eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 4

  • 1. Data: 2006-05-22 20:33:57
    Temat: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
    Od: "Tomek" <m...@m...pl>

    Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
    okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
    sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
    z winy uzytkownika).

    Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
    towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
    powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.

    Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
    sprawdzic? Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
    wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
    wydania byl zgodny z umową?

    Pozdrawiam.



  • 2. Data: 2006-05-22 21:12:20
    Temat: Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
    Od: ...@...c

    Dnia Mon, 22 May 2006 22:33:57 +0200, Tomek napisał(a):

    > Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
    > okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
    > sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
    > z winy uzytkownika).

    klient może się domagać nawet do 2 lat


    > Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
    > towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
    > powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.
    > Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
    > sprawdzic?

    zaraz, zaraz - na jakiej podstawie wiesz że towar był zgodny z umową skoro
    go nawet nie przyjąłeś?

    > Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
    > wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
    > wydania byl zgodny z umową?

    To że przyjmujesz towar nie oznacza uznania reklamacji a jedynie
    uruchomienia terminu rozpoczynającego tę drogę radzę go przyjąć bo w sądzie
    obróci się to przeciw tobie.
    Po prostu przyjmij, sprawdz i w ciągu 14 dni odpowiedz. Jeżeli klient się z
    tym nie zgadza to niech cię pozywa do sądu na swój koszt.




    --
    pozdrawiam,


  • 3. Data: 2006-05-22 21:16:07
    Temat: Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 22 May 2006 22:33:57 +0200, Tomek napisał(a):

    > Jak powinna zachowac sie nasza firma?

    Olać

    > Czy musimy przyjac towar aby go sprawdzic?

    Nie. Aczkolwiek dobrowolnie możecie przyjąć, a potem wystawić rachunek za
    sprawdzenie sprzętu.

    > Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
    > wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
    > wydania byl zgodny z umową?

    Możecie odmówić.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl
    Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.


  • 4. Data: 2006-05-22 21:16:46
    Temat: Re: Problem z klientem - gwarancja, niezgodnosc
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tomek napisał(a):
    > Sprzedalismy jako firma osobie prywatnej sprzet elektroniczny. Minal juz
    > okres gwarancji, minelo tez juz ponad 6 miesiecy od zakupu. Kupujacy domaga
    > sie teraz naprawy towaru, ktory ulegl awarii (typowe uszkodzenie mechaniczne
    > z winy uzytkownika).

    Podejrzewam ze reklamuje z tytulu niezgodnosci towaru z umowa. Jesli,
    jak piszesz, minelo rzeczywiscie 6 miesiecy od daty zakupu to na
    kupujacym spoczywa obowiazek udowodnienia ze wada produktu istniala juz
    w momencie zakupu.

    > Kupujacy nie przyjmuje do wiadomosci, ze okres gwarancji juz minal, ze
    > towar byl w chwili wydania "zgodny z umową" i ze takie uszkodzenie moglo
    > powstac tylko w wyniku nieprawidlowego uzytkowania. - straszy nas sądami.

    Nie musial byc zgodny z umowa :)

    > Jak powinna zachowac sie nasza firma? Czy musimy przyjac towar aby go
    > sprawdzic? Czy tez mozemy odmowic przyjecia towaru, a kupujacy niech sam
    > wynajmuje rzeczoznawcow, ktorzy potwierdzą lub nie, ze towar w chwili
    > wydania byl zgodny z umową?

    Po 6 miesiacach, od daty zakupu, to na kupujacym spoczywa obowiazek
    udowodnienia ze wada istniala w momencie zakupu.


    --
    Pozdrawiam
    Jacek

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1