    From: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prowizja za zakup mieszkania
    Date: Tue, 23 May 2006 19:08:59 +0000 (UTC)
    Sender: m...@a...atcom.net.pl

    On 2006-05-23, PLW <logo> wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrne763h3.a8v.Renata.Golebiowska@90-mo5-2.acn.
    waw.pl...

    > jeżeli powoła się na datę, sprzed podpisania umowy, ogłoszenia w oparciu o
    > które odwiedził mieszkanie to uważam, że adres przesłany @ z tym samym
    > kontaktem - gdzie już był nie zobowiązuje go nawet do podejmowania dyskusji
    > z biurem, które żada od niego prowizji "adres znałem już wcześniej z
    > gazety" - pisze

    Nie widziałam tej umowy, ale standardowo jest tak, że jeśli kupisz
    mieszkanie, którego adres dostaniesz od agencji, to płacisz prowizję.
    Nikogo nie interesuje, że to mieszkanie już widziałeś, albo okazało
    się mieszkaniem kolegi z pracy. Jeżeli klient umowę podpisuje, to w
    jego interesie jest zadbać o to, by nie dostać oferty, którą już
    bierze pod uwagę. Te same oferty krążą w dziesiątkach biur,
    może się zdarzyć zagubiony i mało rozgarnięty klient kupi mieszkanie,
    którego adres podało mu 5 różnych biur, więc tylko w jego interesie
    jest ustrzec się przed tym, żeby nie płacić 5 prowizji.

    > nie widzisz tu próby wymuszenia?

    Nie widzę. Widzę gapowatość zagubionego.

    Renata