  • 1. Data: 2006-05-23 05:13:22
    Temat: Pirackie programy
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Stałem się szczęśliwym posiadaczem ogromnej ilości programów, niewykluczone
    że pirackich.
    Zostały one otóż dołączone do zakupionego na allegro sprzętu: Commodore 64 i
    Amiga.
    Jaki jest status prawny takich zabytków?
    Oprogramowanie jest wyprodukowane mniej więcej w latach 1978-1995. Dokładnie
    niewiem, ponieważ nie udało mi się uruchomić stacji dysków 5,25' :-)
    Dlaczego praktycznie każde oprogramowanie do Commodore i Amigi można za
    darmo ściągnąć ze stron www? Tzn nie stron warezowych, ale miłośników tych
    zabytków.
    Czy tak stare oprogramowanie, wydane jeszcze przed wejściem nowelizacji
    ustawy o prawie autorskim jest tak samo traktowane, jak nielegalny windows?
    W jaki sposób legalnie używać programu z 1980 roku?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2006-05-23 09:26:53
    Temat: Re: Pirackie programy
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4u5mc$p6k$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Jan Werbiński <j...@j...com> wrote:

> [...]
    > Amiga.
    > Jaki jest status prawny takich zabytków?

    Taki sam jak nowszych utworów.

> [...]
    > darmo ściągnąć ze stron www? Tzn nie stron warezowych, ale miłośników tych

    Bo nikt ich nie ściga.

    > Czy tak stare oprogramowanie, wydane jeszcze przed wejściem nowelizacji
    > ustawy o prawie autorskim jest tak samo traktowane, jak nielegalny windows?

    Teoretycznie tak (abolicja była, ale się skończyła).

    > W jaki sposób legalnie używać programu z 1980 roku?

    Poczekać jeszcze 44 lata?

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 3. Data: 2006-05-23 09:37:58
    Od: "Yusek" <y...@w...pl>

    Obiło mi się o uszy, że kopie pirackie programów sprzed 1992 roku są
    legalne. Co wy na to?

  • 4. Data: 2006-05-23 09:48:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Yusek napisał(a):
    > Obiło mi się o uszy, że kopie pirackie programów sprzed 1992 roku są
    > legalne. Co wy na to?

    a mi sie obilo o uszy ze w rosji rowery rozdaja :-) Jak podasz jakies
    zrodlo to powiem co ja na to
    :)

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 5. Data: 2006-05-23 09:54:50
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e4ul9l$6ao$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Yusek" <y...@w...pl>
    wrote:

    > Obiło mi się o uszy, że kopie pirackie programów sprzed 1992 roku są
    > legalne. Co wy na to?

    Mnie się obiło, że wygłaszających takie tezy będą traktować
    elektrowstrząsami.

  • 6. Data: 2006-05-23 13:33:39
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > a mi sie obilo o uszy ze w rosji rowery rozdaja :-) Jak podasz jakies
    > zrodlo to powiem co ja na to

    Kolega chyba mial na mysli "abandonware", jednak podobnie jak autorzy stron
    z tego typu zawartoscia myli sie, albo raczej zostal przez autorow tych
    stron posrednio (stworzyli oni "obiegowa opinie") wprowadzony w blad.
    Wyjasnienie ponizej.

    http://www.awnu.org/faq/scene/pages/ch02s02.html

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 7. Data: 2006-05-23 19:15:20
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jarek Spirydowicz* stuknęła w klawisze
    i oto co powstało:

    > Teoretycznie tak (abolicja była, ale się skończyła).

    No właśnie nie mam pod ręką prawa autorskiego oraz ew. przepisów
    wprowadzających ale jednak aplikacje *zainstalowane* przed datą
    wejścia w życie ustawy podlegały tejże abolicji. Czyżby była ona
    czasowo ograniczona?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    ||| JID:o...@j...org ||| http://olgierd.wordpress.com |||

  • 8. Data: 2006-05-23 20:11:09
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    s.com...
> [...]
    > wprowadzających ale jednak aplikacje *zainstalowane* przed datą
    > wejścia w życie ustawy podlegały tejże abolicji. Czyżby była ona

    No właśnie te dyskietki i kasety (!) z wyglądu są bardzo zabytkowe. Szkoda
    kasować. :-)
    Wydaje mi się, że gdybym to kopiował to łamię prawo, ale nagrane przed
    wejściem prawa autorskiego dla programów są legal. Zostały legalnie nabyte
    dawno temu na bazarze czy w sklepach komputerowych. Np działająca do dziś
    chyba firma TAKT sprzedawała kasety do Commodore. Mam teraz żądać
    odszkodowania od nich za wyprodukowanie pirata?

  • 9. Data: 2006-05-23 21:32:40
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> writes:

    > Taki sam jak nowszych utworów.

    ...tylko nikomu nie chce się tych programów sprzedawać.

  • 10. Data: 2006-05-23 21:51:57
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    p...@g...pl (Piotr Dembiński) writes:

    > ...tylko nikomu nie chce się tych programów sprzedawać.

    Nawiasem mówiąc, to kod źródłowy tych gier mógłby stanowić
    całkiem ciekawą lekturę.