  • 41. Data: 2011-08-22 12:52:12
    Temat: Re: Przewód ENEA przez prywatną działkę
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "ja" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Oj, chyba nie. Projekt wykonawczy wykonuje się na podstawie aktualnych map.
    >Projekt najczęściej na "dostępnych" za darmo.
    >Raczej nie mają zgody, bo dostałby pismo.
    >Wg. mnie typowy przykład kradzieży

    Od razu kradzież. Może od razu rozstrzelać przedstawiciela wykonawcy.
    I uważasz że od razu trzeba lecieć na policje prokurature i Bóg wie gdzie
    jeszcze?
    A może wystarczy telefon do Enei i ktoś od nich przyjedzie i każe wykonawcy
    poprowadzić kabel prawidłowa trasa jeśli ta jest niezgodna z
    projektem/ustaleniami.
    Przecież to może być zwykła pomyłka/zaniedbanie wykonawcy i może to zostać
    szybko i sprawnie poprawione bez sądów prokuratur i listów poleconych za
    potwierdzeniem odbioru.

    Do autora watku:

    Proszę informuj na bieżąco jak sprawa wygląda.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 42. Data: 2011-08-22 13:38:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Sie, 06:13, "E" <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Dziś składam zawiadomienie na policję i nadzoru budowlanego.

    Nie zapomnij dać znać jak to się potoczyło dalej :>

    Pzdr.
    L.

  • 43. Data: 2011-08-22 14:26:33
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Kris" <k...@w...pl>

    > I właśnie dlatego zamiast od Policji, Poczty, prokuratury itp radzę zacząć
    > od wizyty w Enei
    > Bo np może się okazać ze maja wszelkie wymagane zgody.

    Jak mogą mieć wszystkie wymagane zgody skoro nie mają zgody właściciela ?

    > A jeśli nie mają to wtedy dopiero jest problem i trzeba go rozwiązać

    Też o to chodzi, że problem już jest. Polega na naruszeniu prywatnej
    własności.

    > I jeśli monter z tepsy przyjdzie ten światłowód ciągnąc to polecisz od
    > razu do prokuratora czy może najpierw po ludzku zapytasz tepsę go na
    > jakiej podstawie i za czyja zgoda włażą Tobie do salonu?

    Wszystko co jest sens robić to powiadomić naruszającego o nielegalnym
    korzystaniu z nieruchomości i zgłosić na policję. Bo jakkolwiek mógł się
    pomylić itp itd to przysługuje odszkodowanie, którego słuszność jakoś trzeba
    wykazać.

    > Chyba się nie rozumiemy. Nigdzie nie napisałem że działania Enei były ok
    > i że trzeba ich po rękach całować za to że zechcieli kabel zakopać.
    > Ale uważam ze autor wątku powinien zacząć chociażby od telefonu do Enei i
    > zapytać co i jak. Straciłby na to tyle samo czasu co na napisanie posta.

    I g.. by się dowiedział.

    > A być może po jego telefonie ktoś z Enei "wyprostowałby" by działania
    > wykonawcy który jak pisze autor ominął krzaki i skarpę i kopał na działce
    > autora.

    Ty nie wiesz o czym mowa. Te firmy mają w nosie prawa własności.

    I bardzo dobrze.

  • 44. Data: 2011-08-22 14:43:06
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]
    > Przecież to może być zwykła pomyłka/zaniedbanie wykonawcy i może to
    > zostać szybko i sprawnie poprawione bez sądów prokuratur i listów

    A tak panowie polatają do prokuratury na przesłuchania, potłumaczą się,
    być może zapłacą grzywnę, wykonawca dostanie po dupie za brak nadzoru. I
    następnym razem widząc 3 metrowe chaszcze ochoczo się wezmą do ich
    wycinania, zamiast nielegalnie ułatwiać sobie pracę. Najdłużej pamięta się
    to co jest dolegliwe i boli. Zwyczajny opierdol mogli by za szybko
    zapomnieć.

  • 45. Data: 2011-08-22 14:48:40
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Kris" <k...@w...pl>

    > A ska wiadomo że nie ma tych uzgodnień.

    Bo jakby były to by tu nie pisał.

    > Może były robione np wcześniej.

    Może były, ale nie z właścicielem.

    > Padają tu od razu rady typu zgłoszenie włamania, pisma polecone itp a
    > zacząć trzeba od najprostszej rzeczy-* podejść do energetyki i zapytać co
    > i jak

    Zacząć trzeba od poinformowania o naruszeniu naruszającego i policję.

    > Może poinformowali? Tego tez nie wiemy. Może nie odbierał pism itp.

    Może poinformowali, ale zgody nie uzyskali, więc jadą na dziko.

  • 46. Data: 2011-08-22 15:04:22
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-08-22 16:48, John Kołalsky pisze:

    > Zacząć trzeba od poinformowania o naruszeniu naruszającego i policję.

    No i Sąd. Ostateczny. :(

    --
    spp

  • 47. Data: 2011-08-22 21:14:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 22.08.2011 14:46, Kris pisze:

    > I jeśli monter z tepsy przyjdzie ten światłowód ciągnąc to polecisz od
    > razu do prokuratora czy może najpierw po ludzku zapytasz tepsę go na
    > jakiej podstawie i za czyja zgoda włażą Tobie do salonu?

    Najpierw po ludzku go wyp*.*lić na zbitą mordę broniąc prawem
    chronionego miru domowego.

    Tudzież ująć do przyjazdu policji.

  • 48. Data: 2011-08-23 04:24:57
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    > Podejdź do Enei i sprawdź co i jak. Być może jednak maja zgodę na
    > przeciągnięcie tego kabla(poprzedni właściciel itp)

    Ustanowienie służebności gruntowej wpisuje się do KW. Jesli nie ma wpisu to
    taka nawet "papierkowa" zgoda nie jest wiążąca dla następnych właścicieli
    (chyba, ze się udowodni, ze o niej wiedział)

  • 49. Data: 2011-08-23 05:42:09
    Od: "E" <...@p...onet.pl>

    > Do autora watku:
    >
    > Proszę informuj na bieżąco jak sprawa wygląda.

    Sprawa załatwiona

    1. Zgłosiłem wczoraj sprawę tel. do nadzoru budowlanego (godz. 7:45)
    2. Zgłosiłem wczoraj sprawę tel. do ENEA z informację że już byłem w
    nadzorze budowlanym i planuję złożyć zawiadomienie na policji (godz: 8:10)
    3. O godzinie 12:00 wszystko było posprzątane ( usunięta bednarka, rów
    zakopany, dużo tel. z przeprosinami itd itp )

    Okazało się, że podwykonawca poszedł na łatwiznę, bo musiałby usuwać skarpę
    i krzaki. :(

    Dziękuję za pomoc :)

    Klem

  • 50. Data: 2011-08-23 13:06:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >zakopany, dużo tel. z przeprosinami itd itp )

    >Okazało się, że podwykonawca poszedł na łatwiznę, bo musiałby usuwać skarpę

    I widzisz wystarczył telefon do Enei i sprawa załatwiona.
    A tu Tobie radzili pisma polecone za potwierdzeniem itp na policję do
    prokuratora i wszystkich świętych.
    W zakładach typu Enea itp tez pracują rozsądni ludzie i można sprawę
    polubownie wyjaśnić.
    Nie rozumiem pieniaczy którzy np tu na tej grupie radzili Tobie od razu
    Policję, prokuratora, nadzór itp.