  • 1. Data: 2005-08-24 06:32:50
    Temat: Czy należy się dzień wolny
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    W sytuacji gdy ma się wezwanie do sądu
    ( obecność obowiązkowa)

    Czy ma znaczenie czy jest się świadkiem czy np oskarżonym.

    Czy jeśli wolne się należy to jest to nieobecność usprawiedliwiona
    ( coś na kszatłt urlopu bezplatnego) czy należy się za taki dzień
    wynagrodzenie??/

    macso

  • 2. Data: 2005-08-24 07:20:01
    Temat: Re: Czy należy się dzień wolny
    Od: "Maverick31" <m...@o...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy jeśli wolne się należy to jest to nieobecność usprawiedliwiona
    > ( coś na kszatłt urlopu bezplatnego) czy należy się za taki dzień

    Jezeli sprawa na ktora jestes wzywany ma zwiazek z wykonywana praca (np
    zdarzenie bedace przedmiotem sprawy mialo miejsce w czasie pracy, podczas
    wykonywania obowiazkow sluzbowych) to na czas niezbedny do dotarcia do sadu
    i rozprawy pracodawca powinien udzielic tobie oddelegowania. Jezeli to
    sprawa prywatna to bedzie to nieobecnosc usprawiedliwiona nieplatna.
    Pozdr Maver

  • 3. Data: 2005-08-24 11:38:13
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

> [...]
    >
    > Czy jeśli wolne się należy to jest to nieobecność usprawiedliwiona
    > ( coś na kszatłt urlopu bezplatnego) czy należy się za taki dzień

    O Zwot kosztów należy zwrócić się do sądu.

  • 4. Data: 2005-08-24 13:49:40
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "macso" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > W sytuacji gdy ma się wezwanie do sądu
    > ( obecność obowiązkowa)

    > Czy ma znaczenie czy jest się świadkiem czy np. oskarżonym.

    Dość poważne ma to znaczenie. W wypadku świadka w razie
    niestawiennictwa grozi mu w zasadzie kara porządkowa. Oskarżonego mogą
    po prostu doprowadzić, a nawet tymczasowo aresztować.

    > Czy jeśli wolne się należy to jest to nieobecność usprawiedliwiona
    > ( coś na kształt urlopu bezpłatnego) czy należy się za taki dzień
    > wynagrodzenie??/

    Wynagrodzenie płaci Sąd. Należą żądanie zgłosić przewodniczącemu
    składu. Pracodawca ma obowiązek zwolnić, ale nie widziałem nigdzie
    obowiązku zapłaty wynagrodzenia, no chyba że masz tam być w związku z
    reprezentowaniem jego interesów to wówczas jesteś po prostu w pracy.