyjaśni co tam mieli zapisane.
    Jak nic, to się z wątku cichcem wyprowadzam ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2011-08-19 10:17:22
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    to moze ja napisze teraz slowo:
    sa zapisy ustawowe, ktore mowia o automatycznym przedluzaniu umowy
    dzierzawy.
    moj ojciec ma aktualnie bardzo trudny temat od jakichs 2 lat wlasnie apropos
    garazu.
    poszukaj w przepisach nt. dlugosci dzierzawy itp. jesli nie znajdziesz nic
    to napisz to zapytam ojca i zacytuje Ci artykuly lub przynajmniej numerki.

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 9. Data: 2011-08-20 15:25:38
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <Pine.WNT.4.64.1108190959500.3952@quad>,

    > Może wątkotwórca wyjaśni co tam mieli zapisane.
    > Jak nic, to się z wątku cichcem wyprowadzam ;)

    OK
    Dzisiaj bede mial jakies blizsze informacje.

    TA

  • 10. Data: 2011-08-20 15:42:20
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <j2ldap$fad$1@news.onet.pl>,
    "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > to napisz to zapytam ojca i zacytuje Ci artykuly lub przynajmniej numerki.

    Ojej, nie badz taki.
    Dawaj!

    TA