  • 21. Data: 2005-08-25 21:16:44
    Temat: Re: Programy z gazet
    Od: poreba <d...@p...com>

    "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> niebacznie popelnil
    news:deiok3$pl3$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Uzywanie oprogramowanie niezgodnie z licencja jest takim sam
    > naruszeniem wlasnosci jak kopiowanie ( nieautoryzowane )
    > oczywiscie .
    Sugerujesz, że jeżeli wynajmę samochów w celach niezarobkowych
    na przejazd do Szczecina a niezgodnie z umową zacznę jeździć jako
    taxi w Białymstoku to łamię prawo naruszając w ten sposób umowę?

    (kwestię zezwoleń na przewóz zarobkowy osób/taxi B-stoku pomińmy)

    --
    pozdro
    poreba

  • 22. Data: 2005-08-25 22:13:19
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    gogo wrote:
    > Piractwo komputerowe to [...]

    Piractwo komputerowe to termin dla dziennikarzy. To co w Polsce można a co
    nie jest opisane w kk i kw, a nie na stronach Microsoftu.

    Jeśli twierdzisz, że "nielegalna produkcja oprogramowania", etc. są karalne,
    to wskaż artykuł.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 23. Data: 2005-08-26 07:50:01
    Od: gogo <g...@i...pl>

    poreba napisał(a):
> [...]
    > taxi w Białymstoku to łamię prawo naruszając w ten sposób umowę?
    >
    > (kwestię zezwoleń na przewóz zarobkowy osób/taxi B-stoku pomińmy)

    Umowa licencyjna na używanie oprogramowania komputerowego to co innego
    niż np. podany przez Ciebie przykład umowy cywilnej.
    Złamanie umowy licencyjnej jest ścigane przez policję najczęściej z
    Art. 278 §1 kk. Grozi za to kara taka sama, jak za kradzież
    jakiegokolwiek innego dobra materialnego, tj. pozbawienie wolności od 3
    miesięcy do 5 lat, z możliwością orzeczenia obok tej kary również
    grzywny, gdyż w przypadku kradzieży sprawca zawsze działa w celu
    osiągnięcia korzyści majątkowej. Czyn ten nie jest ścigany na wniosek
    pokrzywdzonego, lecz z urzędu. Przepis art. 278 §1 kk w ten oto sposób
    ujmuje stronę podmiotową czynu: kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej. Przy
    wykorzystywaniu programu niezgodnie z warunkami licencji niewątpliwe
    jest działanie bez zgody uprawnionego, gdyż kopiować programy
    komputerowe, w szerszym zakresie niż to pozwala prawo autorskie, może
    tylko ten, kto uzyskał licencję (czyli zgodę) producenta.

    pozdrawiam

  • 24. Data: 2005-08-26 07:51:31
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Paweł Sakowski napisał(a):

> [...]
    > nie jest opisane w kk i kw, a nie na stronach Microsoftu.
    >
    > Jeśli twierdzisz, że "nielegalna produkcja oprogramowania", etc. są karalne,

    chociażby tutaj :

    Art. 117. 1. (Prawo Autorskie) Kto bez uprawnienia albo wbrew jego
    warunkom w celu rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia cudzy utwór
    w wersji oryginalnej lub w postaci opracowania, artystyczne wykonanie,
    fonogram, wideogram lub nadanie, Podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    Art. 278 § 1 (K.K) . Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz
    ruchomą, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.
    § 2. Tej samej karze, podlega kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    Art. 116. 1. (P.A) Kto bez uprawnienia albo wbrew jego warunkom
    rozpowszechnia cudzy utwór w wersji oryginalnej albo w postaci

  • 25. Data: 2005-08-26 09:23:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > Złamanie umowy licencyjnej jest ścigane przez policję najczęściej z
    > Art. 278 §1 kk. Grozi za to kara taka sama, jak za kradzież jakiegokolwiek

    bredzisz czlowieku,
    Jezlei osoba nabyla oprogramowanie legalnie to go nie ukradla, i moze co
    najwyzej zlamac warunki umowy,
    jezli gosc by sobie skopiowal od kogos oprogramowanie to mozna by pod to
    podciagnac ten artykul, gdyby natomiast ten ktos posiadacl pirata
    to kupujac tego pirata <chodzi o wersje oporgramowania rozpowszechniana bez
    zgody osoby posiadajacej autorskie prawa majatkowe>
    popelnisz przestepstwo zwane pasertswem komputerowym.

    P.

  • 26. Data: 2005-08-26 09:29:09
    Od: gogo <g...@i...pl>

    Przemek R... napisał(a):

> [...]
    > zgody osoby posiadajacej autorskie prawa majatkowe>
    > popelnisz przestepstwo zwane pasertswem komputerowym.

    Skoro tak uważasz, to twoja sprawa. Mam nadzieję, że czytający grupę
    wysnują właściwe wnioski.
    Nie będę komentował.

  • 27. Data: 2005-08-26 21:26:51
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    Dnia 26/08/2005 09:50, gogo wrote :

> [...]
    > komputerowe, w szerszym zakresie niż to pozwala prawo autorskie, może
    > tylko ten, kto uzyskał licencję (czyli zgodę) producenta.

    Art. 278 § 2 kk a nie § 1 kk.

    Posiadanie jednego egzemplarza programu i jednej licencji a następnie
    zainstalowanie go na 20 komputerach nie wypełnia znamion przestępstwa z
    art. 278 § 2 kk, gdyż sprawca nie wypełnił znamienia czasownikowego
    "uzyskuje".
    --
    Przemysław Płaskowicki
    All that is necessary for the triumph of evil is that good men do

  • 28. Data: 2005-08-26 22:38:09
    Od: poreba <d...@p...com>

    gogo <g...@i...pl> niebacznie popelnil

    > Umowa licencyjna na używanie oprogramowania komputerowego to co
    > innego niż np. podany przez Ciebie przykład umowy cywilnej.

    A jakie sš różnice? czy "licencja" nie kjest umowš cywilnš?

    > Złamanie umowy licencyjnej jest ścigane przez policję
    > najczęściej z Art. 278 §1 kk. ...
    > Przepis art. 278 §1 kk (...): kto bez zgody osoby uprawnionej
    > uzyskuje cudzy program komputerowy

    Jak bez zgody? Kupuję licencję za wiedzą i zgodą właściciela praw.

> [...]
    > kopiować programy komputerowe, w szerszym zakresie niż to
    > pozwala prawo autorskie, może tylko ten, kto uzyskał licencję

    Moment, nie precyzowałem na czym polega wykorzystanie programu
    _niezgodnie_ z umową na używanie (licencją). W szczególności takie
    łamanie umowy może dotyczyć kopiowania, wykorzystywania na większej
    niż licencja przewiduje ilości stanowisk.
    Może jednak polegać na odmowie wydania źródeł dalszym nabywcom,
    na korzystaniu z programu przez władze państwowe, czy w końcu na tym,
    że nie dopełniłem obowiązku wysłania kartki pocztowej.

    Dalej podtrzymujesz, że jeżeli używam opłaconego programu
    SuperHelloWorld ver. 0.11a.12 ,bez dotrzymania nałożonego umową
    (licencją) obowiązku wysłania kartki pocztowej do autora
    to będę odpowiadał _karnie_ (ścigany z urzędu)?

    --
    pozdro
    poreba

  • 29. Data: 2005-08-26 22:54:56
    Od: poreba <d...@p...com>

    > Art. 117. 1. (Prawo Autorskie) Kto bez uprawnienia
    Bez zgody właściciela praw autorskich?

    > albo wbrew jego warunkom
    Przekraczając/łamiąc postanowienia umowy?

    > w celu rozpowszechnienia utrwala lub zwielokrotnia
    Define: rozpowszechnia
    Czy mój drugi system komputerowy, na tym samym biurku, tylko obok, to
    już rozpowszechnianie? A jak zapiszę dwa razy w notesie/pamiętniki
    zdanie lżace grupy wyznaniowe, narodowościowe, orientacje seksualne
    to już rozpowszechniam te treści?

> [...]
    > opracowania, artystyczne wykonanie, fonogram, wideogram lub
    > nadanie, Podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    Uwagi i pytania z prośbą o wyjaśnienie: rozpowszechnianie.
    Oba wskazane przez Ciebie źródła:
    Jeżeli
    [(brak zgody) lub (przekroczenie udzielonej zgody)] i
    [(w celu rozpowszechniania kopiowanie) lub (rozpowszechnianie)]
    to (kara).

    --
    pozdro
    poreba