    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Programy z gazet
    Date: Fri, 26 Aug 2005 22:38:09 +0000 (UTC)

    gogo <g...@i...pl> niebacznie popelnil
    news:demhji$4lg$1@atlantis.news.tpi.pl:

    > Umowa licencyjna na używanie oprogramowania komputerowego to co
    > innego niż np. podany przez Ciebie przykład umowy cywilnej.

    A jakie sš różnice? czy "licencja" nie kjest umowš cywilnš?

    > Złamanie umowy licencyjnej jest ścigane przez policję
    > najczęściej z Art. 278 §1 kk. ...
    > Przepis art. 278 §1 kk (...): kto bez zgody osoby uprawnionej
    > uzyskuje cudzy program komputerowy

    Jak bez zgody? Kupuję licencję za wiedzą i zgodą właściciela praw.

    > Przy wykorzystywaniu programu niezgodnie z warunkami
    > licencji niewątpliwe jest działanie bez zgody uprawnionego, gdyż
    > kopiować programy komputerowe, w szerszym zakresie niż to
    > pozwala prawo autorskie, może tylko ten, kto uzyskał licencję
    > (czyli zgodę) producenta.

    Moment, nie precyzowałem na czym polega wykorzystanie programu
    _niezgodnie_ z umową na używanie (licencją). W szczególności takie
    łamanie umowy może dotyczyć kopiowania, wykorzystywania na większej
    niż licencja przewiduje ilości stanowisk.
    Może jednak polegać na odmowie wydania źródeł dalszym nabywcom,
    na korzystaniu z programu przez władze państwowe, czy w końcu na tym,
    że nie dopełniłem obowiązku wysłania kartki pocztowej.

    Dalej podtrzymujesz, że jeżeli używam opłaconego programu
    SuperHelloWorld ver. 0.11a.12 ,bez dotrzymania nałożonego umową
    (licencją) obowiązku wysłania kartki pocztowej do autora
    to będę odpowiadał _karnie_ (ścigany z urzędu)?

    --
    pozdro
    poreba