  • 11. Data: 2006-05-23 11:19:17
    Temat: Re: Prowizja za zakup mieszkania
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrne75n4d.6fs.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > Ależ jakich to karygodnych praktyk dopuściło się biuro, że zaraz
    > zostanie pozamiatane?

    <nie wycinam całości by widać było przebieg>
    Praktyki omawianego biura ( w oczach PLW):
    bez wychodzenia z biura/domu/kafejki.... wykonanie telefonu do osób się
    ogłaszających w celu zdobycia adresu; czychanie na zagubionego kupującego;
    korespondencja z nim via fax/@ i podanie adresów; zagarnięcie prowizji.

    no sooory, ale ja jakoś inaczej wyobrażam sobie pracę biur p.n.
    ale tak to już u nas jest: zarobić ale się nie narobić.

    a tak nawiasem, to zanim człowiek podpisał umowę z biurem to osoba
    sprzedająca musiała gdzieś się ogłosić by to biuro ją znalazło
    (prawdopodobne - nie pewne) więc zawsze można się na to ogłoszenie powołać

    PLW

  • 12. Data: 2006-05-23 11:59:57
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-23, PLW <logo> wrote:

> [...]
    > ogłaszających w celu zdobycia adresu; czychanie na zagubionego kupującego;

    No i gdzie w tym przebiegu widzisz "wykonanie telefonu do osób się
    ogłaszających w celu zdobycia adresu"; i "czychanie na zagubionego
    kupującego" - zresztą co to niby oznacza?

    > korespondencja z nim via fax/@ i podanie adresów;

    Cóż zdrożnego jest w takiej komunikacji?

    >zagarnięcie prowizji.

    A w tym co?

    > no sooory, ale ja jakoś inaczej wyobrażam sobie pracę biur p.n.
    > ale tak to już u nas jest: zarobić ale się nie narobić.

    I dlatego, że ty sobie wyobrażasz inaczej, to ktoś to biuro
    "pozamiata"?

    > a tak nawiasem, to zanim człowiek podpisał umowę z biurem to osoba
    > sprzedająca musiała gdzieś się ogłosić by to biuro ją znalazło
    > (prawdopodobne - nie pewne) więc zawsze można się na to ogłoszenie powołać

    No i co jak już się powoła?

    Renata

  • 13. Data: 2006-05-23 12:01:29
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-23, PLW <logo> wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrne75n14.6fs.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > czy faks jest dokumentem?

    A jaki związek ma to pytanie z faktem, że pytający się podpisał?

    Renata

  • 14. Data: 2006-05-23 13:17:53
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrne75uci.8m4.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...
    ciach ciach

    > No i co jak już się powoła?

    to, że umowy tego typu nie działają raczej wstecz i może iść do sądu

    PLW

  • 15. Data: 2006-05-23 13:27:42
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-23, PLW <logo> wrote:

> [...]
    waw.pl...
    > ciach ciach

    > to, że umowy tego typu nie działają raczej wstecz i może iść do sądu

    Gdzie tu masz umowę działającą wstecz?

    Renata

  • 16. Data: 2006-05-23 16:48:35
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrne763h3.a8v.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > Gdzie tu masz umowę działającą wstecz?

    jeżeli powoła się na datę, sprzed podpisania umowy, ogłoszenia w oparciu o
    które odwiedził mieszkanie to uważam, że adres przesłany @ z tym samym
    kontaktem - gdzie już był nie zobowiązuje go nawet do podejmowania dyskusji
    z biurem, które żada od niego prowizji "adres znałem już wcześniej z
    gazety" - pisze
    nie widzisz tu próby wymuszenia?

    PLW

  • 17. Data: 2006-05-23 18:54:25
    Od: "Bartek" <g...@w...pl>

    > czy faks jest dokumentem?

    A czy ten email z adresami jest dokumentem?
    Niedawno kupowałem mieszkanie przez agencję i przy
    okazji oglądania każdego mieszkania _podpisywałem_
    że ten adres obejrzałem z agencją.
    Bo tak to trochę głupio, wyślą całą swoją bazę danych
    plus wszystkie adresy znalezione w gazecie i nic w
    mieście bez nich nie kupisz?

    Pozdrówka
    Bartek

  • 18. Data: 2006-05-23 19:03:43
    Od: Andrzej Lawa <alawa@temporary_unavailable.none>

    Zagubiony wrote:
    > znaczy na papierze - tylko faks - adresy przesłali mailem. Nie chcę się z
    > nikim sądzić i niczego udowadniać. Jeśli są podstawy prawne aby wnieść

    To oni musieliby udowodnić, że ich roszczenie jest zasadne.

  • 19. Data: 2006-05-23 19:08:59
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-05-23, PLW <logo> wrote:

> [...]
    > kontaktem - gdzie już był nie zobowiązuje go nawet do podejmowania dyskusji
    > z biurem, które żada od niego prowizji "adres znałem już wcześniej z

    Nie widziałam tej umowy, ale standardowo jest tak, że jeśli kupisz
    mieszkanie, którego adres dostaniesz od agencji, to płacisz prowizję.
    Nikogo nie interesuje, że to mieszkanie już widziałeś, albo okazało
    się mieszkaniem kolegi z pracy. Jeżeli klient umowę podpisuje, to w
    jego interesie jest zadbać o to, by nie dostać oferty, którą już
    bierze pod uwagę. Te same oferty krążą w dziesiątkach biur,
    może się zdarzyć zagubiony i mało rozgarnięty klient kupi mieszkanie,
    którego adres podało mu 5 różnych biur, więc tylko w jego interesie
    jest ustrzec się przed tym, żeby nie płacić 5 prowizji.

    > nie widzisz tu próby wymuszenia?

    Nie widzę. Widzę gapowatość zagubionego.

    Renata

  • 20. Data: 2006-05-24 10:20:00
    Od: "PLW" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał

    <ciach>

    widzę, że tej wiosny A.N. wychodza z siebie :-))
    Czytałaś może post ok 20 pozycji po tym? "
    Umowa na wyłączność z ag. nieruchomości"

    Ludzie sią niesamowici..

    PLW